Beantwoorden
AVdV
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Onstabiel internet

Telenet, wat is er aan de hand!?!?

De laatste tijd voortdurend zeer onstabiel internet! Vandaag de hele dag kortstondig internet die dan telkens weer uitviel. En na meermaals herstarten van modem, powerline, decoder enz kregen we dan wel verbinding met onze wifi maar geen dataverbinding. 

Telenet laat de laatste tijd echt ernstig te wensen over. Reeds meerdere techniekers zijn hier bij ons over de vloer geweest maar het probleem ligt TOTAAL NIET IN ONZE WONING maar IN onze STRAAT, want ook onze buren kampen allemaal met dezelfde Telenet-problemen.

Daarenboven is de mobiele dataverbinding ook al onmogelijk of zeer slecht in onze woonomgeving (Meulebeke/Marialiop)! Doe hier toch dringend iets aan!!!

Naast de erbarmelijke dataverbinding is er op de koop toe ook nog eens de verminderde bereikbaarheid van jullie diensten. Vroeger was die tot in de late uren bereikbaar. Nu krijg je enkel een voicemail te horen die je doorverwijst naar een AI chatbot die dan algemene maar geen doeltreffende oplossingen opsomt en waar je geen stap meer vooruitkomt. De chat op de app geeft aan dat je een medewerker kan spreken van 7 tot 23u. Niets is minder waar! 

Er wordt bovendien dan ook doorverwezen naar de website of de app maar laat die dus niet bereikbaar zijn als je geen dataverbinding of mobiel internet hebt! Begrijpe wie begrijpen kan! 

We hebben internet nodig voor onze job, onze hobby én onze domotica. 

We zullen niet langer klant blijven als deze problemen niet zeer snel en correct opgelost raken. 

Telenet = duurste internet, met steeds maar stijgende prijzen maar tegelijkertijd ook steeds mindere en telkens slechtere kwaliteit. Er bestaan betere providers... We gaan andere providers contacteren. Telenet verliest ons op korte termijn als jarenlange (bijna 30 jaar) trouwe klant!!!

Titel gewijzigd door sleeman(mod) | Vorige titel: Erbarmelijk

19 reacties
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Onstabiel internet

@Steven-E  schreef:

Ik heb het hier over onmacht om bij Telenet iets gedaan te krijgen omwille van de gedeeldelijke verantwoordelijkheden en belangen tussen Telenet en Wyre.
Als eindklant sta je nergens.

Dezelfde "afstand" die vroeger ook al bestond tussen Orange (als internetprovider) en Telenet (als netwerkuitbater) bestaat nu tussen Wyre (als netwerkuitbater) en Telenet, BASE, Orange, Hey!, Proximus, ... (als huidige/toekomstige providers die van dit netwerk gebruik maken)...

En het zal er niet op verbeteren wanneer Telenet zijn participatie in Wyre nog verder afbouwt ...

schreef:
Maar zodra er fiber komt in de straat, of dit nu van Wyre of Fiberklaar is, schakel ik over.

Dat geloof ik.

Ik begrijp ook niet waarom nog zoveel mensen die aanluitbaar zijn op glasvezel, niet overstappen op glasvezel, en verder blijven "aanmodderen" met een coax of VDSL2 verbinding.

Je hoeft daarom ook niet de hoogste snelheid nemen ...

Ik heb jaren "Fibernet Essential" gehad van Proximus (60/4 Mbps), paas recent overgetsapt naar EDPNet Fiber XL (150/50 Mbps)

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Onstabiel internet

@AVdV  schreef:

Er bestaan betere providers... We gaan andere providers contacteren. Telenet verliest ons op korte termijn als jarenlange (bijna 30 jaar) trouwe klant!!!

Is dat een dreigement, of een belofte 😀 ?? Want van dergelijke "dreigementen" ligt Telenet niet wakker hoor.

Trouwens, hoe meer klanten Telenet de coax verlaten, hoe minder druk op de kabel, en hoe beter voor de klanten die blijven, toch?

Ga maar zou ik zeggen 😁

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Onstabiel internet

@flip1953  Zolang ze geen orange of hey of base gebruiken zal die kabel geen belasting hebben, elke klant op de kabel is er ene of dat ze nu op de lagere freq gebruik maken of hogere.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Onstabiel internet

En moesten ze de 3 ander aanbieders niet hebben ,dan zal je wat zien wat ze per maand moeten extra vragen aan Telenet klanten 

Er komt nu al niet genoeg binnen om de kosten te dekken bij wyre zelf  , daarmee dat ze willen verkopen of stoppen 

Zoals in Nederland daar is 5 na 12 ook een groot te kort aan investering budget om de coax kabel op te lappen

https://www.totaaltv.nl/nieuws/docsis-40-de-reddingsboei-voor-het-coaxnetwerk-van-ziggo/

Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Onstabiel internet

@Slimmen  schreef:

Cafépraat van de buren zou ik niet zomaar geloven. 

Test VDSL zelf eens uit en oordeel daarna.

Als ik na meer dan 100 briefjes bussen reactie krijg van meer dan 30%, dan kan ik de "cafépraat" er wel uit distileren.
Bovendien beschik ik over statistieken (door Telenet me bezorgd) waaruit duidelijk blijkt dat er een capaciteitsprobleem is op nodeniveau, meer bepaald de upload kanalen van de Docsis 3.1 .

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.