24791
netweters
|
152705
antwoorden
|
20730
vragen
|
Iemand meldt zich steeds aan op mijn telenet account app. Ik verwijder die persoon steeds maar de dag nadien staat hij terug aangemeld en zelfs als beheerder! Heb de klantendienst al meermaals hierover gebeld maar blijkbaar heeft nog niemand daar ooit iets van gehoord!ze hebben een case aangemaakt maar Ik ben nog steeds niet terug gecontacteerd. Ook al via Messenger met klantendienst contact opgenomen met allemaal printscreens van die persoon (of meerdere). Ik ben dus zelf op onderzoek gegaan en die persoon gebruikt de triiing app via mijn login gegevens om gratis te bellen. Wij hebben nl een wigo abo. Ik ben dan mijn facturen gaan controleren en dit is reeds van in augustus 2018 aan de gang! Ze doen het met verschillende nr en mailadressen als login. Woensdag terug contact opgenomen met telent en dan maar zelf gezegd wat ik ontdekt had en ook zelf gevonden. Blijkbaar is er niets aan te doen omdat het geen telenet klant is. Ik vroeg wat Ik kon doen om me meer te beschermen enz.... bv een ander account nr, weet ik veel. Die persoon kan mijn facturen inkijken, mijn logingegens zien en zelfs beheerder maken! Welke rechten als tekent klant heb ik dan? Ik zou graag geholpen worden door eventueel mijn account nr enzoverder aan te passen.of iets anders? Ben ten einde raad en voel me echt aan mijn lot overgelaten door telenet. Zopas heeft die persoon terug ingelogd! En terug als beheerder. 😠
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan je niet gewoon je paswoord aanpassen zodat deze persoon niet meer op je account geraakt?
Hij weet mijn klantnummer, accountnr, adresgegevens, enz
Hij kan alles zien op de MyTelenet app. Hij moet gewoon maar bellen naar klantendienst en hij wordt geholpen
@Ex-Netweter, het lijkt me best dat je hiervoor terug contact opneemt met Telenet. Kan je dit even opnieuw doen via Facebook Messenger? Dan geef ik het door aan mijn Social collega's en volgen we het even samen voor je op.
Dit moet door Telenet voor je uitgezocht worden en opgelost. Het is niet oké dat er iemand anders toegang heeft tot je gegevens en misbruik kan maken van je login om bepaalde services te gebruiken, zoals Triiing.
Als je zijn telefoonnummer kent is de persoon toch ook gekend.
Al aan gedacht om de politie te kontacteren en een klacht voor een pak overtredingen aan zijn/haar broek te smeren?
Groeten
@Ex-Netweter
Zoiets heet identiteitsdiefstal. Aangeven en klacht indienen. Zeker doen !!
Daarnaast natuurlijk via Telenet (zoals @Suzy reeds zei) de nodige maatregelen (laten) treffen om het weer in orde te brengen.
Dag Suzy
Alvast bedankt voor je antwoord
Ik heb ook je email goed ontvangen.
Ik doe het nodige!
Telenet heeft ondertussen ook gebeld en laten weten het onmiddelijk op te volgen. De eerste stappen zijn nu gezet. Een hele geruststelling. Alvast bedankt
Ik ken de persoon niet. Maar zijn telefoonnummer is te zien op mijn afrekeningen en op Mijn Telenet account. Ik ga sowieso klacht tegen onbekenden indienen en hopelijk vinden ze hem.!
Bedankt Stefaan. Ondertussen is telenet het aan het onderzoeken...
@Ex-Netweter schreef:Hij weet mijn klantnummer, accountnr, adresgegevens, enz
Hij kan alles zien op de MyTelenet app. Hij moet gewoon maar bellen naar klantendienst en hij wordt geholpen
Bellen naar de klantendienst. Zorgen dan je geverifieerd wordt als de juiste gebruiker. Ook je paswoord van je telenetaccount veranderen. En vragen dat ze een speciaal paswoord afspreken met jou om je te verifiëren. Ze noteren dit en telkens er naar de helpdesk gebeld wordt zullen ze aan de betrokken persoon dat paswoord vragen. Kennen ze dit niet dan wordt er niets gedaan.
Dag Suzy
Hacking is terug begonnen. Zie Print screen.
Ze hadden nochtans beloofd dat het probleem zou verholpen zijn.
@Ex-Netweter, wat vervelend!
Ik heb toen zelf met het Fraude team binnen Telenet contact gehad hiervoor. Zij gaven aan dat ze helaas zelf niet meer kunnen doen dan de lijn te blokkeren en vervolgens jou als klant het wachtwoord laten wijzigen naar iets dat je nog nooit eerder gebruikte.
Als het daarmee nog steeds niet opgelost is, kan je best alle apparatuur eens nakijken met een anti-virus/anti-spyware programma. Maar ook (en vooral) een klacht indienen bij de politie om de persoon of personen hierachter de identificeren.
Ik heb je afbeelding trouwens moeten afkeuren, omdat er hier een e-mailadres in zichtbaar was.
@Ex-Netweter
Een kleine tip: wanneer je zulke afbeeldingen met persoonlijke gegevens echt nodig hebt om gericht hulp te vragen, stuur ze dan in een PM naar iemand van het team, en niet publiek op het forum.