Beantwoorden
Jana11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Beste,

 

Wij hebben de laatste tijd last van wifi die s nachts regelmatig uitvalt en steeds op ongeschikte momenten 🙂 (meestal tussen 1u en 2u) Ik reset de modem, als dat niet werkt, trek ik alles uit en opnieuw alles opstarten. Maar werkt ook niet. Na 30 minuten / rond een uur werkt dit dan wel weer terug.

 

Is dit normaal? 

 

Mvg

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I Vorige titel: Internet valt weg

0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

@Jana11Het is maar wat je een ongeschikt moment noemt. Tussen 1 en 2u 's nachts lig ik in mijn bed. Misschien zijn er onderhoudswerken bezig bij Telenet op dat moment. Is het eigenlijk uw Wifi die weg valt of is ook de bekabelde verbinding weg? Want dat is een groot verschil.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

@igvfer Onderhoudswerken wordt steeds aangekondigd,en dat jij om dat uur in je bed ligt,wat heeft dat hier mee te maken.Hij zegt duidelijk dat z'n WiFi snachtswegvalt.Iedere nacht werken zonder verwittigin van Telenet,kom nou.

Je betaald voor 24 uur per dag internet,en dat hoort 24 uren in orde te zijn.

Er kan altijd iets mislopen.Maar niet regelmatig snachts.Telenet raad aan, zoveel mogenlijk snacht op het net te gaan.Minder druk.Zekers voor grote bestanden.

 

 

b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Dit is allerminst normaal.  Is het uitvallen objectief toe te wijzen aan de modem ?  Kan het eventueel zijn dat andere tussenliggende apparaten (routers, clients, ....) 's nachts  in slaapmodus gaan ?  Ik zou het ook niet kunnen appreciëren dat hier 's nachts de connectie zou wegvallen en mijn Nas in het bijzonder 😞 Een misschien onnozele vraag : hoe ben je erachter gekomen dat het signaal wegvalt ?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

@Jana11  

In de nacht lig ik ook in bed dus de controle er van is lastig maar ik ben het wel met @igvfer eens is je bekabelde verbinding dan ook weg gevallen? 

 

Zou dat eens testen dat zodra je wifi weg valt dat je dan eens kijkt of je nog wel bekabelde internet hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u


@patrick37  schreef:

In de nacht lig ik ook in bed .

 

Twee krakken komen voor elkaar op.

En bekabelde verbinding testen is al gezegd.

Wat nog meer ?


 

0 Likes
Jana11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Ik zit op kabel met mijn pc, ik was toen achter mijn bureau bezig en connectie valt weg, kon niks opzoeken ofzo

0 Likes
Jana11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Net om 11:42 is de wifi en kabel weer weg. Wij hebben niks dat storingen kan maken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

@robatorasIk ga er niet veel woorden aan vuil maken. Ik lig 's nachts in mijn bed, inderdaad, waarmee ik wil zeggen dat ik het niet kan nagaan en dat het wegvallen van een verbinding ALTIJD ongelegen komt. Want je merkt het maar als je het wil gebruiken.

Bovendien heb ik jaren ervaring om te weten dat mensen soms zeggen dat hun Wifi uitvalt als ze geen internetverbinding meer hebben en omgekeerd. Dus doorvragen is de boodschap. Want het is niet de eerste keer dat ze nog verbinding hebben met het AP maar toch geen internet hebben, of dat ze effectief nog wel internet hebben maar geen wifi verbinding.

Bovendien worden alle onderhoudswerken of aanpassingen aan modems niet altijd aangekondigd en doe ze dit soms in de hele stille uren en wanneer zijn die? Juist.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

@Jana11 Als ze beiden uitvallen,

Ruil je modem of HGW eens om in 'n Telenet center,

Wordt op de plaats configureerd,bij thuiskomt metteen op het net,Dan weet je al iets.

@igvfer Ervaring is nog geen oplossing.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u


@Jana11  schreef:

Ik zit op kabel met mijn pc, ik was toen achter mijn bureau bezig en connectie valt weg, kon niks opzoeken ofzo


Dan is er inderdaad meer aan de hand. Noteer datum en uur. Een keer of 3, 4  op verschillende tijdstippen en contacteer de helpdesk. Die kunnen dit dan nagaan of er werkelijk iets mis is met de modem of in hun systemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jana11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Dat was ik vergeten zeggen: Wij hebben er wel al even last van en daarom zijn wij onlangs veranderd van modem, omdat de andere een redelijk oude was. Maar heeft niets geholpen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

@Jana11 Ja dan contacteer je best Telenet zelf.

015.66.66.66

Ook een nieuwe Modem of een HGW kan gebreken vertonen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Bij mij ouders reeds meerdere maanden hetzelfde probleem. Modem reeds vervangen, toen technieker laten komen en die stak het op de tv aansluiting.

 

Het probleem bleef maar duren, hun vaste telefoon bleef maar uitvallen, vorige week eindelijk nen technieker gekomen die toch geloofde dat er aan de binneninstallatie niks mis was. Er waren op een dag 38 onderbrekingen.

 

Maar kon niet op de elektriciteitspaal kruipen omwille van een geparkeerde auto, is vandaag teruggekomen, maar de verdeler op de paal is blijkbaar rot en nu gaan ze woensdag komen om die te vervangen.

 

Eigenlijk veel tijdverspilling, zeker bij oudere mensen waar hun vaste telefoon onmisbaar is.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wegvallende wifi 's nachts tussen 1u en 2u

Zulke storingen zijn inderdaad vervelend, en helaas is het vaak moeilijk om een oorzaak te vinden, Vooral omdat er meestal geen klachten zijn, juist wanneer de technieker ter plaatse is, of wanneer je belt met de helpdesk.

Daarom dat het kan helpen het probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven; betreft het enkel wifi, of ook het internet via een bekabelde verbinding? En werkt telefoon en televisie nog wel op dat moment?

Het advies om even een overzichtje bij te houden van de datum/tijdstip dat je een probleem ervaart kan voor Telenet ook heel handig zijn bij het zoeken naar de oorzaak.

 

Direkt een modem vervangen is een makkelijke en snelle poging om een probleem op te lossen (en goedkoop voor Telenet, want het kost weinig man-uren), maar heeft zelden het gewenste resultaat.

Een doktor gaat je ook dan het beste kunnen helpen als je je klachten goed kunt beschrijven.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes