De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Beantwoorden
zuhal
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! Netjes! Hallo! Welkom!

Hallo iedereen,

Ik zie dat deze vraag het laatst werd gesteld in 2019. 

Ik zou het bijna eind 2021 nog eens willen stellen. 

Dus weet iemand wanneer Wifi 6 komt bij de Telenet Modems ?

En mocht dit nog lang duren kan je met de aankoop van een router je wifi 5 upgraden naar wifi 6 ?

Met dank voor de antwoorden.

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
patrick37
Freshman Superweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Alles op zijn plek!

@zuhal  

Dan zullen we in 2021 ook hetzelfde antwoord geven als in 20219 dat wij dit niet weten. Dit is iets wat Telenet zelf dient uit te rollen en wij als klant hebben hier geen idee van. Kan zijn dat je zelfs de komende twee jaar deze uitrol niet ziet maar misschien is het er volgend jaar. Zou dus of de klantendienst contacteren en je vraag uitzetten of geduld hebben en regelmatig de website van Telenet bezoeken of hier de Netweters. 

Als je toch wifi 6 wil kan je een router plaatsen met wifi 6. Ik heb Mesh wifi thuis en heb daarin wifi 6 zitten en heb apparaten die het ondersteunen. Want dat is ook belangrijk natuurlijk dat jou apparaten wifi 6 kunnen ondersteunen. En dit is zeker niet bij iedereen het geval dat die toestellen hebben die wifi 6 ondersteunen. 

Maar houd er rekening mee als je een router koopt die wifi 6 ondersteund dat je dus geen upgrade doet in de Telenet modem naar wifi 6. Dus Telenet zal gewoon wifi 5 blijven behouden daar veranderd niks aan. Dan ga je die router moeten gebruiken als je wifi 6 wil gebruiken voor Telenet veranderd er dus niks.

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
master-magic1
Professional Meesterweter
It's your fifth party! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein! Topic held(in)!

@patrick37 @zuhal en met speedboost optie of one+ win je dan ook nog eens in snelheid met wifi6 omdat dit hogere snelheden aan kan en stabieler is, heb dit hier ook op de router met een one+ en geniet van sneller WiFi in huis.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
0 Likes
Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Applaus voor jezelf! De slimste mens? Dat ben jij. It's your fourth party! Bye-bye Google, hello Yougle!

En ik geef ook hetzelfde antwoord: wacht nog best effe af totdat Wifi 6e (opvolger van Wifi 6) gemeengoed is.

Die werkt tevens op de 6Ghz band. Dit heeft het grote voordeel dat clients die ook Wifi 6e ondersteunen geen of veel minder last gaan hebben van congestie, die meer en meer ook optreedt op de 5Ghz band, vooral in drukke omgevingen (appartementen, plaatsen met veel verschillende AP's).  Ik laat de Wifi6 AP's aan mij voorbij gaan.

PS: sowieso zal ik altijd mijn eigen Wifi apparatuur gebruiken, nooit die van Telenet.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
Beantwoorden
flip1953
Experienced Meerweter
Lezersgoud. Respect! Klasse! WOW! Netjes!

@zuhal  schreef:

Dus weet iemand wanneer Wifi 6 komt bij de Telenet Modems ?

En mocht dit nog lang duren kan je met de aankoop van een router je wifi 5 upgraden naar wifi 6 ?

Je hebt helemaal geen nieuwe "router" nodig als je wilt overgaan naar WiFi 6 (802.11ax)!

Met één of meerdere WiFi 6 AP's (access points) aangesloten op je huidige Telenet modem kan je je WiFi netwerk upgraden naar WiFi 6.

Schakel dan wel de WiFi uit van je Telenet HGW, of beter nog: wissel jouw huidige modem in voor de CV8560E (of "E-router"): dit is de recente Docsis 3.1 router zonder WiFi.

Of ... volg de raad van @Steven-E  en laat WiFi 6 aan jou voorbij gaan (wacht op WiFi 6e) 😊.

Beantwoorden