Beantwoorden
Trvx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

We wonen recent in onze nieuwe woonst en hebben nu al weken aanhoudende problemen met het internet dat steeds wegvalt.

 

Vandaag is er voor de zoveelste keer een technieker langsgeweest (zeer vriendelijke man trouwens), maar deze kon me enkel zeggen dat mij 2 toestellen van Siemens voor problemen zorgen, waardoor de modem crasht. Daar is ook verder niets aan te doen, buiten ze van de WiFi te halen? Kan iemand dit bevestigen? Dit lijkt me toch absurd?

 

Mvg,

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Homeconnect: Problemen met Siemens toestellen.

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

@Trvx  

En wat voor Siemens toestellen zijn dit dan ? Want er zijn natuurlijk toestellen van eender welk merk die storingen op je wifi kunnen veroorzaken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Trvx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

Dit gaat over een nieuwe vaatwas en oven. Het had betrekking op toestellen met een specifieke mac adres. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

@Trvx  

Het zou kunnen ja dat die toestellen invloed hebben op verstoring van de wifi. Ik heb ooit eens iemand aan de lijn gehad , toen ik nog bij Telenet werkte , en die had elke avond rond een bepaald uur storingen op zijn netwerk. Bij lang zoeken kwam het erop neer de wasmachine en de vaatwasser sprongen op dat uur aan en dan ervaarde de persoon dus storingen op het netwerk. Want de persoon in kwestie bleek powerlines te gebruiken.

 

Dus ja het kan dus perfect zijn dat jou toestellen die storingen veroorzaken maar ik zeg er wel bij of dit ook daadwerkelijk op je wifi gaat zijn betwijfel ik zelf wel. Als je nog gebruik maakt van powerlines is het dus zeker mogelijk maar enkel zo op wifi lijkt de kans kleiner. Heb zelf ook een vaatwasser die aangaat en een oven die af en toe eens op staat maar ik merk geen storingen op mijn wifi. 

 

Dus eigenlijk is dan de vraag gebruik je daartussen nog powerlines ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Trvx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

Nope. Enkel wifi en vaste utp kabels in het huis. Toestellen staan op wifi rechtstreeks van de modem (+- 5-6 m vogelvlucht)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

@Trvx  

Heb je een slimme vaatwasser op wifi en een slimme oven op wifi ? 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

@Trvx Je kan dit verhelpen door de IOT devices (in jou geval van Siemens) in een aparte VLAN te steken of op een Guest network aan te sluiten. 

Het is een gekend probleem en zou hierdoor verholpen kunnen worden. 

De reden is dat de Siemens toestellen constant signaal uitsturen om een soort "handshake" te doen met het netwerk. Hierdoor zullen er storingen ontstaan. Weet wel als je de standaard configuratie van Guest network gebruikt en je toestellen met elkaar moeten "communiceren"' dat dit niet werkt. Je moet de toestellen dan in een aparte vlan steken en ervoor zorgen dat de functie "aparaten zichtbaar voor andere wifi gebruikers" actief staat (om het simpel uit te leggen :-))

Veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TheLaw
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

Heb dat zelf ook gehad.

Oplossing van telefoniste was om een nieuwe wasmashine te kopen.

Heb een router tussen gezet wifi uit van de modem van telenet en dan ging het wel.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Siemens-toestellen laten de modem uitvallen

Oei! Ik heb zelf ook al 3 jaar toestellen van Siemens in mijn keuken waaronder een vaatwas en twee ovens, alle drie verbonden met de wifi van Telenet. Gelukkig geen storingen of uitval van modem hier merkbaar. Hopelijk krijg je het opgelost! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes