24751
netweters
|
152332
antwoorden
|
20691
vragen
|
Even voorstellen. Gezin met 3 kinderen. Tweeverdieners met dagjob. Fiber 200 in combo-pack.
In de krokusvakantie (één week) hebben de zoon en ik een paar dagen goed gegamed. En onze eerste ooit waarschuwingsmail ivm Fair Use Policy is binnen. Eerste klacht ooit bij Telenet ook.
Ik snap en ben voorstander van Fair Use als die technisch noodzakelijk is. Maar dat mag gerust eens uitgelegd worden, waarom is dat noodzakelijk? Bvb. in vergelijking met Nederland, waar het dan blijkbaar zonder kan (zie hier en hier)? Zou het kunnen dat het lokale netwerk na de grote netwerf dat perfect aankan maar dat Telenet weigert zelf méér te betalen aan hun bandbreedte-provider (Tier1 / Tier2)? Dat er dus helemaal geen technische noodzakelijkheid is, maar dat het een puur economisch gegeven betreft?
Fair Use is er om de "gewone" gebruiker te beschermen tegen de abnormale "grootverbruikers" (piraten!). De gewoonten van die gewone gebruiker veranderen echter, zeker als men naar de jongere generaties kijkt. Alles is streaming, of dat nu muziek, series, films of gaming is. Streaming kun je niet inplannen onafhankelijk van je consumptie, zoals je dat met one-off downloads kunt doen.
Gelukkig is er de grote netwerf geweest om aan de gewijzigde klantenbehoeften tegemoet te komen. Iedereen werd even zoet gehouden ivm de storingen en overlast want het zou allemaal beter worden. "Bedoeling is de snelheid van het internet gevoelig op te drijven naar 1 GB per seconde. De prijs voor de klanten blijft volgens het bedrijf gelijk." - HLN, 2017 <--> Giga Speedboost @ 15 EUR / maand extra
Ook bij elke prijsverhoging is het standaard antwoord overigens dat Telenet dient te blijven investeren in het netwerk om klaar te blijven voor de toekomst.
Alleen... Iemand is vergeten de Fair Use Policy van 750 GB / maand mee te draaien met die toekomst. Graag asap aanpassen. De Paasvakantie komt eraan. Die duurt twee weken. We willen graag gamen.
The future is now.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robatoras Hou hier aub mee op.
Enkel wat Telenet zegt, daar kunnen we iets mee.
Ik niet als ze er op de klantendienst niets van af weten.
Zo simpel ist.
Ik zit al 14 jaar bij Telenet,heb alle formules gehad (4x een upgrade) en ook business.
@robatoras schreef:Ik niet als ze er op de klantendienst niets van af weten.
Zo simpel ist.
Daar gaat het niet om. Zelfs al heb je gelijk, dan zijn we hier niets mee.
De mensen zijn hier op zoek naar officiële informatie/bevestiging van Telenet. Niet van iemand anders. Snap dat nu toch eens.
Indien dit niet lukt, kan een admin misschien eens ingrijpen?
Als je na 3 volle weken nog steeds geen oplossing hebt gekregen van Telenet
Waar ben je dan mee bezig.We hebben toch Suzy die in Mechelen bij Telenet zit.
Vraag het aan haar.
Die 5TB fup dat wil ik zien bij de business formules onder 'Mijn Telenet).Dikke nonsens van de klantendienst.Ik geef betrouwbare antwoorden,heb genoeg ondervinding in al die jaren.
Zoals ik eerder heb aangegeven, is men bij Telenet dit intern aan het bekijken en zal ik duidelijkheid brengen zodra ik zelf de nodige antwoorden heb. Op dit moment kan ik hier nog niet op antwoorden. Graag wil ik jullie dus om jullie geduld vragen. 😉
@robatoras'en, wie zijn ze? wat doen ze? wat drijft hen?
Suzy help die enkelen eens uit hun twijfels
Klop het business fibernet 300/30Mbps en Fibernet1000/50Mbps onbeperkt hebben geen piek en dal uren meer onder 'Mijn Telenet',en zeker geen fup.
Vraag dit eens op de Technische dienst.En niet op de klantendienst,die weten de toekomstplannen van Telenet niet.
Graag antwoord.
@Suzy schreef:Zoals ik eerder heb aangegeven, is men bij Telenet dit intern aan het bekijken en zal ik duidelijkheid brengen zodra ik zelf de nodige antwoorden heb. Op dit moment kan ik hier nog niet op antwoorden. Graag wil ik jullie dus om jullie geduld vragen. 😉
Ze heeft dit nagevraagd, @robatoras.
Help deze man aub, hij luistert niet en kan blijkbaar ook niet lezen.
Suzy heeft net om geduld gevraagd, even naar boven scrollen @robatoras ...
🤔
Ik vraag alleen 'n bewijs wat ze in Mechelen al enkele maanden weten
BUSINESS HEEFT GEEN FUP.ZELFS GEEN PIEK EN DAL UREN.
Zit er nu geen enkele user hier die business heeft.
Buiten business fibernet S met 200GB volume.
Ik heb gelijk en geef het niet af.Zeker weten.
OK ik zal wachten.
En nu iets anders.
Telenet kijk eens wat Delta in Nederland over coax aanbied
van 45 naar 100Mbps upspeed.
Business klanten krijgen zelfs 125Mbps up
Wijzegingen worden kosteloos doorgevoerd😲
@robatoras ok proficiat, ik hoop dat je leven nu meer waard is nadat je uw gelijk hebt gekregen van Telenet.
Wij zeggen niet dat je ongelijk hebt, wij zeggen dat @JayVee liever geen business abonnement neemt waarvoor btw-nummer vereist is.
@m-jan20 correctie, geen abonnement waarvoor ik moet doen alsof ik een btw nummer heb. Business formules die Telenet als business in de markt zet maar die evenwel aan particulieren worden verkocht, daar heb ik geen issue mee.
Ik zit nu op klik Buro zonder mobiel, geen btw nummer ter sprake gekomen en ik heb expliciet gezegd particulier te zijn.
Ik durf nu eindelijk weer gamen s avonds... Maar meerprijs maakt dat ik zodra de Corona crisis voorbij is, cord cutter wordt. Merendeel van wat wij nog van Vlaamse programma's bekijken is toch al streaming beschikbaar (vrt app, VTM app).
@JayVee schreef:@m-jan20 correctie, geen abonnement waarvoor ik moet doen alsof ik een btw nummer heb.
Dat bedoelde ik 😉 ik zou het ook niet doen. Blij dat je toch een oplossing hebt gevonden (en ik denk dat @robatoras zeer blij zal zijn dat het een business abonnement is geworden).
Hoeveel betaal je nu (inclusief btw) voor internet & tv? En hoeveel zou alleen internet zijn?
Ik wil gewoon eerlijk zijn,dat er veel kan bij Telenet en laat je niet altijd iets wijs maken door
mensen die zeggen ik denk , of horen zeggen.
Ik wil mensen geen business aansmeren,maar als volume belangrijk is kan je niet anders,kost wel iets meer,maar je krijgt ook veel meer,geen zorgen meer met piek uren,en snel voor grote bestanden binnen te trekken.
Proficiat @JayVee dat je een oplossing hebt gevonden.