24818
netweters
|
152919
antwoorden
|
20752
vragen
|
Beste,
Hieronder staat mijn wensenpakket. Laat mij aub weten of ik dit bij Telenet kan verkrijgen.
Ik wil mijn WiFi geheel kunnen uitschakelen en uitzonderlijk kunnen aanzetten.
Ik wil hoofdzakelijk via internetkabel het internet op kunnen.
Ik wil de snelst mogelijke internetverbinding hebben
Ik wil geen decoder met ingebouwde WiFi
Alvast bedankt
Mvg
AJA-M
Titel aangepast door @JordivdK | Vorige titel: WiFi vrij huis
Opgelost! Ga naar oplossing.
De CV8560e en de oude modem only's hebbeb geen WIFI, je kan die dus ook niet inschakelen.
Alle andere modems (homegateways) hebben wel WIFI waarbij je het signaal niet kan uitschakelen dacht ik.
De TV box heeft UTP en Wifi.
De digiboxen/digicorders hebben bij mijn weten geen WIFI.
Voor zover ik weet kan je de WiFi op een klassieke HGW wel degelijk uitschakelen, met als neveneffect dat je uw toegang tot WiFree daarmee verliest, je zal daar nergens meer op kunnen aanloggen. Voor de duidelijkheid: de HGW heeft twee WiFi kanalen, eentje voor de eigenaar, de gewone WiFi, en eentje voor de WiFree voor buitenstaanders. Die kunnen apart afgezet worden. Indien je enkel uw eigen WIFi afzet zul je wel uw toegang op WiFree behouden. Maar vermits de TS een WiFi vrij huis wil zal hij waarschijnlijk beide WIFi kanalen willen uitzetten.
De digicorders hebben inderdaad geen WiFi.
De E-Modem lijkt mij dus de beste oplossing, ook al omdat er dan geen dubbele NAT gaat zijn.
Ik weet dat je dat bedoelde. Het is misschien ietwat verwarrend overgekomen, maar ik heb eigenlijk gewoon de twee aspecten waarvan je niet zeker was even willen uitklaren:
Sorry voor de onduidelijkheid.
Je wil geen decoder met ingebouwde WiFi. Dus voor de eerste "ik wil" ben je zelf verantwoordelijk want je zal zelf een toestel moeten kiezen dat uitschakelbare WiFi heeft.
Je wil ook het snelst mogelijke internet, dan ben je goed bij Telenet want dit krijg je bij Telenet als je maar voldoende wil betalen.
@AJA-M schreef:Ik wil mijn WiFi geheel kunnen uitschakelen en uitzonderlijk kunnen aanzetten.
Dit kan, je hebt zelfs de optie om een modem te nemen bij Telenet zonder ingebouwde wifi.
Ik wil hoofdzakelijk via internetkabel het internet op kunnen.
Kan perfect.
Ik wil de snelst mogelijke internetverbinding hebben
Telenet biedt 1 GB/s internet aan (€15 extra per maand).
Ik wil geen decoder met ingebouwde WiFi
De decorder & nieuwe TV Box hebben beide een internetkabel-aansluiting.
THX Jean! Ik ben in principe voor alles verantwoordelijk, dit betekent echter niet dat ik alles weet. Blijkbaar had ik moeten weten dat ik een keuze heb kunnen doen maar die optie werd mij door Telenet niet aangeboden. Ik heb ook nooit eerder van een wireless tv modem gehoord.
Bedankt Thom. Telenet heeft mij geen keuze laten maken en ik wist ook niet dat er iets te kiezen was.
Nu weet ik het! Ik ben jou en netweters erg dankbaar voor de informatie. Telenet mag best trots zijn op dit platform. Het kan zijn dat ik steeds pech heb gehad maar ik heb nooit zo snel degelijke antwoorden op mijn vragen gekregen van een klantendienst van welke provider dan ook. Nogmaals bedankt