Beantwoorden
Wouter3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Er is er geen enkele mogelijkheid meer om mijn  "peperdure" PG-9072LG-TN aan te passen.

 

Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop!

 

SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval!

 

O ja , mijn probleem is dubbel zo groot, want ik had er namelijk 2 gekocht t.w.v. maar liefst 200 euro.

 

Na mijn Telenet aankoop en overstap naar een andere provider, kan je je dure aankoop wegflikkeren.

 

Telenet kaapt hier zomaar even jouw eigendomsrechten weg, als je bij hen weggaat.

 

Deze piraterij kan absoluut niet!

 

Nog enig nuttig antwoord Telenet?

Heeft iemand een oplossing om toch nog in te loggen op de PG-9072.

 

Ps: In Nederland zelfde probleem, bij Ziggo, met de PG-9172LG-ZG, ook van Comtrend,  enkel aan te passen via webinterface van Ziggo.

0 Likes
28 reacties
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

kan je geen factory reset uitvoeren?

normaal is dat toch niet providergebonden en los van updates ?

0 Likes
YouryDW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Play Fit Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Als je goed kijkt naar de type nummers lijkt het dat deze specifiek ontwikkeld zijn voor Telenet (TN) en Ziggo (ZG), ik ga ervan uit dat als je de functionaliteit niet wenst geleverd te krijgen vanuit je provider dat je deze beter los van je provider aanschaft, als deze al te krijgen zouden zijn los van je provider.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

dit is hier een forum door en voor klanten van telenet, als je telenet zelf wilt contacteren of antwoord van krijgen zal je ze persoonlijk moeten contacteren, via deze weg zal je niet echt een antwoord krijgen daar we ook maar gebruikers zijn van de telenet diensten en niet meer weten als jij hier omtrent hoe dit word ingesteld als de klant dit niet heeft ofzo.

nog veel succes verder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wouter3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Resetten gaat via een knopje, maar dan krijg je de standaard instellingen weer opnieuw.

Inloggen op het ding achteraf is onmogelijk.

 

0 Likes
Wouter3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Klopt, maar bij mijn aankoop bij Telenet was het ding open en toegankelijk.

 

Ik moest toen wel inloggen "on-web" op mijn Telenet modem.

Nu dus onmogelijk, want ik ben weg bij Telenet.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Met een beetje geluk vind je hier https://us.comtrend.com/products/pg-9172/ de oplossing voor uw prbleem.

Jimmynguyen
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.


@Wouter3@  schreef:

Er is er geen enkele mogelijkheid meer om mijn  "peperdure" PG-9072LG-TN aan te passen.

 

Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop!

 

SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval!

 

O ja , mijn probleem is dubbel zo groot, want ik had er namelijk 2 gekocht t.w.v. maar liefst 200 euro.

 

Na mijn Telenet aankoop en overstap naar een andere provider, kan je je dure aankoop wegflikkeren.

 

Telenet kaapt hier zomaar even jouw eigendomsrechten weg, als je bij hen weggaat.

 

Deze piraterij kan absoluut niet!

 

Nog enig nuttig antwoord Telenet?

Heeft iemand een oplossing om toch nog in te loggen op de PG-9072.

 

Ps: In Nederland zelfde probleem, bij Ziggo, met de PG-9172LG-ZG, ook van Comtrend,  enkel aan te passen via webinterface van Ziggo.


 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

@Jimmynguyen, ik zie dat je de post van Wouter hebt aangehaald, maar zelf niets in je post hebt geschreven. Denk dat er daar iets fout gelopen is. Kijk het zeker eens na om zeker te zijn dat jouw antwoord of vraag niet gemist wordt! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Wouter3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Geen oplossing gevonden, misschien dan maar mijn aankoop met de aankoopfactuur op garantie periode van 2 jaar laten herstellen of terugvorderen. (Benieuwd welke aap Telenet hier uit de mouw gaat schudden)🤑🤑🤑

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Met jou zelf aangekocht extern 'PG-9072LG-TN'kan je Telenet niet voor verantwoordelijk stellen.Dat doe jezelf.

Wat jezelf aansluit en niet van Telenet is moet jezelf zien op te lossen,niet Telenet

 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Ik ben 100 % zeker dat je iets verkeerd doet, op instal gebruiken we soms de "powerlines" en wifi powerline (heeft andere naam ja) van Proximus als de klant dit vraagt, werkt perfect, je moet hiervoor zelfs niets instellen.

 

Probeer eens een reset (met paperclip of stuk coax kern) aan de zijkant van pwl, zijn ze gekoppeld met elkaar?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.


@robatoras@  schreef:

Met jou zelf aangekocht extern 'PG-9072LG-TN'kan je Telenet niet voor verantwoordelijk stellen.Dat doe jezelf.

Wat jezelf aansluit en niet van Telenet is moet jezelf zien op te lossen,niet Telenet

 


@robatoras

 

Als je goed kijkt zie je dat er achteraan de naam van het apparaat "TN" staat. Het is dus een een specifieke variant van Telenet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Het zou mij ten zeerste verwonderen dat je die 2 PWL's niet kunt connecteren.

Probeer dit eens:

Een blok waar je +- 4 stekkers kunt insteken. Waarom 4? Omdat je meestal geen 2 powerlines naast elkaar in een blok kunt steken.

Steek de powerlines in  het blok. Je hebt normaal 3 lampjes. Power, connectie en aansluiting Lan kabel.

Als ze naast elkaar zitten en ze zijn met elkaar verbonden dan moeten op beide Power en connectie branden. Lan zal niet branden wat je verbindt niet met een apparaat.

Pas op er mogen nergens in huis nog PWL's aanwezig zijn van hetzelfde type.

Is het niet zo dat duw je op het resetknopje van de eerste gedurende 10 tot 12 seconden. Je zal de lampjes zien uitgaan en op nieuw oplichten. Dan doe je exact hetzelfde met nummer 2.

Dus na ongeveer 1 minuut zijn beiden gereset. Dan duw je bij nummer 1 op het connectieknopje gedurende een 3 tal seconden. Het lichtje connect begint te pinken. Nu doe je dit op de 2e. Na korte tijd zouden op beiden de connectielichtjes constant moeten branden samen met de power. Markeer je PWL met nummer 1 en 2 als je er een 3e of 4e bijdoet weet je dan dat nr1 je basis is en kan je daarmee dan een verbinding maken. Hopelijk lukt het nu.

Het vraagt geduld dat weet ik uit ervaring.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wouter3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Dat is nou net het probleem, lees aandachtig de bovenstaande tekst. 

 

Alles werkte, alles stond open, tot Teleklet de deur sloot met een update.

 

Mijn product id met andere woorden niet meer in de staat zoals ik het destijds heb aangeschaft. 

Bij de aanschaf van het product waren geen voorwaarden vermeld met een of andere waarschuwing. Kortom diefstal.

0 Likes