Beantwoorden
KennethBU
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Beste,

 

Zoals er in de titel staat heb ik sinds deze week een PS4 aangekocht. Deze is verbonden met de Wifi en ik kan games downloaden.

Ik kan niet inloggen via PSN en geen enkel online seservi gebruiken, met andere woorden ik kan geen online multiplayer spelen.

Iemand een oplossing?

 

Mvg 

Kenneth

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Als u de PS4 verbind met een vaste kabel stelt zich probleem dan ook ? 

0 Likes
KennethBU
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Nog niet getest, maar dat is ook mijn bedoeling niet. Ik wens de PS4 niet te bekabelen en enkel de WIFI te gebruiken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Heb je al eens gecontroleerd in de instellingen welk NAT-type de PS4 heeft? Is uPnP ingesteld in je router/Access Point...

 

Kan je eens een overzicht tonen van hoe je netwerk in elkaar steekt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Begrijpelijk dat u dat niet wil maar vraag het om zeker te zijn of het niet ergens bij de PS4 zelf ligt. In dit geval gaat u moeten zien welke NAT type de PS4 gebruikt. Als u bijvoorbeeld NAT type 3 gebruikt zal u de PS4 moeten omzetten naar een ander NAT type heb onlangs nog een probleem van gelijke aard gezien. Niet hier dat is zeker maar ergens anders andere provider. Daar hebben we of te wel NAT type 2 of NAT type 1 laten gebruiken. 

0 Likes
KennethBU
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Upnp is actief.

Netwerk is een gewoon simpel Telenet netwerk, router van Telenet zelf waar 1 ethernet kabel aangesloten is die naar de digibox loopt. Daarnaast zijn er een drietal apparaten verbonden met de wifi waar geen problemen met zijn.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Hierbij stuur ik mijn stappen plan eens door en hopelijk lukt het hiermee uw probleem op te lossen. Dit plan heeft wel geholpen bij de andere persoon dus hopelijk lukt het ook bij u om uw probleem opgelost te krijgen. 

 

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).
Dit wordt op de PS4 het Eenvoudig instellen genoemd.
Je zou nu een internet verbinding moeten hebben met NAT 3.
Ga naar 'Verbindingsstatus weergeven' op de PS4 en kijk welk IP adres hij heeft toegewezen gekregen. (Bij mij 192.168.1.88)

Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign.

Stap 3:
Trek de kabel uit de PS4 en stop hem er weer in. (Als je wifi gebruikt zou je de PS4 uit en aan kunnen zetten).
Kijk in je modem weer bij Home Network -> Devices.
Bij de naam van je PS4 device zie je nu als het goed is een ander IP adres staan, zoals bijvoorbeeld 144.177.213.112.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Stap 4:
Deze stap gaf mij het meeste moeite omdat ik niet de goede default gateway kon achterhalen, maar het was uiteindelijk simpel.
Ga naar je PS4 en stel je internet handmatig in.
Je moet nu je IP adres invullen wat je op het laatst gevonden hebt in je router (dus de 144.177 etc).
Als subnetmasker gebruik je 255.255.0.0.
Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 144.177.213.1).
Primair DNS 8.8.8.8
Secundair DNS 8.8.4.4

Dit was voor mij voldoende om NAT 1 te krijgen.

0 Likes
smedtje1981
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

kun je je aanmelden via een pc ofzo? via de site maw...

0 Likes
KennethBU
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

Heb net jouw theorie van de NAT types bekeken, hij geeft NAT type 2 aan.

 

Ik betwijfel sterk dat dit een oorzaak is, aangezien de verbinding af en toe weg valt.

Ik heb verbinding met het netwerk, kan ten alle tijden het netwerk vinden, kan alleen niet altijd connecteren, de verbinding valt af en toe weg als ik dan toch verbonden ben. En als ik verbonden ben kan ik games downloaden maar niet de online services gebruiken.  

En nee.. de modem staat op een 3 tal meter van de PS4. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PS4 Pro via WIFi maar geen toegang tot PSN

heb de indruk dat uw netwerk via wifi niet stabiel genoeg is, zou dus opteren voor bekabeld te werken, 

al kan het zijn dat daar ook soms drop-outs op zijn, heb ook een PS4 staan met netwerkkabel op de modem en soms ook problemen tijdens spelen, maar dat kan liggen ook aan de server van het spel zelf, 

al speel ik met een maat die via proximus werkt en waneer ik meld tegen hem via microfoon dat ik problemen heb op inloggen dat lang duurt heeft die dat niet, dus moet ergens wel een link zijn dat het ligt aan de provider.......

probleem is, zoiets kan je niet bevestigen door bewijzen omdat dit niet altijd is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes