Beantwoorden
zuhal
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Star Wars Day Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Hallo iedereen,

 

Ik zie dat deze vraag het laatst werd gesteld in 2019. 

Ik zou het bijna eind 2021 nog eens willen stellen. 

Dus weet iemand wanneer Wifi 6 komt bij de Telenet Modems ?

 

En mocht dit nog lang duren kan je met de aankoop van een router je wifi 5 upgraden naar wifi 6 ?

 

Met dank voor de antwoorden.

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

@zuhal  

Dan zullen we in 2021 ook hetzelfde antwoord geven als in 20219 dat wij dit niet weten. Dit is iets wat Telenet zelf dient uit te rollen en wij als klant hebben hier geen idee van. Kan zijn dat je zelfs de komende twee jaar deze uitrol niet ziet maar misschien is het er volgend jaar. Zou dus of de klantendienst contacteren en je vraag uitzetten of geduld hebben en regelmatig de website van Telenet bezoeken of hier de Netweters. 

 

Als je toch wifi 6 wil kan je een router plaatsen met wifi 6. Ik heb Mesh wifi thuis en heb daarin wifi 6 zitten en heb apparaten die het ondersteunen. Want dat is ook belangrijk natuurlijk dat jou apparaten wifi 6 kunnen ondersteunen. En dit is zeker niet bij iedereen het geval dat die toestellen hebben die wifi 6 ondersteunen. 

 

Maar houd er rekening mee als je een router koopt die wifi 6 ondersteund dat je dus geen upgrade doet in de Telenet modem naar wifi 6. Dus Telenet zal gewoon wifi 5 blijven behouden daar veranderd niks aan. Dan ga je die router moeten gebruiken als je wifi 6 wil gebruiken voor Telenet veranderd er dus niks.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

@patrick37 @zuhal en met speedboost optie of one+ win je dan ook nog eens in snelheid met wifi6 omdat dit hogere snelheden aan kan en stabieler is, heb dit hier ook op de router met een one+ en geniet van sneller WiFi in huis.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

En ik geef ook hetzelfde antwoord: wacht nog best effe af totdat Wifi 6e (opvolger van Wifi 6) gemeengoed is.

Die werkt tevens op de 6Ghz band. Dit heeft het grote voordeel dat clients die ook Wifi 6e ondersteunen geen of veel minder last gaan hebben van congestie, die meer en meer ook optreedt op de 5Ghz band, vooral in drukke omgevingen (appartementen, plaatsen met veel verschillende AP's).  Ik laat de Wifi6 AP's aan mij voorbij gaan.

 

PS: sowieso zal ik altijd mijn eigen Wifi apparatuur gebruiken, nooit die van Telenet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?


@zuhal  schreef:

Dus weet iemand wanneer Wifi 6 komt bij de Telenet Modems ?

En mocht dit nog lang duren kan je met de aankoop van een router je wifi 5 upgraden naar wifi 6 ?


Je hebt helemaal geen nieuwe "router" nodig als je wilt overgaan naar WiFi 6 (802.11ax)!

Met één of meerdere WiFi 6 AP's (access points) aangesloten op je huidige Telenet modem kan je je WiFi netwerk upgraden naar WiFi 6.

Schakel dan wel de WiFi uit van je Telenet HGW, of beter nog: wissel jouw huidige modem in voor de CV8560E (of "E-router"): dit is de recente Docsis 3.1 router zonder WiFi.

 

Of ... volg de raad van @Steven-E  en laat WiFi 6 aan jou voorbij gaan (wacht op WiFi 6e) 😊.

 

 

Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Vanaf mei 2022 brengt Proximus de nieuwe modem WiFi AX of WiFi 6 op de markt…

Telenet zoals de laatste jaren blijft maar achter komen zoals de alle andere punten met de huidige technologie!

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

ja klopt bij proximus WIFI 6 wacht ik op bij telenet maar zal nog wel even duren, beter voor 8 personen in huis wand wifi is zwak bij telenet is beter bij proximus kwa wifi systeem t'is omdat de koper versleten is bij proximus dat ik bij telenet zit, en telenet is ook op beurs het laagste gedaald van de moment dat ze prijsverhoging aankondigde, telenet wil ook niet met fluvius voor glasvezel to the home (die amerikanen toch he willen altijd maar verdienen maar investeren😂) proximus staat momenteel ook voor op technologie en in kapellen/ putte-kapellen  start proximus en fluvius met glasvezel to the home, laat maar komen 🎉 het is zoals met apple komen ook met iets nieuws dat dan al 5 jaar bestaat of langer bij android, moet mijn oudste zoon ook altijd mee lachen (ooit hebben ze dat geweest de eerste in iets dat nog niet bestond 😁) maar apple producten zijn wel goed gebouwd 

greetzzz netweters 😉

0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Ik heb juist van Telenet vernomen dat ze in de eerste helft van 2023 beginnen met de uitrol van een nieuwe modem die WiFi 6 ondersteunt. Dus dat is veelbelovend. Wel jammer dat de admins hier enkel pas zaken bevestigen of communiceren na een persbericht en niet als er intern echt iets geweten is.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

@Sven92 

Dat is normaal hé dat er hier niks bevestigd wordt of al op voorhand aangegeven wordt. 

Elke moderator of wie ook binnen Telenet kan dan hier iets posten wat de plannen zijn dat is natuurlijk geen probleem enkel de problemen beginnen pas nadat er iets zich voordoet waardoor dit niet door gaat. Zouden ze nu iets communiceren wat er gaat komen en uiteindelijk komt het er niet staat heel het forum vol met enkel negatieve berichten dan is het in eens Telenet dit en Telenet dat......Om dit soort problemen en topics te voorkomen wordt er geen communicatie gedaan en weten we het idd pas officieel als er een pers bericht komt of dat het op de website staat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Ondertussen staat de installatie gids online voor de nieuwste modem te installeren maar niemand weet wanneer ze beschikbaar zijn en voor wie …

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/hoe-installeer-ik-mijn-modem-

0 Likes
Flip19
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

En zelfs als deze modem beschikbaar wordt ... weet je nog niet of je recht hebt (of tegen welke voorwaarden) om die te krijgen ...

Dus rustig afwachten. Je begrijpt zelf wel dat het nog een jaar kan duren voor deze "massaal" uitgerold word.

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Ik versta je punt maar… vanuit Telenet zelf moet er ook meer duidelijkheid komen is mijn mening.

 

Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen:

-voorlopig krijgen onze nieuwe klanten die modem

- ze zitten al meer dan een halfjaar te zeggen: “Vandaag al tot 1 giga per seconde*, morgen ver daar voorbij” dat ze die optie geven om een extra speedboost te geven bovenop de oneup snelheden en dat deze klanten ook recht hebben op de nieuwste modem

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Mijn inziens is het beleid van Telenet zeer duidelijk.

Wie een abonnement met 1 Gbps download (en 30 Mbps upload) heeft en een correct functionerende CV8560E of CH8568LG krijgt geen nieuwe modem.

De Sagemcom F@ST3896LG-TN is er alleen voor nieuwe klanten en klanten die upgraden naar 1 Gbps en nog niet over een EuroDOCSIS 3.1 modem beschikken. (bijvoorbeeld de CH6643E en de CH7465LG-TN zijn niet compatibel met 1 Gbps download)

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

@Ex-Netweter 

Klopt volledig. Dat is het beleid al altijd geweest. Indien je toestel sneller wenste moest je een 1 malige toeslag betalen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Abolleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems ?

Mijn all internet is giga internet geworden. Mijn modem voldoet niet meer en toch hebben ze niet de F@ST3896LG-TN opgestuurd ter vervanging.

Ik ga dit weekend naar een Telenet winkel hiermee. 

0 Likes