Beantwoorden
SvenP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Sommige webpagina's willen niet laden

Net verhuisd dit weekend en nieuwe Telenet installatie. Sommige webpagina's willen niet laden op mijn laptop (Chrome en Edge), wel als ik laptop via 4G connecteer. Deze websites zijn ook perfect op dezelfde laptop bereikbaar vanop mijn werk, ligt dus zeker aan Telenet-wifi thuis. Ook zelfde issue bij mijn partner. Linkboven in de URL-balk krijg ik het unsafe-icoontje "i". Iemand een idee of ik hiervoor een Telenet-technieker moet laten komen?

Alvast bedankt!

0 Likes
7 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sommige webpagina's willen niet laden

Kun je eens een voorbeeld URL sturen?

In eerste instantie zie ik twee mogelijke problemen / oorzaken:

 

  • je probeert een site te bereiken via https, die geen of een onjuist certificate heeft. Soms helpt ctrl-F5, anders eens http ipv https proberen,
  • de DNS server geeft niet het juiste IP adres van de site-naam door, dit zogezegd om je te beschermen. Dit was bijvoorbeeld vroeger het geval; de Telenet DNS server gaf je niet het juiste IP adress van de piratebay site, maar in de plaats daarvan werd je geredirect naar een Telenet site, waarop te lezen was dat je geprobeerd had een onveilige site te bezoeken. Dit probleem kon je omzeilen door manueel een andere DNS server bij je settings in te geven.

   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SvenP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Sommige webpagina's willen niet laden

OK thx, ik probeer vanavond eens een andere DNSserver, 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sommige webpagina's willen niet laden

@SvenP  zoals @Arnie reeds vermelde heeft dit waarschijnlijk te maken met DNS, vermits het laden van de site wel op 4G gaat en niet op uw Telenet wifi.

Een goede DNS is cloudflare (1.1.1.1). Deze gaat snel en de uptime van deze DNS service is zeer goed. Je kan dit het beste instellen op je router zelf zodat al je toestellen kunnen genieten van deze DNS zonder dat je dat per toestel moet instellen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SvenP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Sommige webpagina's willen niet laden

Bedankt voor de feedback, heb de DNS settings aangepast maar helaas noch steeds zelfde probleem, sites zoals Coolblue en Bol.com werken niet, andere zoals Google en Youtube heel snel...

2021-05-03_18-17-55.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sommige webpagina's willen niet laden

@SvenP 

Als je die fout krijgt, ververs dan eens je scherm. Op pc met de meeste browsers, druk op de F5 toets of de combinatie Ctrl F5.

0 Likes
SvenP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Sommige webpagina's willen niet laden

thx maar helpt niet

0 Likes
SvenP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Sommige webpagina's willen niet laden

Heb oplossing gevonden na wat rondsurfen en prutsen, is inderdaad de DNS settings bij Ipv6 : properties op netwerk adapter IPV4 op automatisch laten staan en bij IPV6 naar Google DNS zetten : 2001:4860:4860::8888  en  2001:4860:4860::8844

For future reference, bedankt voor alle tips!