24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.
We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.
Kan je je niet aanmelden op de manier zoals hier aangegeven:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/
Wat je schrijft over wifree thuis en elders is wel een beetje vreemd. Het zou eerder elders moeten gaan. Niet thuis. Zijn in mijn telenet alle instellingen juist ingesteld?
In mijn Telenet is alles correct ingevuld (anders zou ik thuis ook geen verbinding kunnen maken)
Ik doe alles volgend de link, het zijn punt 7 en 8 die niet lukken. Ik kan die certificaten niet invoeren of whatever en nergens een domein ingeven (zie foto's)
Ik doe alles volgens de link, het zijn punt 7 en 8 die niet lukken. Ik kan die certificaten niet invoeren of whatever en nergens een domein ingeven (zie foto's)
Kan je bij certificaten: niet valideren invullen?
Kijk op de website ook eens naar: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/probleem-met-telenet-wi-free/
Kan je het instellen niet kiezen voor: AKA ?
Bij CA certificaat staat er enkel (niet opgegeven), ik kan er niets anders aanklikken. Ik kan het ook niet uitvinken. Aka is toch voor als je een simkaart hebt van Telenet? Dat heb ik niet. Momenteel zit ik thuis en op het wi-free netwerk nochtans. Er is plots iets gaande met mijn normale wifi-verbinding (is verdwenen uit de lijst van mijn netwerken). Ik denk niet dat het ene met het andere te maken heeft want het probleem met wi-free buitenshuis is al langer een probleem. Vroeger met de mobile app en toen homespot nog bestond had ik dit probleem niet. Misschien is het naar aanleiding van deze post dan mijn vast thuis netwerk uit de lijst verdwenen is? Mijn gsm is een Huawey Y5II en werkt op android 5.1 Lollipop.
Ik heb de modem terug opgestart maar de mogelijkheden op mijn phone blijven dezelfde.
Mijn thuisnetwerk staat terug in de lijst.
Hoe kan ik er rekening mee houden dat ik thuis niet "kan" verbinden met Wi-free?
Dat lukte voordien en nog altijd.
Ik las dit ook ergens op de site van Telenet maar thuis kan ik zonder problemen verbinden met het Wi-free netwerk.
Als ik boven ben heb ik daar zelfs een beter bereik mee.
Het is nu vandaag de eerste keer dat mijn thuisnetwerk even wegviel, echter verbind ik al maanden dagelijks thuis via Wi-free als ik op het eerste verdiep zit.
De instellingen "Proxy" -> Geen en "IP-instellingen" -> DHCP, kloppen die ook?
Kan het daar aan liggen dat ik geen certificaat kan aanklikken?
Omdat we nu toch van het kastje naar de muur aan het sturen zijn misschien volgende draad ook nog eens doornemen. Het is oud nieuws, maar wie weet kom je toch iets nuttig tegen.
https://www.netweters.be/t5/WiFi/huawei-p8-lite-wifi-problemen/td-p/27929