Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet Turbo snelheid wordt niet gehaald.

Beste netweters, 

sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule. 

Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta. 

Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6. 

Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken. 

Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel. 

Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid? 

Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN). 

Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd. 

Scherm­afbeelding 2026-04-28 om 14.44.43.png

211 reacties
Sjekke
Freshman Veelweter
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Dat Wyre niet overal tegelijk aan de slag kan, is voor mij geen argument. Telenet is al twee jaar op de hoogte van de problemen in onze straat. Dat er intussen nog steeds geen structurele oplossing is, vind ik dan ook onaanvaardbaar.

Ik heb zelfs ooit een Telenet-technieker bij mij thuis over de vloer gehad. Na amper vijf minuten was hij alweer buiten, met de opmerking: “Wat moet ik hier komen doen? Het probleem ligt in de straat.” maar dat had ik servicedesk ook al aangegeven. 

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Bij ons in straat waren ook problemen tot ze de straat hebben vernieuwd daar je moet geluk mee hebben 

2 jaar daarvoor hebben ze alles vervangen stroom , gas , water en coax zelf nieuwe verlichtingspalen 

Dat was wel afzien dan dat daarna dat 

Nu zie ik in buurt werken maar minder ingrijpend maar blijven werken en geven storingen op netwerk 

Dat zijn zaken dat veel terug ziet komen als er iets open ligt geeft storing 

Een groot probleem is mensen vinden dat dit werk willen doen anders was alles al lang opgelost