24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Problemen met modem? Of toch niet? Graag zou ik met dit schrijven nog een laatste keer willen appelleren aan jullie menselijkheid. In een situatie waarin iedereen het aloude principe van recht en onrecht ter harte neemt en zich niet verschuilt achter of onder verschillende materiële en immateriële dekmantels. Ondanks allerlei achterpoortjes, uitvluchten, constructies en uitzonderingen overheerst in de rechtspraak immers nog steeds de fundamentele gedachte dat iemand die onrecht is toegedaan daarvoor vergoed moet worden door diegene(n) die dat onrecht heeft/hebben veroorzaakt. Het kan zeer goed zijn dat jullie met de schrijvens die jullie mij bezorgen veel mensen (misschien de zwakkeren in de samenleving die niet kunnen opbotsen tegen grootmachten als jullie) bang kunnen maken. Maar ik weet heel goed wat recht en onrecht is en wil dit hier met volle overgave en met al mijn capaciteiten verdedigen. Ik ken ook genoeg precedenten waarin mensen in dergelijke situaties hun recht wel hebben gehaald om mij gesterkt te voelen in mijn overtuiging. Het algemene gevoel van teleurstelling dat vorige week nog overheersend was maakt stilaan plaats voor een onverbloemd activisme. Ik vraag jullie bij deze dus om jullie eigen realiteitszin aan te spreken. Indien dit niet lukt zal ik genoodzaakt zijn om andere, meer formele en verregaande stappen, te ondernemen. Eerst en vooral wens ik graag te vernemen tegen wie ik mij hier moet richten. Wie voelt zich verantwoordelijk om mij te woord te staan? Ik stel de vraag omdat bij mij het gevoel ontstaat dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik moet mij richten tot de Klantenservice via Whatsapp, daarna krijg ik verschillende namen te horen en nu opnieuw iemand die zegt dat er een storing is op de modem . Dus graag duidelijk aangeven tegen wie ik mij moet richten en dat zonder mails en schrijvens intern door te sturen. Ik wil dus ook graag gebruik maken van jullie inlevingsvermogen. Misschien dat jullie dit soort zaken al zo vaak hebben meegemaakt dat jullie het begrip �??schade�?? niet meer helemaal goed zelf kunnen definiëren, maar ik wil het bij deze graag nog even verduidelijken. Bij afwezigheid van jullie antwoord binnen de tien werkdagen zal ik alvast de betreffende schepen te Gent over dit voorval op de hoogte brengen en bereid ik een interpellatie voor die ik zal indienen bij de spreekrechtronde (dit is een recente vorm van participatie) in de gemeenteraad van Gent. Ik zal daar mijn voorval uitleggen en de algemenere problematiek van nutsmaatschappijen en infrastructuurwerken schetsen. De laatste keer dat een burger hetzelfde heeft gedaan is dit heel groot uitgesmeerd in de kranten is er door de stad beslist om strenger toe te kijken op werken en om extra controles te doen. Ik ben overtuigd dat ik hetzelfde kan verwezenlijken. De weg naar een digitaal referendum, met als doel een scherper gesteld contract tussen stad en nutsmaatschappijen voor werken op openbaar domein, zal iets meer tijd en werk vergen, maar is zeker niet buiten handbereik. Ik moet daarvoor zelfs helemaal geen lastercampagne voeren, maar gewoon meesurfen op een sentiment dat sowieso al heerst bij de Gentse burgers. Mijn expertise als voormalig journalist, schrijver en gemeenteraadslid, maar ook met mijn huidige kennis als architect en projectleider bij infrastructuuropdrachten zullen hierbij zeker van pas komen. Ik zal bij contacten bij de VVSG ook informeren of er voldoende controle is op de codex nuts. Voor een parlementaire vraag hierover zijn er zelfs helemaal niet zoveel handtekeningen nodig. Jullie beseffen niet goed welke privileges dat jullie hebben, maar ook niet hoe wankel die zijn. Ik wil zeker iet iedereen over dezelfde kam scheren. Ik had de afgelopen twee weken nog heel goede vergaderingen met mensen van Fluvius, Wyre, Farys, etc�?� Maar mijns inziens heerst er een algemeen onevenwicht waarvan ik nu, maar velen met mij, het slachtoffer ben. Ik ben overigens zeker dat ik in mijn hoedanigheid nog verschillende van jullie professioneel zal tegenkomen en ik hoop dat we elkaar dan recht in de ogen kunnen kijken. Ikzelf zal dat kunnen, want ik heb in deze niets verkeerd gedaan. Of dat ook voor jullie zal gelden laat ik aan jullie over Tenslotte, ik zal mij waarschijnlijk nooit verlagen tot dergelijke gedrag, maar ik hou jullie suggestie �??een storing op de kabel of modem door eigen toedoen�?? blijkbaar straffeloos kan gebeuren zeker in het achterhoofd. Het is goed om te weten dat, wanneer alle menselijkheid, alle inlevingsvermogen en alle rechterlijke wegen al uitgeput zijn, jullie het nog oudere principe van oog om oog, tand om tand, �??ius talionis�?? ook nog steeds als een uitweg zien. Ik meen mij echter te sterken in de overtuiging dat we sinds het Romeinse rijk en zeker met toedoen van Napoleon, sindsdien al verder geëvolueerd zijn en dit gewoon via de weg van de minste weerstand conform de geest van de wet en de rechtvaardigheid kunnen afhandelen
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: KLACHT WIFI
Hey @Egemenishh ,
Waar gaat specifiek je klacht over? Waar precies loop je aan tegen je verbinding? De Netweters is in eerste instantie geen klantendienst, maar heel veel mensen hier zijn niet vies van mee te denken met jou. Dus graag nodig ik je nog eens uit om concreet neer te pennen wat er nu precies mis loopt bij jouw diensten.
Ik begrijp uit uw tekst dat je ontevreden bent omdat iets aangerekend wordt wat niet aangerekend had mogen worden.
Je protesteert de aanrekening die volgens u fout is en dat het deel waarmee je niet akkoord gaat betaal je niet.
De normale gang van zaken: Je dient een klacht in bij Telenet en je krijgt geen voldoening dan doe je een bemiddellingsklacht bij de ombudsdienst Telecommunicatie.
Een alternatieve procedure: Je vraagt een verzoening aan bij de vrederechter van je woonplaats. Deze procedure is gratis. De nadelen van deze procedure is dat de tegenpartij niet verplicht is om naar de rechtbank te komen. In deze procedure bemiddelt de vrederechter tijdens een vergadering met beide partijen. Komen de partijen overeen dan notuleert de vrederechter dat. Komen ze niet overeen dan stelt die vast. Je kan dan nog altijd Telenet dagvaardigen voor de vrederechter.
Uiteraard kan je alle mogelijke klaroenen, praatbarakken, dagbladen, website, ... gebruiken om de betwisting die je hebt met Telenet algemeen kenbaar te maken. Je slaagt erin het zeer duidelijk te verwoorden in een zeer korte tekst, dan geeft ik je een kans op succes. Je komt met een zwaar te lezen tekst, vol herhalingen en vol onduidelijkheden, dan kan dit zich tegen u keren.
Jij en jij alleen beslist wat je doet.
@janne_man hij stap over naar een andere provider, hopen dat die daar meer genot heeft aan de provider en service,
het is niet altijd groener aan de overzijde, je moet veel geluk hebben.