Beantwoorden
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Hallo,

 

Is het mogelijk om alleen internet te krijgen en volledig onafhankelijk te zijn van "mijn telenet"?

 

Ik ben het namelijk kost beu dat ik iedere keer moet bellen omdat de instellingen van mijn telenet weeral weer niet werken zoals het hoort. Ik kan weeral geen poorten aanpassen. Er komt duidelijk een response van "ok", reload pagina en daar staat ze allemaal terug. Modem bridging staat ook aan -> gaat niet uit. Als ik een correct MAC ingeef voor modem bridging -> niks, nada, noppes. Alle standaard procedures zoals rebooten van de modem doet allemaal niks.

 

Janvier123_0-1704736429575.png

 

Is het mogelijk om dit op te lossen? Ik heb een CV8560E.

 

Thx

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Alleen internet krijgen van de modem

22 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

@flip1953 

Ik dacht dat Telenet het gecombineerde toestel een HGW noemde ....🤔

Men moet een beetje consequent zijn met zichzelf hé ...

EDIT: en terzijde, hetgeen @luc55 aanhaalde doelde wel degelijk op een eigen router. Al de dingen die hij opnoemde hebben niets met de modem te maken. De eigen modem is nog toekomstmuziek, dus geen combo toestel. Een eigen router kan al langer, al dan niet met de E-Router en / of dubbele NAT


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

  • Telenet gebruikt het woord modem voor al zijn "combo" toestellen: Alles over je Telenet-modem
  • Het woord HGW is vooral een begrip dat op Netweters gebruikt wordt
  • Jouw EMTA modem is eigenlijk ook een Combo toestel: een modem en een ingebouwde Telefonie ATA (Embedded Multimedia Adapter).
  • Als we praten over een eigen "modem" (vrije hardware keuze) dan wordt hiermee natuurlijk ook een combo toestel bedoeld, zoals de FRITZ!Box 6660 Cable | AVM Nederland  De ingebouwde modem zal door Telenet geprovisioneerd moeten worden, de ingebouwde router door de klant geconfigureerd, en de ingebouwde ATA (telefonie adapter) ingesteld met de VoIP (SIP) gegevens van de Telenet vaste lijn.
  • Niemand zal een eigen "modem-only" gebruiken op het Telenet netwerk 🤔
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

In Nederland gaat via deze weg

Modem aansluiten op netwerk

Nadat je het CM- en MTA MAC-adres van het modem hebt doorgegeven

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem#vragen

Je gaat altijd de telenet modem moeten krijgen ingeval van problemen om te testen en enkel voor te testen

voor de rest zal deze in de doos blijven

Zoals jullie zeggen zijn de toepassingen meer dan nu

en de vragen blijven maar komen het onderwerp wordt veel gedeeld

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

De meeste routers zijn ook steeds combo toestellen: er zit een switch (meestal 4-poorts) in. En een WiFi installatie. 

Nochtans zou het leven simpel kunnen zijn, in deze optiek. Een modem (die het inkomende en uitgaande signaal van de kabelaansluiting vertaalt, moduleren en demoduleren weetjewel), een router (die het interne netwerk beheert) en een combo toestel dat beide in één integreert, zijnde een HGW. That's it. Voor iedereen duidelijk zonder professor te moeten zijn.

Ik ga het hierbij laten, anders stopt het nooit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Ik heb de stappen die jij en andere zeiden maar niks helpt. Volledig reset doet ook niks. Uit frustratie heb ik dan maar naar telenet gebeld (OP EEN VRIENDELIJKE MANIER) en gevraagd of ik de instellingen kan aanpassen en of de modem Bridging wel werkt. Hierop krijg ik het volgende antwoord:

 

Telenet: De "Geavanceerde instellingen" vallen buiten onze dient en geven geen support voor. Wij geven alleen internet en da is het.  Werkt uw internet?

Ik: ja, maar de instellingen niet.

Telenet: Das is ons probleem niet. Bla bla bla ...

 

WOW echt WOW, en nu? Moet ik weer een klacht indienen om gewoon wat instellingen te veranderen? Ben ik nu echt zo onredelijk? Overstappen naar een andere is geen optie.

 

Opnieuw geprobeerd met Bridging .... zo ver sta ik

Janvier123_0-1705081311111.png

Er is inderdaad maar 1 toestel verbonden: De UDM Pro

Janvier123_1-1705081409422.png

Maar het MAC-id klopt niet

Janvier123_2-1705081526247.png

 

Als ik het MAC-id ingeef van de UDM zoals bovenstaande valt alles weg en moet ik alles terug zetten op mobiel via mijn telenet.

Ik weet echt niet wat ik nog kan doen.

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Volgens mij moet je toch het MAC-adres gebruiken dat Mijn Telenet weergeeft, dat is immers het MAC-adres dat je modem herkent.

Wil je helemaal zeker zijn dan kan je via SSH op je UDM nakijken wat het MAC-adres is van de poort die jij als WAN instelde.

Zie ook een van de andere topics over het configureren van een UDM Pro Bridge Mode UDM Pro (netweters.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

dank u, morgen eens proberen

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op andere manier modem instellen dan Mijn Telenet?

Het is eindelijk opgelost. Aan de hand van dit topic heb ik de UDM kunnen instellen. Ik heb nu een successvol 78.xxxxxxxx WAN IP.