Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

Hallo forum,

Ik heb afscheid genomen van mijn Windows Phone en een Android 9.0 toestel aangeschaft. Ik kan helaas op mijn 2e verblijf niet meer verbinden met Telenet Wifree. Voorheen met mijn WindowsPhone lukte dit zonder problemen, nl. inloggen met email en paswoord. Nu komt er onmiddellijk een vraag voor een wachtwoord zoals zoals hier afgebeeld.

Er is blijkbaar sprake van een "netwerksleutel" ... waar vind ik die ?

Alvast dank.

 

Tags (1)
0 Likes
29 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet Wifree op Android 9.0

@eltee 

netwerksleutel vind je in mijn telenet/je thuisnetwerk/modem details/beveiliging

Indien het niet onmiddellijk lukt kan je als netwerk kiezen voor homespot.

Je kan ook best de telenet app installeren op je SPhone.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Wifree op Android 9.0

Installeer gewoon de TelenetMobile app en die doet dat voor u. Je moet alleen even inloggen op de app en voor de rest zou het vanzelf moeten gaan. (Tenzij je probeert in te loggen op TelenetWiFree die door je eigen modem uitgezonden wordt, dat is in principe niet mogelijk.)

 

TelenetMobile

https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.mobile.usage

 

Ik zou wel de instellingen aanpassen: Wifi beheren en verbinden > Wifi beheren [AAN] / Verbinden, ook als Wifi uit staat [UIT]


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

Heb deze netwerksleutel ingevoerd, maar zonder resultaat.

Ik heb de Telenet-app geïnstalleerd, maar lees hier niets meer dan in Mijntelenet en zie dus niet welke extra functionaliteit hier beschikbaar is om te connecteren met Telenet Wifree.

Ik heb ook de Telenet Mobile app geïnstalleerd, maar ik heb Wigo zonder Telenet Mobiel abonnement, dus geraak ik daar ook niet verder...

Als ik netwerken laat zoeken komt TelenetHomeSpot heel even in beeld en verdwijnt dan quasi ogenblikkelijk of wordt hernoemd in een 2e Telenet Wifree... want ik zie vanaf dan 2x Telenet Wifree. Maar met de 2e kan ik ook niet verbinden.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet Wifree op Android 9.0

Tja, als je geen Telenet abonnement of simkaart hebt, dan gaat het moeilijk lukken vrees ik.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Wifree op Android 9.0

Je hebt voor zo ver ik weet geen Mobiel abonnement nodig om te kunnen werken met de Mobile app. (Ik werk bijvoorbeeld met Betalen volgens verbruik). Immers, de app is volgens mij niet exclusief voor smartphones, met een tablet zou het volgens mij ook moeten werken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

Inderdaad, ik heb Wigo Home S, dus zonder Telenet-sim kaart. Ik kan dan ook begrijpen dat ik niet veel bonus haal uit de Telenet app of de Telenet Mobile app.

Maar uiteindelijk moet ik toch kunnen verbinden met Telenet Wifree ? Al mijn instellingen zijn ongewijzigd en met mijn vorige Windows Phone liep dat als een zonnetje....

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet Wifree op Android 9.0

@sb 

@eltee Wil verbinden met wi-free maar dat lukt toch niet zonder Telenet simkaart? Als ik nu buiten rondloop moet ik met mijn Telenet simkaart ook niet meer verbinden met Proximus hotspots of Proximus smart WiFi. Ik kan nu enkel verbinden met mijn telenet simkaart via Telenet gerelateerde hotspots of via wi-free van andere Telenet gebruikers.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Wifree op Android 9.0


@Domi1963  schreef:

@eltee Wil verbinden met wi-free maar dat lukt toch niet zonder Telenet simkaart? Als ik nu buiten rondloop moet ik met mijn Telenet simkaart ook niet meer verbinden met Proximus hotspots of Proximus smart WiFi. Ik kan nu enkel verbinden met mijn telenet simkaart via Telenet gerelateerde hotspots of via wi-free van andere Telenet gebruikers.


Dat is een kromme vergelijking. In een tablet heb je normaal gezien ook geen SIM-kaart en daarmee moet het ook lukken. De uitleg is duidelijk:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-telenet-mobile-app/

 

Je kan de app gebruiken op je smartphone en op je tablet.

 

Als de gebruiker een gebruikersnaam en wachtwoord heeft om in te loggen op de app, dan moet het lukken, zelfs als je het met een Proximus telefoon zou proberen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Wifree op Android 9.0

@eltee 

 

De Mobile app zou je in staat moeten stellen om automatisch te verbinden met o.a. TelenetWiFree (en ook met pakweg Ziggo). Je moet uiteraard wel eerst inloggen in de app.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

Ik lees hier ( bij "wat heb je nodig" ) dat ik met een smartphone inderdaad de Mobile app. moet gebruiken. Maar ik heb dus geen mobiel abonnement en dan stopt het hier, tenzij ik iets over het hoofd zie. Zijn dan de voorwaarden recent gewijzigd, want vorige maand kon ik met mijn Windows phone wel probleemloos connectoren met Telenet Wifree ?

Dus als men wel Telenet-klant is, maar geen mobiel abonnement heeft (het is overigens hun Wigo Home S product !) dan wordt men eigenlijk uitgesloten van Telenet Wifree... Men heeft je graag als klant en men verkoop veel poeha over Telenet Wifree, maar aldus loopt het wel mis. Zucht.

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

Ik heb de Mobile App geïnstalleerd en alles aangevinkt...maar het strandt op de laatste melding: "Je hebt nog geen mobiel nummer van Telenet. Interesse ? Alle info op telenet.be"

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Wifree op Android 9.0


@eltee  schreef:

... knip ... Zijn dan de voorwaarden recent gewijzigd, want vorige maand kon ik met mijn Windows phone wel probleemloos connectoren met Telenet Wifree ?

.... knip

 

Je spreekt dit (uit de voorwaarden geplukt) dus wel tegen:

 

Opgelet

  • Heb je alleen een internetabonnement bij Telenet? Dan kan je de app niet gebruiken op een Windows Phone.

Jij stelt hier dus juist het omgekeerde. Wat is nu juist?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

Ik heb 5 jaar lang met mijn Windowsphone gebruik kunnen maken van Telenet Wifree, ongeveer tot vorige maand.

Nu is dit blijkbaar niet meer mogelijk wegens geen mobiel abonnement en dus ook geen resultaat met de Mobile-app.

Of maak ik een foute conclusie ?

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Telenet Wifree op Android 9.0

En, ik had voorheen Whop met niet alleen internet maar ook kabel en digitale TV en vaste tel ( alhoewel niet geactiveerd ). Nu is dit dus Wigo Home S geworden.

M.i. voldoe ik toch aan alle voorwaarden ????

0 Likes