24756
netweters
|
152403
antwoorden
|
20700
vragen
|
Even voorstellen. Gezin met 3 kinderen. Tweeverdieners met dagjob. Fiber 200 in combo-pack.
In de krokusvakantie (één week) hebben de zoon en ik een paar dagen goed gegamed. En onze eerste ooit waarschuwingsmail ivm Fair Use Policy is binnen. Eerste klacht ooit bij Telenet ook.
Ik snap en ben voorstander van Fair Use als die technisch noodzakelijk is. Maar dat mag gerust eens uitgelegd worden, waarom is dat noodzakelijk? Bvb. in vergelijking met Nederland, waar het dan blijkbaar zonder kan (zie hier en hier)? Zou het kunnen dat het lokale netwerk na de grote netwerf dat perfect aankan maar dat Telenet weigert zelf méér te betalen aan hun bandbreedte-provider (Tier1 / Tier2)? Dat er dus helemaal geen technische noodzakelijkheid is, maar dat het een puur economisch gegeven betreft?
Fair Use is er om de "gewone" gebruiker te beschermen tegen de abnormale "grootverbruikers" (piraten!). De gewoonten van die gewone gebruiker veranderen echter, zeker als men naar de jongere generaties kijkt. Alles is streaming, of dat nu muziek, series, films of gaming is. Streaming kun je niet inplannen onafhankelijk van je consumptie, zoals je dat met one-off downloads kunt doen.
Gelukkig is er de grote netwerf geweest om aan de gewijzigde klantenbehoeften tegemoet te komen. Iedereen werd even zoet gehouden ivm de storingen en overlast want het zou allemaal beter worden. "Bedoeling is de snelheid van het internet gevoelig op te drijven naar 1 GB per seconde. De prijs voor de klanten blijft volgens het bedrijf gelijk." - HLN, 2017 <--> Giga Speedboost @ 15 EUR / maand extra
Ook bij elke prijsverhoging is het standaard antwoord overigens dat Telenet dient te blijven investeren in het netwerk om klaar te blijven voor de toekomst.
Alleen... Iemand is vergeten de Fair Use Policy van 750 GB / maand mee te draaien met die toekomst. Graag asap aanpassen. De Paasvakantie komt eraan. Die duurt twee weken. We willen graag gamen.
The future is now.
Opgelost! Ga naar oplossing.
En misschien ook even FOD economie in te lichten ivm misleidende Stadia/4k/Netflix reclame.
Juridisch is Telenet dik in orde qua reclame,meerdere keren gemerkt.
@robatoras schreef:Juridisch is Telenet dik in orde qua reclame,meerdere keren gemerkt.
Dat kunnen we dan nog eens opnieuw nagaan.
Onbeperkt volume bestaat niet,alleen in woorden.
Ik haal veel meer dan dubbel zoveel volume binnen op 12 uurtjes met fup
Als een koper aanbieder onbeperkt op 24 uren.
Zodoende alles is beperkt.
@Steven-E bedankt voor je bericht! Ik zag niet meteen hoe te antwoorden, deze hele site is niet echt gericht op mobiel gebruik.
Ik bekeek enkele business producten. Op elke pagina staat een melding over Telenet netwerkbeheer, verwijzend naar de 750GB FUP. Ook KLIK...
@robatoras schreef:Onbeperkt volume bestaat niet,alleen in woorden.
@robatoras dat is ook mijn vraag niet. Ik wil normaal gebruik kunnen maken van mijn internetverbinding. "Nieuw" normaal. Onbeperkt volume heb ik niet nodig.
Met alle respect, bijna elke reactie die je geeft is off-topic. Je continu vergelijken met koper is compleet irrelevant. Je reacties geven ook aan dat je mijn posts maar half leest. Het is alsof je een monoloog voert geïnspireerd door halve zinnen op dit forum gelezen.
Ik ga graag het gesprek aan maar als ik mij continu moet herhalen heb ik niet het gevoel dat er een gesprek is.
Nog eenmaal herhaal ik dit
Business Fibernet 300/30Mbps en 1000/50Mbps hebben GEEN fup
Ook geen piek en dal uren.
@robatoras schreef:
...
Smalband optrekken van 10/1 naar 20/2 zou al een goed begin zijn.
@robatoras ik heb goed nieuws. Voor alle All-Internet, WIGO (home) en YUGO-klanten blijft de FUP nog altijd wat hij is, maar de snelheid in de piekuren op smallband werd wel verhoogd van 10 Mbps naar 20 Mbps. 😉
@Steven-E schreef:Ja, maar heb telefonisch bevestiging van business afdeling dat dit oude info is en niet meer geldt. Enkel richtlijnen om een FUP toe te passen vanaf +-16TB.
Klinkt goed! Alleen... Aan een telefonische bevestiging heb ik niet voldoende. Ik ga contracten aan met open vizier maar verwacht van de andere partij hetzelfde.
Want wat heb je nu eigenlijk? Op papier een FUP en enkel "zeggende woorden" dat het niet zal toegepast worden. Als Telenet morgen eenzijdig beslist het alsnog toe te passen, dan staat het hen compleet vrij dat te doen. Ze hoeven het zelfs niet te melden en het is geen geldige reden om onmiddellijk je contract te beëindigen, immers, het is de voorwaarde die er altijd al in stond.
Als Telenet bepaalde voorwaarden wil bieden, dan moeten ze die ook durven op papier zetten. Zeggende woorden zijn slechts warme lucht.
Maar er is een Telenet admin hier, @Suzy kun jij geschreven bevestiging geven van wat blijkbaar telefonisch gemeld werd?
@Suzy schreef:
@robatoras schreef:...
Smalband optrekken van 10/1 naar 20/2 zou al een goed begin zijn.
@robatoras ik heb goed nieuws. Voor alle All-Internet, WIGO (home) en YUGO-klanten blijft de FUP nog altijd wat hij is, maar de snelheid in de piekuren op smallband werd wel verhoogd van 10 Mbps naar 20 Mbps. 😉
En de upload? Mijn vrouw kan geen lesgeven terwijl ik werk met 1Mbps.
@robatoras schreef:Nog eenmaal herhaal ik dit
Business Fibernet 300/30Mbps en 1000/50Mbps hebben GEEN fup
Ook geen piek en dal uren.
Wel de huidige communicatie van Telenet is op zijn minst verwarrend te noemen.
Volgens deze pagina geldt dezelfde FUP voor business abonnementen.
De business afdeling via telefoon spreekt dit tegen. Dit zou oude info zijn.
Er zouden dus wel interne richtlijnen zijn om in te grijpen bij een verbruik rond de 16TB.
Ik ben geneigd hen te geloven.
Ik heb sinds deze ochtend Klik 30.
Volgens de Telenet app zie ik nog altijd piek- en daluren en wordt er melding gemaakt van eventueel netwerkbeheer (bij 750GB in de piek).
De Telemeter op de website toont geen piek- en daluren meer en spreekt over "Ongelimiteerd internetgebruik".
@robatoras schreef:Nog eenmaal herhaal ik dit
Business Fibernet 300/30Mbps en 1000/50Mbps hebben GEEN fup
Ook geen piek en dal uren.
Je herhaalt meer dan één keer. Zelfs al is al antwoord gegeven.
Mbt. bovenstaande: officiële bron graag.
Suzy,
2 vragen hierover....
- Is dit een blijvend iets of enkel tijdens de Corona crisis?
- Wat is de snelheid dan bij overschrijding 750gb in de daluren, als het 20Mbps wordt in de piek?