Beantwoorden
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

hallo,

 

ik heb telenet WIGO home met theoretisch normaal > 275 M/sec download snelheid (WIFI)

kom ik zelden in de buurt, rond +/- 200 Mbps of net erboven haalt speedtest wel

Speedtest van Telenet   uploadsnelheid bedraagt rond de 18 Mbps

 

als ik nu VPN Norton inschakel, daalt downloadsnelheid telenet naar amper 88Mbps of veel minder, idem voor uploadsnelheid

 

is dit normaal? omdat norton VPN alles filtert tussen mijn pc en het internet om mij te 'maskeren'?

heeft andere VPNsoftware dat ook? iemand een tip om hieraan te verhelpen?

bedankt alvast

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: VPN Norton en speedtest telenet

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

VPN zal altijd uw snelheid doen dalen, alleen de ene al wat minder dan de andere.

Zelf heb ik ervaring met NordVPN en ExpressVPN en beide zijn min of meer vergelijkbaar, al hangt het er ook weer vanaf op welke server ik ben ingelogd.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

@jan00  

Zelf gebruik ik ook een VPN en het is inderdaad zo dat de snelheden afwijken. Met de VPN ingeschakeld haal ik 50 Mpbs tot een 100 Mbps afhankelijk van welke server ik verbonden ben. Als ik de VPN afzet haal ik de volledige snelheid en dat wil zeggen 286 Mbps. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

De bedoeling van een VPN is eigenlijk om een veilige verbinding te maken tussen een firma en hun thuismedewerkers of uitmedewerkers.

Nu wordt dat ook misbruikt om goedkoop anoniem te surfen. Van die goedkope VPN's kan je moeilijk verwachten dat ze ook goede prestaties leveren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

 

 
 
 
 
, dank voor je bericht, ik dacht het al dat er 'Lada's' en 'Rolls Royces' tussen zitten in het aanbod van VPN
, norton VPN is géén gratis VPN maar betalend en van een gekende antivirus maatschappij, McAfee en tal van andere betalenden zijn ook heel goed, ik gebruik al héél veel jaren telkens een betalende Norton 365 nu (vroeger heette dit Norton Internet Security), zoals ik al aangaf, Norton VPN doet internetsnelheid drastisch verminderen, van op éne website meer dan op andere, én ik ben geen heilige, op magnet- of torrentsites ben ik ook al eens gaan snuffelen voor bijv. muziek, nu sinds paar jaar minder omdat je goeie betalende streamingdiensten muziek en films hebt, norton VPN heft zichzelf onmiddellijk op zodra je maar op zo'n magnet- torrentsite zit, m.a.w. je surft daar in grijze zone, maar je bent niet meer anoniem terug, andere betalende VPN (hierboven reeds aangehaald door andere netweters) blijven wel actief op magnet- torrensites, maar zijn inderdaad duurder dan wat je voor norton VPN betaalt, hier klopt het, hoe meer je betaalt, hoe beter je gediend wordt, niet? zijn er testen, gegevens over de verschillende VPN-aanbiederes t.o.v. elkaar. dank aan alle netweters
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

@jan00  

Ik gebruik Bitdefender VPN omdat hier ook Bitdefender actief staat. Maar zodra deze gedaan is dan ga ik terug safespot nemen bij Telenet en dan een andere VPN. 

 

Hoe de vergelijking tegen over elkaar is weet niet maar heb nog al eens een VPN gebruikt van een ander virus programma , ben de naam kwijt , maar die was helemaal 'brol' die viel elke keer uit of die verbond sommige websites niet. Maar kan niet op de naam komen maar ik raad je die ook niet aan te gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lagere internetsnelheid als Norton VPN ingeschakeld is

@jan00  Express VPN werkt heel goed. De snelheid is zo goed als hetzelfde dan zonder vpn.

Je kan dan ook connecteren naar andere servers in het buitenland, wat soms de moeite is als je bepaalde land specifieke content wil.

Ik download dan wel geen films, dus het kan natuurlijk ook dat ze uw connectie "dichtknijpen" als je illegaal download;-)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.