Beantwoorden
wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vandaag 360 modem en WIFI pods geïnstalleerd door een technieker van Telenet.

 

Eerste probleem is dat de pods niet online komen, probleem met activatie.


Het tweede probleem is dat ze regelmatig een storend geluid maken. Vermoedelijk een interne ventilator?  In de slaapkamer installeren wordt dan onmogelijk.

Het derde probleem is een onstabiel WIFI signaal van de modem. Downloadsnelheid varieert tussen 100 Mbps en 800 Mbps. 

Iemand gelijkaardige ervaringen? 

Gelukkig kunnen we 3 maanden testen 😉  Momenteel helemaal niet overtuigd!

Een andere optie: TP-link DECO XE75 (WiFi 6E)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIFI 360 problemen

 

99 reacties
winto
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
It's your ninth party! Say what?! On a roll... Yelo Play-app voor Windows?

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Zijn er nog meerdere personen die dit al eens geprobeerd hebben?

Furbylicious
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb mijn netwerknaam en wachtwoord aangepast maar is geen oplossing in mijn geval

Kevin89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Om het even volledig te schetsen had ik na de verhuis problemen met de modem die mijn oude instellingen probeerde over te nemen maar hier steeds op vast sloeg. Toen heb ik manueel de ssid en het ww ingesteld op de standaard waarden die op het kaartje van de nieuwe modem stonden. Toen activeerde de modem zonder problemen.

Dan kwam het verhaal van de pod, ik heb deze gewoon in het stopcontact laten steken voor 1.5 maand, zonder success. Dan paar dagen geleden eens uitgetrokken, opnieuw ingestoken en de activatie laten starten in de app. en een tijd nadien het ssid en ww van mijn modem opnieuw ingesteld maar een eigen gekozen waarde.

 

Nu werkt alles wonderbaarlijk.

Lode75
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Kan je de wifi pod installeren zonder de UPT kabel in de modem te stoppen ?

Bij installatie via de app wordt dit telkens gevraagd, maar ik heb geen stopcontact meer over nabij de modem...

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb 3 actieve pods maar ik heb er nooit één aangesloten aan de modem met een utp kabel... (het heeft wel een eeuwigheid geduurd voor ze bij Telenet geactiveerd waren). Wat betreft dat stopcontact, je kan gerust met een verlengkabel werken als je de pod toch (tijdelijk) wil aansluiten via utp, een pod kan gewoon in een verlengkabel (in tegenstelling met een power adapter), voor een pod maakt dat geen verschil aangezien hij het electriciteitsnetwerk niet gebruikt...

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Belangrijke kanttekening bij het antwoord van @William_L. Als je als Business klant pods neemt moet je wel de eerste pod via UTP verbinden, aangezien die momenteel nog niet de 360° Modem (F@ST3896LG-TN) hebben.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

We leren alle dagen bij, dat wist ik niet  (ik heb uiteraard de F@ST3896LG-TN), bedankt @WG94  voor deze toelichting.

Lode75
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bedankt voor uw reactie.

Het is me uiteindelijk gelukt om de POD via wifi te activeren (met hulp van een Telenet technieker op afstand).

De installatie via de Telenet app was hier nogal onduidelijk, ik kon hier enkel kiezen om te activeren via een UTP kabel of een UPT kabel  (?) om dan na meerdere minuten vast te stellen dat de activatie niet lukt...

En nog steeds is de POD volgens de Telenet app niet geïnstalleerd terwijl deze wel duidelijk up and running is.

Enfin, eind goed, al goed !

Lode75
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Dank je voor de toelichting.

Het gaat over een 360° Modem en het probleem ondertussen van de baan : gewoon de POD in het stopcontact en geduldig afwachten !

Er was totaal geen UPT kabel nodig, hoewel de Telenet app dit blijft beweren...

WWRV
Freshman Alleslezer
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Sedert dond. 09-11 ook Wifi 360° met 2 pods en dezelfde problemen doen zich voor. Ik krijg hetzelfde te zien in de Telenet app.  Pas na twee dagen een bericht ontvangen met een link om de pods te activeren om op het volgende scherm dan ook te lezen dat ze mijn aanvraag nu niet kunnen verwerken (ook niet na een 10-tal pogingen de volgende dag). Ook de controle van het wifi-netwerk via de app (en de website) loopt vast. Je zou verwachten dat Telenet alle kinderziektes intussen heeft opgelost maar dat is duidelijk niet het geval. Ongelofelijk wat ik hier allemaal lees en heel wat zaken zijn heel herkenbaar. Zowat alles wat maar kan verkeerd lopen, loopt ook verkeerd. En de communicatie met Telenet lijkt nergens op. Contact gehad met drie medewerkers die telkens met andere zaken kwamen (en die vooral laten uitschijnen dat ze het zelf ook niet goed weten). Nadat de techniekers van Telenet vertrokken waren lukte het maar niet om het wifi-netwerk weer te activeren. De pods activeren lukt niet maar lijken dan plots toch te werken... Een speedtest gedaan om te merken dat de snelheid zowat gehalveerd is (lag al niet hoog, rond de 78 Mbps, nu slechts 40 Mbps). De pods worden gepromoot als topkwaliteit met heel degelijke wifi en hoge snelheden maar dat lijkt helemaal niet te kloppen. Plots stelde ik vast dat er geen wifi en internet meer was met de vorige modem en Powerline (net op dag dat ons WIGO-abonnement werd aangepast van 9 naar 18 GB...).  Nog steeds geen idee waar dit aan ligt (ook geen uitleg gekregen van Telenet). Techniekers zijn langsgekomen en hebben direct alles vervangen door Wifi 360° Pod (met uiteraard een meerprijs). Alles staat nu dus nog niet op punt en is duidelijk geen verbetering.