Waarom doet Telenet niet mee met Fiberklaar?
Hoi netweters,
Ik ben in april verhuisd naar een appartement en ik heb toen ook Telenet mee verhuisd omdat ik dat gewend was.
Nu heb ik gezien in de berging dat er ook een Fiberklaar bakje in mijn appartement is geïnstalleerd. Bij mijn bovenbuur is de fiber onlangs geactiveerd en die vertelde dat zijn internet bij Mobile Vikings veel sneller was.
Ik heb dat gisteren dan eens kunnen testen bij mijn bovenbuur en die haalt 2,4 Gbit download én 940 Mbit upload. Zotjes!
Ik zit hier nu met mijn 880 Mbit download - snel genoeg hoor - maar vooral de upload van 34 Mbps vind ik absurd laag. Zeker nadat ik gisteren met mijn eigen ogen gezien heb wat er mogelijk is met Mobile Vikings op het appartement van mijn bovenbuur.
Dus ik zit nu met twee dringende vraagjes:
Waarom doet Telenet niet mee met Fiberklaar? Fiberklaar zegt dat elke provider kan kiezen om hun glasvezel te huren. Ik snap niet dat Telenet dan weigert om de best mogelijke verbinding aan te bieden. Telenet heeft nu het snelste internet niet meer. Dat was toch ooit een reclameslogan?
Als Telenet uiteindelijk niet meedoet met Fiberklaar. Wanneer gaat Telenet dan de uploadsnelheid verhogen? Want anders gaat het niet lang meer duren dat ze mij als klant verliezen.