Beantwoorden
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

Gisteren heb ik de nieuwe f@st modem geinstalleerd en heb daar een paar vragen over die ik niet gevonden heb.

 

  1. Bij de vorige modem had ik het netwerk opgesplitst in 2 afzonderlijke.  De 2.4ghz en 5ghz.
    Sinds de nieuwe modem is dat 1 netwerk terug.  Maar kan men dit nog splitsen of is de nut van de wifi 6 360 (en later eventueel een pod) dan nutteloos.

  2. Als ik in de telenet app ga zien, zegt hij dat de installatie van de pod nog niet voltooid is.  Ik heb dus geen extra pod genomen en hetgeen hij laat zien is dus de modem zelf.. Voltooien kan men  niet kiezen want dan gaat hij gewoon op zoek naar een pod.
    Maar alles werkt gewoon. 

  3. Voorheen kon ik in de telenet app heel men netwerk zien. Alle aangesloten toestellen..  Nu niks. 

  4. Kan men zelf de instellingen niet meer veranderen van de nieuwe f@st modem?
    Op de mijn telenet pagina is de beheer je thuisnetwerk tab volledig verdwenen. Komt 1 seconde tevoorschijn en dan gaat die weg.  Dus je kan ook niet je netwerk aam veranderen, enz... 

Screenshot_20230402_181224_Telenet.jpg

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Vragen bij F@ST3896LG-TN modem

0 Likes
13 reacties
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

20230402_181049.jpg

 

20230402_180818.jpg

0 Likes
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

In aansluiting op deze vraag zou ik volgende nog willen weten:

Momenteel hebben wij een Netgear Mesh netwerk en ik dacht er al enkele weken over na om deze te vernieuwen door de nieuwste Netgear orbi rbke963, maar de prijs hield mij tot nu toe tegen. Blijkbaar is er nu toevallig een Telenet-alternatief, namelijk de WIFI pods die je kan huren en dit komt toch een stuk goedkoper uit en als het op termijn tegenvalt, kan ik toch nog overschakelen.

Bij deze echter wel een praktische vraag:

In de huidige toestand heeft de telenetrouter (CH8568LG) heeft een SSID en de netgear een andere waarbij alle WIFI-toestellen eigenlijk verbonden zijn met deze laaste.

Bij het eventueel overschakelen naar het Telenet Mesh-netwerk zou dit wel betekenen dat ik de SSID van de nieuwe Telenetrouter dezelfde naam zou moeten kunnen geven als de huidige Netgear om te vermijden dat ik de internetinstellingen van mijn apparaten zou moeten veranderen (voor sommige is dit onbegonnen werk). Ik weet dat via instellingen de SSID van de huidige router kan aanpassen, maar kan dit ook voor de nieuwe F@st3896LG-TN?

Alvast bedankt voor de reacties

0 Likes
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

@peteriso, Ik heb die nieuwe modem en bij de instellingen zie ik dit:

 

instellingen.jpg

 

Dus je kan hier de SSID veranderen...

Ik heb trouwens mijn Velop mesh vervangen door pods (voorlopig maar één pod kunnen activeren), zelfde SSID als vroeger, niks moeten veranderen...

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

@Dragon_Racing ik heb vraag 1 vandaag voor je nagevraagd. Je kan het wifi-netwerk bij de F@ST3896LG-TN modem niet opsplitsen in 2.4 GHz en 5GHz. Wel kan je het draadloze netwerk ervan volledig uitschakelen, wat betekent dat je dan geen gebruik maakt van het 360° Wifi systeem van Telenet. Laat je het ingeschakeld, dan kan je zelf je netwerk niet splitsen, maar zal de slimme mesh-technologie ervoor zorgen dat je altijd verbonden bent met de beste frequentie. 

Stel dat je voor een specifiek toestel in je thuisnetwerk écht 2.4 GHz nodig hebt, dan kan je (op dit moment) contact opnemen met de technische klantendienst en kunnen zij voor jou het toestel dat op 2.4 GHz moet zitten daar op toekennen. Let wel, dit is niet voor altijd. Na een tijd zal het mesh-systeem terug zelf bepalen waarop het toestel best geplaatst wordt. Mijn collega's vertelden me wel dat dit normaal geen probleem is en je vaak enkel voor de installatie van zo'n toestel (bv. deurbel) even op het 2.4 GHz netwerk zou moeten connecteren. In de toekomst zal er worden gekeken of het handig/nodig is dat je als klant zelf deze instelling kan aanpassen voor toestel x of y.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

Dank u... Had zoiets al gedacht. 

 

Maar hoe komt het dat ik mijn eigen netwerk niet kan zien zoals voorheen. 

Niets van de gewone instellingen en ook geen expertinstellingen, signaal uitschakelen, ssid veranderen, poorten open zetten, enz...

Dus alle zaken die bij vorige modem wel kon 

 

Kortom, helemaal niks van de modem 🤔

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 531
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods


@Dragon_Racing  schreef:

Dank u... Had zoiets al gedacht. 

 

Maar hoe komt het dat ik mijn eigen netwerk niet kan zien zoals voorheen. 

Niets van de gewone instellingen en ook geen expertinstellingen, signaal uitschakelen, ssid veranderen, poorten open zetten, enz...


 @Dragon_Racing Als dit effectief het geval is, zou ik contact opnemen met de klantendienst van Telenet zodat ze dit verder kunnen onderzoeken voor jou.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

@Dragon_Racing 

Ik heb een sterk vermoeden dat het probleem te wijten is aan de "nieuwe" "Mijn Telenet" die bij veel klanten maar half functioneert. Onder andere de expert instellingen zijn onbereikbaar.

Er zijn dus wel klanten bij wie alles goed werkt maar er zijn er dus ook een heel pak waar het niet goed werkt. Een beetje lotto spelen dus ... 😞


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

dat klopt, hier werkt 'mijn telenet' ook maar half....

0 Likes
Hamilton
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

Hm, ik had deze vraag al eens gesteld in een andere thread

 

Ik heb sinds een week de nieuwe modem met de pods. Enkel geven deze pods slecht signaal. 

In de kamer bij mijn modem haal ik snelheden van WiFi 600+ mbps, als ik naar de kamers ga waar de pods het WiFi signaal geven slechts 90 mbps. Zelfs als ik een netwerkkabel rechtstreeks aansluit op de pod vanaf mijn modem blijft dit signaal zo zwak (technieker had dit aangeraden om eens te testen)

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods


@Hamilton  schreef:

In de kamer bij mijn modem haal ik snelheden van WiFi 600+ mbps, als ik naar de kamers ga waar de pods het WiFi signaal geven slechts 90 mbps.


De exacte plaatsing van een pod is niet in de kamer waar je WiFi nodig hebt, maar halfweg tussen de modem en de gebruiker. Dan pas kan je het beste signaal krijgen.

Je begrijp toch wel, als je de pod plaatst op een locatie waar er al een zwak WiFi signaal is, deze niet behoorlijk kan werken.


@Hamilton  schreef:

Zelfs als ik een netwerkkabel rechtstreeks aansluit op de pod vanaf mijn modem blijft dit signaal zo zwak (technieker had dit aangeraden om eens te testen)


Als je een pod kan aansluiten op een UTP kabel die met de modem verbonden is, dan moet je dat altijd doen. Want wordt de pod gebruikt als "access point" en niet als "repeater", en wordt het bereik van de pod drastisch verhoogt. Dan kan deze pod ook verder verwijderd worden van de modem.

Heel waarschijnlijk moet je dan de pods opnieuw instellen, zodat hij de RJ45 poort gebruik als uplink? Of het systeem de tijd geven om deze aanpassing automatisch door te voeren?

Hamilton
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

De eerste pod hangt nog geen 15m verwijdert van de modem, dus ik zie daar het probleem niet?

 

het instellen van de pod, geen idee hoe ik daar geraak mits mijn Telenet maar half werkt..

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

Vandaag werd bij mij de nieuwe f@st modem geïnstalleerd na snelheidsproblemen met mijn vorige.  Ik heb tevens een access point en drie powerlines en vroeg naar de wifi pods.   De installateur heeft alles bekeken en gemeten en voor mij waren wifi pods enkel een meerwaarde als ik een kabel naar de eerste verdieping trok om daar in de pod te pluggen, pas dan zou ik snel internet hebben boven.  Veel muren, vloerverwarming. (kooi van Faraday) zorgen voor een zwak wifi signaal op de eerste verdieping, dat momenteel enkel met powerlines wordt opgevangen. 

Kreeg nog wel de raad, gezien ik geen kabel wil trekken naar de eerste verdieping, andere powerlines de snelheid konden verhogen.   Deze kunnen dan niet uitgelezen worden door telenet, maar zorgen wel voor meer snelheid.  Dus als iemand goede raad kan geven aangaande snelle powerlines, laat maar komen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over F@ST3896LG-TN modem en wifi-pods

@sledge 

Hou er wel rekening mee dat zelfs de allerbeste powerlines machteloos staan tegenover een E-Netwerk met storing of interferentie (wat hopelijk niet het geval is bij u, maar bvb zonnepanelen kunnen ook roet in het eten gooien) ...

EDIT: ik schreef wel "kunnen", niet "zullen" .... 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.