Beantwoorden
VERTIGO123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!

Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!

Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.

Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!

Dus nu kan dit ook niet meer...

En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.

Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!

Tags (1)
145 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2784
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

(Telenet heeft een beslissing genomen, en zal hierop niet terugkomen.)

Ja de klant die zoekt nu wat bij hem past  geen free wifi  kan hij bij ander aanbieders ook gaan voor vast internet

Nu bleef hij deels hangen omdat ze free wifi gebruikte in het gezin nu staat de weg open voor iets anders

We onderschatten dit dat opeens een hoop klanten weg gaan en dat de prijs nog eens zal moeten stijgen omdat mensen vertrekken

Argee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Ik zie niet in hoe je dat betrouwbaar kunt noemen als de kaart groen geeft (dus goede dekking), maar er dus geen ontvangst is. Een paar honderd meter verder daarentegen uitstekend ontvangst.

Ex-Netweter
 

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Vandaar dat ik aangeef om "Volgens zone" te kiezen en de 4G-kwaliteit op "Zeer goed" in te stellen.

De kaart geeft dekking buitenshuis aan. In een goed geïsoleerde woning zal de ontvangst veel minder zijn.

Met die kaart kan je de dekking objectief vergelijken tussen de drie operatoren.

Soit, betere tools om te vergelijken bestaan er momenteel niet. Je zal met een (prepaid) simkaart moeten uittesten welk netwerk voor jouw situatie de beste gebruikservaring geeft.

 

 

BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Hier geen gemis, signalen staan al jaren uit, wifree werkte nooit echt prettig, login moeizaam, snelheid was vaak beter op 3G, nu met 5G zelfs helemaal niet meer nodig. 

Voor mij persoonlijk geen gemis.

 

het is echter wel zo dat het nog eens tijd wordt voor iets nieuws bij TN, want prijs wordt elk jaar hoger, maar nieuwe functionaliteit wordt schaarser. 

 

 

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Weer een service die Telenet stopt, na Tring, maar meer aanrekenen vergeten ze niet te stoppen. Wij gebruiken Wi-Free wanneer we van wachtdienst waren (apotheek, niet waar we wonen) om via de laptop TV te kunnen kijken via een wi-free signaal uit de buurt. Via het telefoonnetwerk zijn dat teveel data, niet te betalen. En weer gaan we dat moeten slikken.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Dirk_H 

Heb je bericht hierbij gezet aangezien dit hetzelfde onderwerp is.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

als je alles blind slikt als u is er nooit een probleem....

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

ik stel voor dat ze uw tarief met 100 euro per maand opslaan. Na 1 maand ben je dat toch gewoon.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Dirk_H 

Kunnen we het een beetje beschaafd en beleefd houden?

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

kan je een beetje empathie hebben?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Dirk_H 

Het is natuurlijk nooit fijn als er diensten geschrapt worden en of veranderen waar je al jaren van gebruik maakt. Nu is dit een beslissing die Telenet genomen heeft niet wat de andere Netweters hier besloten hebben want die zijn hier ook klant net zoals ieder ander hier.

Het heeft daarom niet veel zin om hier onbeleefd te zijn naar andere toe want die kunnen er niks aan doen en veranderen. Voor de ene is het niet erg dat een dienst volledig vervalt maar voor iemand anders weer wel en dat moet je van elkaar respecteren. Iedereen kan en mag zijn mening hierover geven en dat moet ook iedereen respecteren.

Dat dit nu voor jou een groot gemis is ja dat kan want je bent hier niet de enige als je de reacties leest.

Maar laten we het wel netjes en beleefd houden naar elkaar toe en iedereen zijn eigen mening respecteren zoals ik al eerder zei.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@patrick37 

Ik denk dat ik een bericht mis. Waar is @Dirk_H onbeleefd geweest? Ik ken andere posters wiens berichten uitgesproken boertig zijn en die op dit forum blijkbaar vrij spel krijgen.

Telenet heeft Triiing geschrapt, nu TelenetWiFree, er zijn prijsverhogingen geweest, nog altijd geen eSIM, ... Voor bepaalde mensen geen probleem. Staat het je niet aan, ga op een ander. Dat zijn blijkbaar mensen die de kern van de zaak niet (willen) begrijpen.

Ja, de beslissing is genomen; we kunnen er niets meer aan doen, maar is het te veel gevraagd om hier je ongenoegen te kunnen uiten zonder neergesabeld te worden?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@sb 

Met andere woorden zoals je het zegt je krijgt steeds minder voor het geen je betaald.

Maar ik heb net ook aangegeven , zoals je kan lezen , dat iedereen hier zijn mening mag uiten maar beleefd.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 149
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Telenet stopt met de wifidienst Wi-Free, daarmee kan je op internet surfen via publieke hotspots van de provider. Vanaf 1 november is de ‘verouderde dienst’ niet meer bruikbaar. Volgens Telenet kost die hen te veel, het bedrijf zegt dat gebruikers voortaan via het mobiele netwerk op internet moeten.

Bron(nen): https://www.netweters.be/t5/forums/postpage/choose-node/true/interaction-style/forum/override-styles...

 

K-330
Professional Meerweter
Berichten: 149
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Telenet stopt met de wifidienst Wi-Free, daarmee kan je op internet surfen via publieke hotspots van de provider. Vanaf 1 november is de ‘verouderde dienst’ niet meer bruikbaar. Volgens Telenet kost die hen te veel, het bedrijf zegt dat gebruikers voortaan via het mobiele netwerk op internet moeten.

Bron(nen): https://www.netweters.be/t5/forums/postpage/choose-node/true/interaction-style/forum/override-styles...

Mijn reactie: Waarom vallen gratis diensten weg waar mensen gebruik kunnen maken met een klein budget? 

Waarom moet 'altijd' geld op de eerste plaats zijn? Zijn de abo's op de Telenetdiensten al niet 'hoog' genoeg?!