Beantwoorden
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Hallo,

 

Is het mogelijk om alleen internet te krijgen en volledig onafhankelijk te zijn van "mijn telenet"?

 

Ik ben het namelijk kost beu dat ik iedere keer moet bellen omdat de instellingen van mijn telenet weeral weer niet werken zoals het hoort. Ik kan weeral geen poorten aanpassen. Er komt duidelijk een response van "ok", reload pagina en daar staat ze allemaal terug. Modem bridging staat ook aan -> gaat niet uit. Als ik een correct MAC ingeef voor modem bridging -> niks, nada, noppes. Alle standaard procedures zoals rebooten van de modem doet allemaal niks.

 

Janvier123_0-1704736429575.png

 

Is het mogelijk om dit op te lossen? Ik heb een CV8560E.

 

Thx

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Alleen internet krijgen van de modem

22 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

@Janvier123 

Ik kan uw afbeelding nog niet zien en je schrijft het ook niet in uw tekst: heb je de E-Router?

Ik vraag dat omdat je spreekt van "bridging". Dat kan alleen met de E-Router (en dan nog, gaat het om MAC Passthrough, geen echte bridging).

In ieder geval om een beetje vooruit te lopen op uw bevestiging:

Onafhankelijk zijn van "mijn Telenet" voor uw settings kan tegenwoordig enkel nog maar op die manier: de E-Router met actieve MAC Passthrough. Eens dat gedaan sluit je een eigen router aan op de E-Router en beheer je voortaan alles zelf lokaal op uw eigen router. Met dien verstande dat je initieel wel (normaal gezien éénmalig) via "mijn Telenet" moet gaan om die MAC Passthrough te activeren. 

EDIT: ik heb net gezien bij het herlezen van uw post dat je toch wel degelijk schrijft dat je een E-Router hebt. Sorry, erover gekeken.

Wel, dan kan ik u enkel zeggen: je hebt alles in huis, je kan enkel nog maar via de helpdesk trachten te regelen dat uw settings aanvaard en bewaard worden. Een andere mogelijk bestaat nog niet. Men verwacht in de toekomst een vrije keuze van eigen modem toe te laten, maar, zoals gezegd, dat is momenteel nog toekomstmuziek.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

De enige mogelijkheid vandaag is de bridging functionaliteit; helaas blijkt die dus voor niet lijkt te werken.

In de loop van dit jaar zou Telenet verplicht worden om je een eigen modem te laten gebruiken en dan is je probleem hopelijk ook van de baan.

Heb je al een klacht ingediend bij Telenet om je probleem formeel aan te kaarten? Ontevreden? Laat het ons weten (telenet.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

@StefaanH

Ik heb alles in huis om zelf mijn plan te trekken. Ik doe dit ook al een tijdje 😉

 

@WG94 

Weeral klacht indienen? En een modem kopen, waarom? Waarom moet ik geld uitgeven aan een nieuwe modem omdat de diensten van telenet niet werken? Kunnen we hiervoor een flinke korting verwachten? Dat denk ik niet. Ik ben al jaren trouwe kant van telenet maar sinds de "overstap" werkt niks nog zoals het hoort en worden problemen maanden later opgelost, al dan niet volledig.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?


@Janvier123  schreef:

En een modem kopen, waarom? Waarom moet ik geld uitgeven aan een nieuwe modem omdat de diensten van telenet niet werken? Kunnen we hiervoor een flinke korting verwachten?


Niets moet hé. Maar het werkt vandaag niet deftig; je vraagt wat je opties zijn; dus lijkt het me wel zo logisch dat ik (net zoals @StefaanH ) je mee geef dat je (normaal) vanaf 1 november 2024 de optie hebt om volledig onafhankelijk te zijn van Mijn Telenet; wat je exacte vraag was...

Ik snap je frustratie; maar wij kunnen niet meer doen dan advies geven en proberen te antwoorden op je vraag. Je helpen, dat kan allen Telenet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?


@Janvier123  schreef:

Is het mogelijk om alleen internet te krijgen en volledig onafhankelijk te zijn van "mijn telenet"?


Orange, Mobile Vikings, Proximus, Scarlet, Edpnet,...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Wachten tot je eigen modem kan gebruiken 

Je zal daar zelf voor moeten betalen er zijn al veel vragen over gesteld om korting of binnen brengen van de kosten maar zal niets worden

Dit kunnen enkel mensen met een btw nr voor prive persoon wordt zelf opdraaien voor deze kost

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?


@Janvier123  schreef:

Is het mogelijk om alleen internet te krijgen en volledig onafhankelijk te zijn van "mijn telenet"?


Jouw toestel bevat een ingebouwde modem en een router. Het modem gedeelte werkt perfect, het router gedeelte heeft te kampen met de IT problemen bij Telenet.

Blijkbaar een brakke implementering van de "Mijn Telenet" interface, want sommigen slagen er hier in om hun modeminstellingen te wijzigen door het manipuleren van de http:// requests 🙄

 


@Janvier123  schreef:

Is het mogelijk om dit op te lossen? Ik heb een CV8560E.


Je hebt een CV8560E, dus alles in huis om "alleen internet te krijgen": het enige wat je nodig hebt is een eigen router aansluiten op de E-router. Je hebt nu reeds "alleen internet" op het MAC adres dat ingesteld is in de bridge.

En gezien je het MAC adres van de bridging niet kan aanpassen via "Mijn Telenet" zie ik 2 mogelijkheden:

  1. je cloont jouw eigen router met het MAC adres dat nu in bridging staat naar de WAN poort van je eigen router
  2. je vraagt de aanpassing via de Helpdesk (whatsapp)

Eens de bridging goed ingesteld is, heb je nooit meer "Mijn Telenet" nodig


@WG94  schreef:
je vraagt wat je opties zijn; dus lijkt het me wel zo logisch dat ik (net zoals @StefaanH ) je mee geef dat je (normaal) vanaf 1 november 2024 de optie hebt om volledig onafhankelijk te zijn van Mijn Telenet; wat je exacte vraag was...

"Volledig onafhankelijk" is misschien wel te optimistisch.

Als je een eigen modem wilt gebruiken, zal Telenet die ook moeten provisioneren, en dat zal ook niet lukken als "Mijn Telenet" niet wil meewerken 🙄

Je zal éénmalig "Mijn Telenet" nodig hebben om de nodige stappen te doen (net zoals je éénmalig "Mijn Telenet' nodig hebt om de bridging in te stellen op de E-router

 


@Area57_1  schreef:

Voor zover ik het begrijp, word de modem na een werks-reset meestal opnieuw "geprovisioneerd" en worden de instellingen vanuit Telenet terug naar de modem "gepushet". Beetje vicieuze cirkel?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

@flip1953 

Je schreef:

Als je een eigen modem wilt gebruiken, zal Telenet die ook moeten provisioneren, en dat zal ook niet lukken als "Mijn Telenet" niet wil meewerken 

Daar ben ik niet zeker van. Ik heb een eMTA modem, en heb de eerste versie indertijd al eens omgeruild voor een nieuwere versie. Die gehele operatie is door Telenet in een shop uitgevoerd tijdens het binnenbrengen van de oude modem. Tegen dat ik thuis was zou het in orde zijn en dat was het ook. Dus niks gepruts via "Mijn Telenet".

Trouwens, voor een eMTA modem is er helemaal niks voorzien om in te stellen via "Mijn Telenet". Sedert de overgang naar de nieuwe interface is "Mijn Telenet" zelfs zo goed als onbruikbaar voor mij voor wat betreft netwerking. Mijn Powerlines (van Telenet) bvb kan ik ook al niet meer beheren, hetgeen met de vorige "Mijn Telenet" perfect werkte.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?


@StefaanH  schreef:

Daar ben ik niet zeker van. Ik heb een eMTA modem, en heb de eerste versie indertijd al eens omgeruild voor een nieuwere versie. Die gehele operatie is door Telenet in een shop uitgevoerd tijdens het binnenbrengen van de oude modem. Tegen dat ik thuis was zou het in orde zijn en dat was het ook. Dus niks gepruts via "Mijn Telenet".


Ik wel 😀. Ik refereer naar een toekomstige functie op "Mijn Telenet". 

Jouw eMTA modem werd door de shop ingebracht in het systeem. In de toekomst zal Telenet de mogelijkheid moeten bieden aan een klant om zelf zijn modem in te brengen.

Of bedoel je dat de klant naar een Telenet shop moet met het MAC adres van zijn eigen modem om die te laten provisioneren?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

@flip1953 

Het zat zo: ik kreeg bericht dat er een nieuwere versie van de eMTA modem bestond. Ik kon gratis upgraden op voorwaarde dat ik het toestel zelf "uitbouwde" en naar een shop ging, zoniet zouden er kosten zijn voor een technieker ter plaaste. Daar kreeg ik (dus gratis) een nieuwe mee, die door hen in "het systeem" geprovisioneerd werd terwijl ik naar huis wandelde. Alhoewel, niet echt: ik stond erbij wanneer ze die provisionering doorvoerden. Nadat alles succesvol door "het systeem" was aangenomen mocht ik beschikken, met de belofte dat, tegen dat ik thuis zou zijn, de provisionering ook effectief doorgevoerd zou zijn.  Zij hadden dus alle gegevens van dat toestel ter plaatse vermits zij het toestel aan mij gegeven hebben, het kwam uit hun stock.

Thuis aangekomen de nieuwe modem geïnstalleerd, aangesloten en opgestart, en hop, ik had meteen terug verbinding 😉

"Mijn Telenet" is daar nergens aan te pas gekomen. Ik vermoed dat dit voor een HGW net hetzelfde is. De klant doet die provisionering niet via "Mijn Telenet", daar hebben ze bij Telenet hun eigen tools voor.

Voor wat de toekomst betreft: ik ga ervan uit dat het via mail of telefonisch doorgeven van de nodige info voldoende zal zijn om uw eigen modem te laten provisioneren (mits het nodige geduld uiteraard ..). Meer gaat dat niet zijn, configureren zal je zelf moeten doen denk ik.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Bij een eigen modem zal je binnen het uur een login krijgen via e-mail of sms

Je hebt een eigen lay out van de fabrikant en niet meer de mijn telenet nodig om zaken te doen of aan te passen 

te sluiten en open te zetten van internet en

toegang van internet aan andere

Zaken zoals uren instellen van  internet

blokkeren voor de kinderen volgens profiel

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

@luc55 

Die zaken die jij opsomt hebben niets met de modem te maken. Dat zijn allemaal dingen die je op uw router regelt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?


@StefaanH  schreef:

"Mijn Telenet" is daar nergens aan te pas gekomen. Ik vermoed dat dit voor een HGW net hetzelfde is. De klant doet die provisionering niet via "Mijn Telenet", daar hebben ze bij Telenet hun eigen tools voor.

Voor wat de toekomst betreft: ik ga ervan uit dat het via mail of telefonisch doorgeven van de nodige info voldoende zal zijn om uw eigen modem te laten provisioneren (mits het nodige geduld uiteraard ..). Meer gaat dat niet zijn, configureren zal je zelf moeten doen denk ik.


Eigenlijk een beetje zinloze discussie, want we weten nu nog niet hoe Telenet het praktisch zal organiseren (het is nog 11 maanden).

In ieder geval zal Telenet de nodige wijzigingen in hun systeem moeten aanbrengen zodat een klant zijn eigen modem zal kunnen (laten) provisioneren.

Het simpelste zal een portal zijn, waarop de klant kan inloggen (om zich te identificeren) en zijn modemgegevens in te geven.

Een "portal, waarop de klant kan inloggen" noem ik gemakkelijkshalve "Mijn Telenet" 😊 ...

En natuurlijk zal je je eigen "routergedeelte" zelf moeten configureren ...


@StefaanH  schreef:

Die zaken die jij opsomt hebben niets met de modem te maken. Dat zijn allemaal dingen die je op uw router regelt.


Net zoals Telenet, noemen wij een toestel, dat zowel modem als router is, gemakkelijkshalve een modem.

Dat jij daarmee niet akkoord gaat weten we, jammer voor jou, maar wij blijven dat een modem noemen 🤔 ...