Beantwoorden
Kreacher
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Issue wifi op sommige toestellen / pagina's laden niet

Ik merk de laatste tijd hetvolgende.
Mijn eerste bemerking was fout.
De modem moet ik niet resetten want er is bereik en verbinding maar ik kan geen internet pagina's raadplegen.
In mijn woning heb ik de laatste nieuwe modem en 2 360 Wifi pods.
Ik merk dat wanneer iedereen (Ik en de vrouw) thuis is en de toestellen allemaal gekoppeld zijn we deze problemen ondervinden op sommige toestellen.

een lijst van onze toestellen:

2 Iphones
1 Ipad
1 Nintendo Switch
2 Chromecast TV's
2 Ovens
4 Google home speakers
1 Vaatwasser
2 Smart TV's
3 Laptops
Video Deurbel
Video babyfoon
En enkele Ring camera's

Ik was aan het denken alles te upgraden naar ASUS ZEN WIFI PRO of ZENWIFI XT9

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Probleem met wifi in huis

2 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Kreacher 

Heb je ook problemen met je vaste internetverbinding, dus wanneer je met een netwerkkabel direct op je router bent aangesloten, of treedt het probleem alleen op bij je Wi-Fi?

Let op: het feit dat je Wi-Fi aangeeft dat je vol bereik hebt, betekent niet automatisch dat je een stabiele internetverbinding hebt.

Om uit te sluiten dat het aan het binnenkomende signaal ligt, kun je het beste even testen met een kabel die direct op je Telenet-router is aangesloten. Als je dan nog steeds problemen ondervindt, ligt het waarschijnlijk aan de router en dus niet aan je wifi punten.

Welk Telenet-abonnement heb je? Ik vermoed namelijk dat je internetlijn overbelast is. 

Stel dat je theoretisch een internetsnelheid van 150 Mbps hebt, dan haal je in de praktijk meestal zo'n 120 Mbps. Als je die snelheid gebruikt voor meerdere toestellen tegelijk—zoals streaming, gamen, of beveiligingscamera's—kan je bandbreedte opgeraken. Hoewel je router deze belasting aankan, kan de binnenkomende internetsnelheid het niet bijbenen en heb je soms voor dat je niet meer kan surfen. (Overbelasting van de bandbreedte). Daarom heb je dit alleen voor als er meerdere mensen thuis zien die van het internet gebruik maken. 

Dit is dus een vermoeden op basis van de informatie die je hebt gegeven natuurlijk.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kreacher
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

@kristofDW 

Dag Kristof,

Mijn bekabelde verbindingen hebben geen problemen het zijn enkel en alleen de toestellen.
En he gevoel dat het overbelast is komt bij mij voort uit het feit dat sommige toestellen wel werken en anderen niet.
Wanneer ik dan een reset uitvoer werken deze toestellen weer wel maar anderen weer niet.

Mijn abonement is ONE UP met de 1000mbps internetsnelheid.