Beantwoorden
Daveee
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Probleem met interactiviteit en powerlines

Hallo,

 

Ik heb een probleem met de interactiviteit van een tweede tv toestel/digibox. Bij het opzetten van de tv en digibox komt er een tekst op het scherm dat ik de connectie moet herstellen, anders zal ik geen tv zenders van betaalde paketten meer kunnen ontvangen op dat toestel binnen de 4 dagen.

Dit heb ik al meermaals meegemaakt maar altijd lost het zichzelf op, behalve nu. De interactiviteit is weg, de zenders (sport) niet meer beschikbaar op de tweede tv.

 

Bij de powerline aan de modem branden 2 vd 3 lampjes namelijk de power en ethernetlampjes dus het lampje van het “huisje” niet. Ik weet dat daarom de interactiviteit is weggevallen maar hoe komt dat en hoe los ik het op?

 

Verder snap ik helemaal niet hoe ik uberhaupt ooit interactief ben geweest aan die tweede tv want ik zie in geen enkel stopcontact bij die tweede tv en digibox een powerline steken… Dat kan toch helemaal niet? Het is toch onmogelijk om met maar 1 powerline (die rechtstreeks verbonden is met de modem) een digibox in een andere huiskamer interactief te maken? Hoe kan het dan dat die digibox al jaren wel interactief is geweest?

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met interactiviteit en powerlines

@Daveee 

 

Klinkt een beetje vreemd,inderdaad ...

 

Zonder internetconnectie kan een digibox inderdaad niet interactief zijn. Nu, je ziet geen powerline, maar komt er een UTP kabel toe aan die digibox? Het hoeft immers geen powerline te zijn.

Indien die bewuste digibox inderdaad enkel een coax kabel heeft aangesloten kan die effectief niet interactief zijn, digiboxen hebben geen WiFi aansluiting.

 

Voor wat betreft uw andere aansluiting: reset de beide powerlines (master aan de router en slave aan de digibox) eens helemaal en pair ze opnieuw. Een niet al te vlotte connectie kan ook aan de kwaliteit van uw e-netwerk liggen. Of aan het occasioneel aanzetten van andere gebruikers op dezelfde stroomkring die aldus een storing veroorzaken. Wanneer je weer zo een uitval hebt, kijk dan eens welke toestellen er dan actief zijn die je weinig  gebruikt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Probleem met interactiviteit en powerlines


@Daveee  schreef:

Verder snap ik helemaal niet hoe ik uberhaupt ooit interactief ben geweest aan die tweede tv want ik zie in geen enkel stopcontact bij die tweede tv en digibox een powerline steken… Dat kan toch helemaal niet? Het is toch onmogelijk om met maar 1 powerline (die rechtstreeks verbonden is met de modem) een digibox in een andere huiskamer interactief te maken? Hoe kan het dan dat die digibox al jaren wel interactief is geweest?


Iemand is gaan lopen met jouw 2de Powerline 😁

Nu ernstig ... 

Het is inderdaad onmogelijk dat de 2de digibox al jaren interactief is geweest zonder netwerkaansluiting. Er was dus wel een Powerline nodig, tenzij er rechtstreeks een UTP kabel in de digibox stak (en iemand die verstoken heeft??)

 

Kijk toch nog eens alles na.

- Hoe is de eerste digicorder verbonden? Powerline? UTP kabel?

- Zijn alle UTP kabels bij de modem nog goed verbonden?

- Is er iets veranderd aan de 2de decoder (UTP kabel verstoken naar TV toestel)?

 


@StefaanH  schreef:

Voor wat betreft uw andere aansluiting: reset de beide powerlines (master aan de router en slave aan de digibox) eens helemaal en pair ze opnieuw.


Dat zal moeilijk gaan, hij heeft er maar één 😁

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met interactiviteit en powerlines

@flip1953 

 

Ik ging er, wellicht verkeerdelijk, van uit dat de andere digibox, die wel werkt, ook een powerline had.  Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat ik de hele zin verkeerd geïnterpreteerd heb ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Probleem met interactiviteit en powerlines

Ik heb er zelf geen, maar een powerline dient toch altijd in set gebruikt te worden (master + slave) ? Zie ook hier.

Ik kan mij ook enkel maar voorstellen dat dit voorheen heeft kunnen werken, wanneer:

  1. De eerste digibox verbonden is via een rechtstreekse UTP bekabelde verbinding naar het Telenet modem
  2. De tweede digibox via een set van powerlines verbonden is met de Telenet modem

Misschien is de powerline adapter verdwenen, tezamen met de kerstboom en verlichting?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met interactiviteit en powerlines

@Arnie 

 

Powerline is minstens een set van Master en Slave. Er kunnen wel meerdere slaves op één master aangesloten / gekoppeld worden.

 

EDIT: Hier de desbetreffende zin uit uw link:

Eén adapter verbindt u permanent met uw modem, de andere met uw computer, Access Point of decoder. U kunt de tweede Powerline-adapter gemakkelijk van stopcontact veranderen of meer toestellen aansluiten met extra Powerline-adapters 

 

Ik ben wel niet akkoord met het vetgedrukte woord "modem". Dat moet "router" zijn. Of op zijn minst "HGW".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Daveee
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Probleem met interactiviteit en powerlines

Alvast bedankt voor de gegeven reacties mensen.

 

Ik heb het probleem vooruitgeschoven aangezien de verbinding vd digibox met de modem magisch genoeg plots herstelde. Het probleem heeft zichzelf dus weer opgelost.

 

Wordt ongetwijfeld vervolgd…!

danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Probleem met interactiviteit en powerlines

@Daveee 

 

Is de digibox nu verbonden via ethernetkabel op de modem of zit er toch een powerline tussen, want zonder een van deze twee kan de digibox niet interactief zijn.

0 Likes
Daveee
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Probleem met interactiviteit en powerlines

@danchrista 

 

Moeilijk te zeggen, de befaamde digibox staat op een zware moeilijk verplaatsbare kast in een veel te kleine inham. Als ik dus wil zien welke kabels naar waar lopen heb ik een hoop werk voor de boeg. Vandaar dus dat ik het probleem steeds vooruitschuif. Zeker is wel dat er geen powerline in een stekker zit in de ruimte waar de digibox staat. Het moet dus via een kabel zijn die (mss ondergronds helemaal doorloopt naar de modem in de living) maar in dat geval zou ik toch continu moeten verbonden zijn met het internet ipv van soms wel en soms niet? De hoofdtelevisie in de living waar de modem hangt daar zijn nog nooit problemen mee geweest…

 

Ik heb nu alleszins een ongebruikte powerline liggen die ik volgende keer ga proberen op het netwerk te krijgen op de plaats waar zich de problemen voordoen.

 

PS. Ik ben een leek 🙂

 

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Probleem met interactiviteit en powerlines

@Daveee 

 

Als er geen powerline in de buurt is, zal de digibox waarschijnlijk verbonden zijn via een kabel. Er kan natuurlijk een slecht contact zijn in de kabel of aansluiting, waardoor bij het openen van de kast de kabel een beetje beweegt en zo de connectie verliest.

0 Likes