24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Hallo, ik maak amper gebruik van digitale tv en overweeg dus om het luikje "Telenet TV iconic" uit mijn abonnement (All-internet + Telenet TV iconic) te halen. Daarbij rijst de vraag of ik All-Internet tv nodig heb om te kunnen streamen (ik kijk voornamelijk programma's via VRT-max of GoPlay, amper tot geen Netflix en dergelijke) of volstaat Easy Internet? Na het lezen van enkele artikels terzake vermoed ik dat 150 Mbps qua snelheid zal volstaan maar welk risico neem ik met een beperking van 150 GB download volume ipv onbeperkt surfen? Wat kan ik mij daar bij voorstellen?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kijk eens op MyTelenet of op je laatste facturen hoeveel data je meestal verbruikt. Zo weet je of je nu al meer of minder verbruikt.
Verbruik je vandaag minder dan 150 GB dan kan je overschakelen en testen. Blijkt doorheen de maand dat je toch snel over je limiet gaat dan kan je terug upgraden. Over je limiet gaan kost ook niets extra, je internet zal gewoon veel trager worden (dat zal het moeilijk maken om in deftige kwaliteit te streamen)
Bedankt. Probleem is dat er een verschil is tussen wat de factuur mij aangeeft (duidelijk onder 150 GB) en wat het verbruik op My Telenet mij aangeeft (er een stuk boven). Op de factuur staat wel "Verbruik inbegrepen in uw abonnement" maar mijn huidig abonnement houdt toch onbeperkt downloadvolume in?
Aangezien het onbeperkt is is het dus “inbegrepen”. Anders schrijven ze “verbruik buiten je abonnement” vermoed ik
Ik zie ook dat de Telemeter niet overeen komt (hoger) met de factuur (lager). Geen idee hoe dat zit.
Dat dacht ik ook. Maar geen idee dus welke cijfers dus correct zijn.
Bedankt, ik check het eens bij de helpdesk.
@erwind Of u verandert naar hey! voor €34 per maand, met onbeperkt internet. Beperkt internet is absoluut niet van deze tijd, en laat Telenet hier niet mee wegkomen door je hierop te abonneren. Het is te belachelijk voor woorden, zeker omdat hey! (Orange) gebruik maakt van identiek dezelfde kabel als van Telenet (= Wyre netwerk). Je download- & uploadsnelheid zal daarnaast ook nog eens hoger zijn.
Zie: Internetabonnement | Onbeperkt en supersnel | hey!
PS: Deze levenslange korting van -5 €/maand is geldig als je vóór 4 februari (23u59) bestelt.
@Jari_Opsomer schreef:Je download- & uploadsnelheid zal daarnaast ook nog eens hoger zijn.
De download snelheid wel, maar de upload snelheid is toch 10 Mbps voor zowel Easy Internet als hey! Internet onbeperkt of heb ik ergens iets gemist?
@WG94 schreef:
@Jari_Opsomer schreef:Je download- & uploadsnelheid zal daarnaast ook nog eens hoger zijn.
De download snelheid wel, maar de upload snelheid is toch 10 Mbps voor zowel Easy Internet als hey! Internet onbeperkt of heb ik ergens iets gemist?
@WG94 De uploadsnelheid is 15 Mbps, hoger dus dan 10 Mbps bij Telenet zelf, op dezelfde kabel lol.
Ik heb dit abonnement en haal altijd rond de 148 down & 14 up.
(levenslang voor maar 29 €/maand trouwens, toen er een nog hogere korting was)
Zie: Wat is de downloadsnelheid van je internetdienst? | hey!
Ah ik had op de productpagina gekeken en daar stond 10 Mbps, beetje verwarrend. Waarschijnlijk door de lagere upload snelheid in VOO-zone
@WG94 schreef:Ah ik had op de productpagina gekeken en daar stond 10 Mbps, beetje verwarrend. Waarschijnlijk door de lagere upload snelheid in VOO-zone
Dat zijn inderdaad de snelheden van in het "Zuiden". hey! (van Orange) is en blijft meer een provider met een meerendeel aan Franstalige medewerkers, en men verwijst je dus door naar die info pagina die ik eerder vermelde: waar het correct vermeld staat.
TL;DR: bij hey! krijg je effectief onbeperkt 150 Mbps download & 15 Mbps upload, in het Noorden van het land (= Telenet gebied).
Zou het gewoon testen
Je kan altijd kosteloos hoger gaan na de verandering
En toestellen die je helemaal niet meer gebruikt koppel je af ( voor geen onnodige updates )
Je kan ook altijd beeld kwaliteit aanpassen verbruikt ook minder, dat moet je zien wat bij je past
Die 150 GiB is vziw eigenlijk 300 GiB (of méér als je tijdens de daluren surft).