Beantwoorden
Januske
Freshman Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Nieuw toestel kan geen wifi verbinding maken

Hallo, probleem met wifi:

- huidige telefoon (Motorola) en andere toestellen in het thuisnetwerk: wifi verbinding OK.

- nieuwe telefoon (Motorola): kan geen verbinding maken. Alle mogelijke resets geprobeerd (ook Modem CH7465LG-TN) zonder resultaat. Dacht dat het aan de telefoon lag. Advies Motorola support: retourneren.

- volgende nieuwe telefoon via Telenet Shop (Samsung): zelfde probleem. Het lijkt dus niet aan de toestellen te liggen.

- ingelogd op "mijn Telenet": handmatig toevoegen MAC-ID niet mogelijk ("oeps, er ging iets fout, probeer later nog eens"). Bij ettelijke "later" pogingen zelfde melding.

- verbinden met QR-code via "mijn Telenet"; niet mogelijk (ongeldige QR-code).

- in de MAC-ID lijst staan alle huidige toestellen 2X opgelijst, door de blijvende foutmeldingen niet aan te passen.

- inmiddels bericht gestuurd naar Telenet, nog geen antwoord ontvangen.

Wat is er mis?

Vriendelijke groet

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Januske 

Zou eerst eens alle andere toestellen die verbonden zijn met je wifi die eens de verbinding laten verbreken zodat er dus geen enkel toestel meer verbonden is. Dan je nieuwe toestel die eerst eens op de wifi verbinden en kijk of het gaat. 

Ben je ook wel zeker dat je op het juiste wifi netwerk zit ? Klinkt nu wat onbenullig maar het kan dat je een verkeerd netwerk hebt aangeduid. 

En je wifi is dit enkel via de modem van Telenet of heb je daar nog een eigen router of AP staan ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

denk dat het beetje weinig info is, maar waarom moet je MAC toevoegen ?

doe je mac filtering of iets ?  

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

"handmatig toevoegen MAC-ID niet mogelijk"

Je gebruikt dus MAC-filtering in MyTelenet? Gebruik je de filter in "Toestaan" of "Blokkeren" modus?

Even los van het feit dat je het toestel niet kan toevoegen aan de MAC-filteriing lijst, ik vrees dat beide toestellen de standaard willekeurige MAC-adressen gebruiken, waardoor het MAC-adres dat je opgeeft niet overeen komt met het MAC-adres dat de modem effectief zal zien.

Als het netwerk in de bekende netwerken staat, dan kan je op het tandwieltje klikken en "MAC address type" aanpassen naar "Phone MAC" (of een gelijkaardige vertaling in het Nederlands)

De optie "MAC-filtering" geeft bij mij niet meteen fouten bij het opslaan; maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het bij jou niet voor problemen zorgt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

zou idd beginnen om de MAC filtering eens even gans uit te schakelen

0 Likes
Januske
Freshman Beetjesweter

Hallo, dank voor alle reacties.

- juiste netwerk

- alleen Telenet modem

- verbinding overige toestellen verbreken: wat als er dan niets meer werkt? Vertrouwen is een beetje weg nu

- toestel via mac-filtering geprobeerd toe te voegen (met MAC-ID van apparaat, uiteraard "toestaan") omdat andere manieren niet lukte (ook niet met de Telenet QR-code ("ongeldige code"), maar toevoegen niet mogelijk door aanhoudende foutmeldingen op de "Mijn Telenet" pagina. Hoop dat Telenet snel reageert zodat de "Mijn Telenet" pagina weer correct werkt, mogelijk heeft dit te maken met het probleem.

Vriendelijke groet

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Januske 

Dat de My Telenet pagina niet correct werkt is buiten jou probleem om die twee staan totaal niet met elkaar in verbinding. Als de My Telenet pagina niet goed werkt wil dat zeggen dat je bepaalde dingen niet kan doen of er is een update bezig op die pagina of andere dingen. Maar dit staat totaal los van je probleem. 

Als je al eens 1 toestel verbreekt en probeert opnieuw te verbinden dan weet je of het lukt. Maar het kan zijn dat er te veel toestellen verbonden zijn of dat er een probleem is met verbinding maken. Heb dit in het verleden ook al eens gehad en dan heb ik de andere toestellen van de wifi afgehaald het ene toestel verbonden en dan er na de andere terug verbonden. Zo heeft het probleem zich bij mij toen ooit eens opgelost. Zeg niet dat het nu ook werkt maar je kan proberen kan ook zijn dat er een ander probleem is. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

je kan een ander reeds verbonden toestel ook de correcte wifi qr code laten tonen dacht ik om  de andere die niet kunnen verbinden / het wachtwoord niet hebben ,  via deze code en niet die van de modem te laten verbinden. als het toestel op bij elke verbinding willekeurig mac genereren staat, en dit random mac niet in de allow list staat, niet natuurlijk

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik vermoed dat je al eens geprobeerd hebt om je modem aan en uit te zetten? Met MAC-adres klooien lijkt me niet erg nuttig. Android is tegenwoordig zo ingesteld dat er telkens een willekeurig MAC-adres wordt gebruikt, al kan je per netwerk instellen dat het 'echte' MAC-adres wordt gebruikt.

Gaat het trouwens enkel om WiFi op je thuisnetwerk? Krijgt de telefoon op andere netwerken wél verbinding? In elk geval is het voorstel van @thomasdb het proberen waard: op een telefoon die wél verbinding kan maken kan je kiezen voor 'netwerk delen' (oid) en dan krijg je een QR-code die je kan scannen. Netwerknaam en sleutel zijn dan trouwens ook te zien.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

soms ook als je een wachtwoord copy/paste 't werkt het niet omdat je er een spatie bijnam ofzo. ivm het delen qr code, weet niet vanaf welke android dit kan maar de mijne kan het en is niet de nieuwste . ook een motorola trouwens 🙂

0 Likes
Januske
Freshman Beetjesweter

Probleem opgelost.

Gebeld door vriendelijke en behulpzame Telenet medewerker. Heeft de modem gecheckt, deze gaf een "oranje" melding (niet zchtbaar bij mij), teken dat er ergens iets fout was. Reset van de modem hielp niet, daarom heeft hij het thuisnetwerk gesplitst in 2,4 en 5,0. Dit heeft geholpen en nieuwe toestel maakte zonder probleem verbinding (weliswaar via 2,4 maar dit voldoet ruimschoots aan mijn behoefte). Als compensatie voor het ongemak bood hij mij een maand gratis Streamz of PlaySports aan, dit heb ik vriendelijk afgeslagen :). Blij dat alles weer werkt.

Vriendelijke groet

0 Likes