Beantwoorden
wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vandaag 360 modem en WIFI pods geïnstalleerd door een technieker van Telenet.

 

Eerste probleem is dat de pods niet online komen, probleem met activatie.


Het tweede probleem is dat ze regelmatig een storend geluid maken. Vermoedelijk een interne ventilator?  In de slaapkamer installeren wordt dan onmogelijk.

Het derde probleem is een onstabiel WIFI signaal van de modem. Downloadsnelheid varieert tussen 100 Mbps en 800 Mbps. 

Iemand gelijkaardige ervaringen? 

Gelukkig kunnen we 3 maanden testen 😉  Momenteel helemaal niet overtuigd!

Een andere optie: TP-link DECO XE75 (WiFi 6E)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIFI 360 problemen

 

99 reacties
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

@Rik12 , heb ik al een paar keer voorgesteld maar blijkbaar is dat niet mogelijk...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

@William_L @diwi hebben het eens nagevraagd, zodat we jullie zeker de juiste informatie kunnen geven. 

Wij zouden jullie aanraden een nieuwe wifi-pod te bestellen (online) en dan de wifi-pod die niet geactiveerd geraakt:

  • ofwel binnen te brengen in een Telenet winkelpunt
  • ofwel de huur stop te zetten in Mijn Telenet en dan terug te sturen via PostNL

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bedankt @Suzy , lijkt me een prima idee!

diwi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ok, maar online lukt het mij niet.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

ah bon en waarom is dat niet mogelijk ? hier is niets moeilijk aan maar ja als het geld stopt met binnen rollen hebben ze een probleem natuurlijk dan hebben ze nog liever boze klanten precies  en maar wachten , wachten en nog eens wachten 😡

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

@Suzy , @diwi , @Rik12  ik heb ook geprobeerd, online zie ik geen optie om een pod bij te bestellen (je komt alleen op een pagina waar je modem + 1, 2 of 3 pods kunt bestellen).
Kan je ons zeggen hoe we online een extra pod kunnen bijbestellen?

In de app kan je naar "extend my Wi-Fi" gaan (in Manage Wifi-Network).
Dit lijkt de oplossing want onderaan kan je blijkbaar 1 pod bestellen: er komt inderdaad in "Your order" 1 telenet 360 Pod €3/month.
Maar als je onderaan op confirm your order klikt, krijg je elke keer: "Oops, something went wrong, Please try again later.".

Als jij nog een andere manier weet?

Bedankt.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

@William_L via de app zou het inderdaad moeten lukken! Zit je op een Android of Apple toestel?

Daarnaast kan je ook wifi-pods bijbestellen via de klantendienst, via een Telenet Winkelpunt of via de website (je selecteert dan 1 wifi-pod en gaat door de stappen om deze te bestellen).


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Geprobeerd via android en iOS @Suzy , beide geven een probleem, ik probeer via de website (nogmaals).

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Dag @Suzy , ook via de website lukt het niet... ("Telenet 360° Wifi bestellen, Er loopt iets fout").

Via de klantendienst wil ik niet gaan want die zijn al overbelast.

Dus opnieuw naar de winkel, op hoop van zegen.
Man man man, wat een miserie...

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vraag een CV8560E en hang er een router(eenmalige kosten) wifi6 achter,probleem opgelost.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Dag @Suzy ,  een kleine update van mijn verhaal...

Zoals gezegd lukt het niet om een nieuwe pod te bestellen via de app of via internet (ter vervanging van een defecte).
Ook via de klantendienst lukte dit niet, die verwezen me naar de winkel...

Gisteren naar de winkel geweest om de niet werkende pod te ruilen (of gewoon een nieuwe mee te nemen, de defecte kan ik dan wel gewoon terugsturen).
Niet dus, blijkbaar zit er iets geblokkeerd in het systeem, veroorzaakt door de laatste technieker en moet dit probleem door een technieker opgelost worden (waarvan ik al sinds 19/4 niets meer heb gehoord).


Resultaat op 22 mei (vroeger kon niet) komt er gewoon een technieker langs om een pod te leveren... (de defecte hebben ze wel teruggenomen in de winkel).
Wel vriendelijke en correcte bediening in de winkel in Aalst, de man zat er ook mee verveeld.

Conclusie: wegens één defecte pod zal ik 3 techniekers op bezoek gekregen hebben en ben ik uren aan het bellen geweest... terwijl dit doodsimpel kon opgelost worden door het vervangen van de pod. Ik denk eerlijk gezegd dat die techniekers nuttiger werk konden doen gedurende die nutteloze bezoekjes.

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

@William_L bedankt voor deze update. Je hebt al een heel proces achter de rug, dat is zeker. Als er iets geblokkeerd zit in het systeem, dan moet dit inderdaad opgelost worden door collega's van de achterliggende dienst. Goed dat je een nieuwe afspraak hebt, maar het had inderdaad niet zo lang mogen duren. 🙁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

winto
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
It's your ninth party! Say what?! On a roll... Yelo Play-app voor Windows?

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Potverdorie,hier liggen de pods ook voorlopig niks te doen wegens niet kunnen activeren via telenet app.Naar technische dienst gebeld,maar ook daar konden ze de pods

niet activeren.Dinsdag komt technieker langs,maar veel hoop heb ik niet.Met de modem opzich heb ik geen probleem.Naar de nieuwe modem overgeschakeld omdat mijn wifi thuis wel

meer dan 50 keer per dag weg viel op al mijn verbonden toestellen.Even afwachten of dat probleem nu opgelost is.Voor die pods vrees ik dat geduld voorlopig de enige oplossing

is.Betaal nochtans genoeg per maand voor al mijn telenet diensten.Het zou dus eigenlijk wel mogen werken.

Kevin89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Beste pod-gebruikers,

 

Ik heb net 1.5 maand met hetzelfde probleem gezeten. Eerst kon ik hem niet registreren, daarna niet activeren. Nu heb ik geheel ter toeval mijn netwerknaam en ww gewijzigd naar iets anders, en ineens activeerde de pod dan ook er meteen bij.

 

Dus... Je netwerknaam / ww wijzigen is de "oplossing" voor het activeren, altans in mijn geval.

Tags (1)
Furbylicious
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb de volledige topic doorgenomen en herken toch een aantal zaken. Ik ben nu sinds een maand of 3 klant met internet en tv. Ik heb al een aantal watertjes doorzwommen (activatieproblemen, nieuwe modem maar niet kunnen activeren, facturatieproblemen,…). Ik dacht wifi 360 ideaal dus ik besloot modem + 1 pod te bestellen. Ik kreeg echter enkel de pod en heb die geplaatst. Activatie en alles ging perfect maar mijn wifi op oude modem ging eruit (logisch). Ik heb contact gehad voor een nieuwe modem en ik mocht naar de winkel gaan. In de winkel kon men geen geven want een foutmelding in het systeem. Enige optie was een technieker. De technieker is net vertrokken. Modem werkt maar de pod die wel werkte op de oude niet voorziene modem werkt nu niet meer. Lampje knippert en de pod-verdorie melding in de app. Technieker heeft dit doorgestuurd naar de achterliggende diensten dus ik wacht af. 

Nieuwe pod bestellen mag je trouwens vergeten : zolang de promo actief is kan je geen enkele wijziging van pods doen in de systemen. In de winkel kon men ook geen geven en via de app loopt er iets mis. Duidelijk werk aan de winkel. Mocht de communicatie nu vlotter werken zou het al minder frustrerend zijn maar via whatsapp geen reactie of zeer laat en dan voor 1 bericht en telefonisch lange wachttijden… gelukkig is er wel de simpele sorry 😉 en ba lang aandringen een compensatie!

keep you posted!