24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Is het mogelijk om alleen internet te krijgen en volledig onafhankelijk te zijn van "mijn telenet"?
Ik ben het namelijk kost beu dat ik iedere keer moet bellen omdat de instellingen van mijn telenet weeral weer niet werken zoals het hoort. Ik kan weeral geen poorten aanpassen. Er komt duidelijk een response van "ok", reload pagina en daar staat ze allemaal terug. Modem bridging staat ook aan -> gaat niet uit. Als ik een correct MAC ingeef voor modem bridging -> niks, nada, noppes. Alle standaard procedures zoals rebooten van de modem doet allemaal niks.
Is het mogelijk om dit op te lossen? Ik heb een CV8560E.
Thx
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Alleen internet krijgen van de modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik dacht dat Telenet het gecombineerde toestel een HGW noemde ....🤔
Men moet een beetje consequent zijn met zichzelf hé ...
EDIT: en terzijde, hetgeen @luc55 aanhaalde doelde wel degelijk op een eigen router. Al de dingen die hij opnoemde hebben niets met de modem te maken. De eigen modem is nog toekomstmuziek, dus geen combo toestel. Een eigen router kan al langer, al dan niet met de E-Router en / of dubbele NAT
In Nederland gaat via deze weg
Modem aansluiten op netwerk
Nadat je het CM- en MTA MAC-adres van het modem hebt doorgegeven
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem#vragen
Je gaat altijd de telenet modem moeten krijgen ingeval van problemen om te testen en enkel voor te testen
voor de rest zal deze in de doos blijven
Zoals jullie zeggen zijn de toepassingen meer dan nu
en de vragen blijven maar komen het onderwerp wordt veel gedeeld
De meeste routers zijn ook steeds combo toestellen: er zit een switch (meestal 4-poorts) in. En een WiFi installatie.
Nochtans zou het leven simpel kunnen zijn, in deze optiek. Een modem (die het inkomende en uitgaande signaal van de kabelaansluiting vertaalt, moduleren en demoduleren weetjewel), een router (die het interne netwerk beheert) en een combo toestel dat beide in één integreert, zijnde een HGW. That's it. Voor iedereen duidelijk zonder professor te moeten zijn.
Ik ga het hierbij laten, anders stopt het nooit.
Ik heb de stappen die jij en andere zeiden maar niks helpt. Volledig reset doet ook niks. Uit frustratie heb ik dan maar naar telenet gebeld (OP EEN VRIENDELIJKE MANIER) en gevraagd of ik de instellingen kan aanpassen en of de modem Bridging wel werkt. Hierop krijg ik het volgende antwoord:
Telenet: De "Geavanceerde instellingen" vallen buiten onze dient en geven geen support voor. Wij geven alleen internet en da is het. Werkt uw internet?
Ik: ja, maar de instellingen niet.
Telenet: Das is ons probleem niet. Bla bla bla ...
WOW echt WOW, en nu? Moet ik weer een klacht indienen om gewoon wat instellingen te veranderen? Ben ik nu echt zo onredelijk? Overstappen naar een andere is geen optie.
Opnieuw geprobeerd met Bridging .... zo ver sta ik
Er is inderdaad maar 1 toestel verbonden: De UDM Pro
Maar het MAC-id klopt niet
Als ik het MAC-id ingeef van de UDM zoals bovenstaande valt alles weg en moet ik alles terug zetten op mobiel via mijn telenet.
Ik weet echt niet wat ik nog kan doen.
Volgens mij moet je toch het MAC-adres gebruiken dat Mijn Telenet weergeeft, dat is immers het MAC-adres dat je modem herkent.
Wil je helemaal zeker zijn dan kan je via SSH op je UDM nakijken wat het MAC-adres is van de poort die jij als WAN instelde.
Zie ook een van de andere topics over het configureren van een UDM Pro Bridge Mode UDM Pro (netweters.be)
dank u, morgen eens proberen
Het is eindelijk opgelost. Aan de hand van dit topic heb ik de UDM kunnen instellen. Ik heb nu een successvol 78.xxxxxxxx WAN IP.