Beantwoorden
NadVae
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Verschillede Apps op mijn Samsung S24 werken niet meer

Modem Telenet is F@ST3896LG-TN en sindsdien werken er verschillede Apps op mijn Samsung S24 niet meer waaronder ook de App van Telenet "MyTelenet", ik geef deze App mee maar het zijn er heel wat (radio 1 en 2, payconiq, buienradar, krant, enz.... Wanneer ik dan bvb bij de overburen ben dan werken alle Apps wel. Ook op mijn TV Samsung The Frame, komen heel wat iconen (laatst bekeken) vd zenders niet door. Wanneer er iemand op bezoek is kan die deze Apps ook niet openen, thuis heeft hij ook Telenet met een oudere modem en daar werkt alles naar behoren. Wanneer hij hier via VPN op zijn smartphone werkt, is er geen probleem. Al verschillende techniekers langs gekomen en die kunnen het niet oplossen. Hallo!! Telenet, graag een oplossing die werkt of moet ik nu echt naar een andere provider overschakelen?

6 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Het uit en weer inschakelen van de firewall (via MyTelenet) helpt soms. 

Alternatief kan je de modem ook eens resetten naar fabrieksinstellingen. Dat kan via MyTelenet of via de resetknop op je modem (10 seconden indrukken). 
Let op, aangepaste instellingen gaan mogelijk verloren.

@NadVae  schreef:

Hallo!! Telenet, graag een oplossing die werkt of moet ik nu echt naar een andere provider overschakelen?

De Netweters is een klantenforum waar klanten elkaar helpen. Wil je Telenet aanspreken dat doe je dat via een winkelpunt of de klantendienst via chat of 015 66 66 66.

Als een probleem blijft aanhouden kan je ook een klacht indienen (eerst bij Telenet, later eventueel bij de ombudsdienst): Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NadVae
Freshman Beetjesweter

In- en uitschakelen van de Firewall heb ik al uitgevoerd en ook het resetten van de modem, al meerdere keren, het probleem komt steeds terug.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Misschien is het aanschaffen van een router en dan de modem in bridge mode zetten een oplossing? Dat is dan wel een investering van jouw kant, maar als het probleem daarmee opgelost wordt...

Ik zou wel eerst testen met een router van iemand anders vooraleer zelf een aankoop te doen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
NadVae
Freshman Beetjesweter

Dankje, maar dat heb ik ondertussen ook al gedaan, sinds 2 weken een router geïnstalleerd van Linksys en die staat bridged naar de telenet router. Ik heb die inderdaad van iemand gekregen om te proberen. Ook heb ik eerst met een Telenet technieker gesproken en die wist te vertellen dat ik de Telenet modem niet in bridge mag zetten maar wel de Linksys router. Probleem is hiermee nog steeds niet opgelost. Ik zal nu morgen de Telenet modem nog maar eens resetten en zien of dit soelaas geeft 🙄, dat is dan al de 4de keer.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Trek vanavond eens de modem uit de stroomstekker zo lang mogelijk en steek hem de volgende dag in 

en laat rustig opstarten  wie weet help het 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik weet niet waar die technieker dat vandaan heeft gehaald, maar ik heb zelf de modem in bridge mode gezet om een eigen router te gebruiken. Op die manier voorkom je een dubbele NAT (wat soms problemen heeft).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'