42239
netweters
|
18640
gesprekken
|
20134
vragen
|
hallo,
ik heb telenet WIGO home met theoretisch normaal > 275 M/sec download snelheid (WIFI)
kom ik zelden in de buurt, rond +/- 200 Mbps of net erboven haalt speedtest wel
Speedtest van Telenet uploadsnelheid bedraagt rond de 18 Mbps
als ik nu VPN Norton inschakel, daalt downloadsnelheid telenet naar amper 88Mbps of veel minder, idem voor uploadsnelheid
is dit normaal? omdat norton VPN alles filtert tussen mijn pc en het internet om mij te 'maskeren'?
heeft andere VPNsoftware dat ook? iemand een tip om hieraan te verhelpen?
bedankt alvast
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: VPN Norton en speedtest telenet
Opgelost! Ga naar oplossing.
VPN zal altijd uw snelheid doen dalen, alleen de ene al wat minder dan de andere.
Zelf heb ik ervaring met NordVPN en ExpressVPN en beide zijn min of meer vergelijkbaar, al hangt het er ook weer vanaf op welke server ik ben ingelogd.
Zelf gebruik ik ook een VPN en het is inderdaad zo dat de snelheden afwijken. Met de VPN ingeschakeld haal ik 50 Mpbs tot een 100 Mbps afhankelijk van welke server ik verbonden ben. Als ik de VPN afzet haal ik de volledige snelheid en dat wil zeggen 286 Mbps.
De bedoeling van een VPN is eigenlijk om een veilige verbinding te maken tussen een firma en hun thuismedewerkers of uitmedewerkers.
Nu wordt dat ook misbruikt om goedkoop anoniem te surfen. Van die goedkope VPN's kan je moeilijk verwachten dat ze ook goede prestaties leveren.
Ik gebruik Bitdefender VPN omdat hier ook Bitdefender actief staat. Maar zodra deze gedaan is dan ga ik terug safespot nemen bij Telenet en dan een andere VPN.
Hoe de vergelijking tegen over elkaar is weet niet maar heb nog al eens een VPN gebruikt van een ander virus programma , ben de naam kwijt , maar die was helemaal 'brol' die viel elke keer uit of die verbond sommige websites niet. Maar kan niet op de naam komen maar ik raad je die ook niet aan te gebruiken.
@jan00 Express VPN werkt heel goed. De snelheid is zo goed als hetzelfde dan zonder vpn.
Je kan dan ook connecteren naar andere servers in het buitenland, wat soms de moeite is als je bepaalde land specifieke content wil.
Ik download dan wel geen films, dus het kan natuurlijk ook dat ze uw connectie "dichtknijpen" als je illegaal download;-)