Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Al een paar keer voorgehad dat het WiFi symbool duidelijk op de iPhone en iPad aanwezig zijn en ik bij instellingen kijk en ik duidelijk verbonden ben met mijn netwerk, maar toch geen WiFi heb??

Het enige wat ik dan kan doen om het te verhelpen is bij instellingen drukken op “vergeet dit netwerk” > Dan opnieuw mijn netwerk kiezen en WW invullen en hop ik heb terug WiFi.

Nog mensen met dit probleem??

Ik zit dan op 3 m van mijn modem in open air dus afstands gerelateerd of obstructief is het probleem niet...

Never trust in Dust
0 Likes
25 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963 Ik heb 1 groot netwerk (2.4 en 5 ghz). 

Mijn kanalen staan beide op automatisch. Ik zal ze even opsplitsen en dan eens testen. 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@fieldoxide  @Domi1963 

 

Heb je op je toestel een Wifi Analyzer geïnstalleerd? Dan kan je je toch al een idee vormen hoe sterk die signalen zijn op de plaats waar je zit.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Ik heb de test uitgevoerd, eerst het 2.4 ghz netwerk geactiveerd, daarna het 5 ghz netwerk. 

Ik heb op beide netwerken verbinding. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@louishufk 

Is bij mij niet nodig. Er is gewoon geen signaal op de 2.4 GHz band bij mij.

@sb schreef:

 

Android kiest ook automatisch voor het sterkste signaal, dat is heus geen unieke iOS feature. Splits dat netwerk toch eens op, al was het maar om uit te sluiten dat dit de oorzaak is. Jouw toestellen zullen nog steeds het sterkste signaal kiezen, of dat nu 2.4GHz of 5GHz is.

 

Dat klopt niet altijd hee Bjorn. Nu mijn netwerk, opgesplitst is heb ik 2 aparte netwerken, en moet ik nu handmatig mijn netwerk kiezen. Ofwel kies ik voor netwerk a) 2.4 GHz band ofwel voor netwerk b) 5.0 GHz band. Elk netwerk heeft maar een signaal dus dat blijft, indien gekozen ongewijzigd. Wat wel kan, mocht ik buiten zijn geweest en mijn iPhone heeft via het 4G netwerk gewerkt, en ik kom terug binnen, dan kiest mijn iPhone voor een bekend netwerk, want hij onthoud alle bekende netwerken en verbind er mee zonder dat je je WW moet invullen. Dan zou de phone als bekend netwerk ofwel kunnen kiezen voor het gekende netwerk a) of voor netwerk b). En omdat ik geen signaal heb op de 2.4 band kan hij oftewel kiezen voor deze en heb ik geen WiFi, ofwel, kiest hij voor het ook gekende netwerk b) 5.0 band en zal, ik wel WiFi hebben. Dat moet ik nog eens testen als ik een tijdje buiten ben geweest en op 4G heb gedraaid...

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

LAP!!!!! Nu heb ik plots wel signaal op mijn 2.4 GHz netwerk %#&”€)*Gefrustreerde smiley

Wat is dat hier voor ne janboel??

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Bon mijn conclusie:

Ik heb er terug één groot netwerk van gemaakt, dus 2.4 band en 5.0 band weer samengevoegd met 1 SSID en 1 WW. Morgen bel ik naar de klantendienst en leg ik mijn geval uit, met de boodschap dat ik 1 groot netwerk heb, waarvan de 2.4 GHz band soms volledig weg valt. Dit is ook zo, want wat ik ook vergeten te vermelden ben hier, is dat als het probleem zich voordoet, NIET IEDEREEN zonder WiFi valt. Ik vermoed degene die wegvallen dat die op dat moment juist verbonden zijn met het 2.4 GHz netwerk...

Mochten er toch nog ideeën uit de bus vallen, hou jullie gerust niet in en shoot. Elk probeersel kan tot de oplossing leiden.

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963 

 

Ik kan niet goed volgen: eerst zeg je dat je handmatig moet kiezen, maar daarna gaat het automatisch. (?)

 

Bij mij thuis is het te klein om te testen, maar mijn moeder en mijn zus hebben dezelfde instellingen als mij (netwerk opgesplitst in 2 SSIDs, 2.4GHz en 5GHz). Als ik bijvoorbeeld bij mijn zus ben, dan pakt mijn Pixel automatisch 5GHz, omdat dat mijn voorkeur heeft. Maar als ik wat rondloop in het huis waar 5GHz minder dekking heeft, dan stapt Android automatisch over op het 2.4GHz netwerk. Als iOS dat niet kan, dan is dat voor mij nogmaals het bewijs dat de klant te veel betaalt voor wat waard is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

 

@sb 

Wat ik bedoel is als je geen netwerk hebt geselecteerd zoals daarnet toen je vroeg om mijn netwerk op te splitsen, dan vraagt de Apple als je naar WiFi gaat om een netwerk te selecteren, ah ja, want ik had ze opgesplitst in 2 verschillende netwerken (wel met verschillende SSID naam door toevoeging van 2.4 en 5.0 aan de SSID’s om te weten welk het 2.4 of het 5.0 is) dus die waren hem nog niet bekend. Ik kies dan voor het 5.0 GHz netwerk, vul het WW in en ik heb WiFi. Hetzelfde moet ik doen bij het 2.4 GHz netwerk. Eens dat gedaan, en ik ga bvb weg en kom terug dan kiest hij wel,1 van die 2 netwerken omdat hij deze onthoud. Maar wat ik niet begrijp is dat hij dan soms kiest voor het zwakste netwerk dus het 2.4 netwerk. En jij zegt ook dat je op je Android toestel de voorkeur geeft aan een 5.0 netwerk. Dat kan ik niet instellen hoor een voorkeurs netwerk. Eens alles ingesteld bepaald hij zelf welk netwerk hij kiest, op voorwaarde dat de verbinding met het WiFi netwerk verbroken is geweest, door bvb op 4G te hebben gezeten...

Nog iets, kom ik bij mijn zus, welke ook Telenet hebben verbind hij daar ook automatisch met hun WiFi aangezien dit ook een ingesteld en dus ook een gekend netwerk is voor de phone. En daar heb ik geen WiFi uitval??? Dus aan mijn phone ligt het niet, en zij hebben ook één groot WiFi netwerk.

Dus wat ik nu heb vastgesteld is dat mijn thuisnetwerk op de 2.4 band soms weg valt en sommige leden van mijn gezin zonder WiFi vallen...

Never trust in Dust
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963 

Heeft uw zus dezelfde HGW als jij?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@StefaanH 

Inderdaad de witte Docsis 3.0 HGW net gelijk ik.

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Bon! De WiFi valt niet meer uit dus zal ik de oplossing maar mededelen:

@fieldoxide en anderen die deze problemen mochten ondervinden:

Het maakt niet uit of u één groot netwerk hebt of een opgesplitst in 2 netwerken:

Bij mij heeft dit geholpen:

U surft naar MIJN TELENET > het blauwe kaartje “mijn netwerk” > Als uw modem/HGW verschijnt, klik je op het sleutelhangertje naast geavanceerde instellingen om dit te openen > dan onder de foto van uw HGW op “details modem” > Dan gaat u naar SIGNAAL > U ziet nu de kanalen van de 2,4 GHz band en deze van de 5.0 GHz band > deze staan normaal alle 2 op automatisch > bij de 2,4 GHz band klikje op het balkje automatisch en wijzigt het kanaal van automatisch naar kanaal 8 > dan helemaal onderaan klik je op “bewaar” > en als laatste punt, sluit je bovenaan, naast geavanceerde instellingen, het hangslotje. Och wat een flauwe grap dacht ik eerst, maar warempel, sindsdien is mijn WiFi nergens meer uitgevallen...

Mensen waar soms de WiFi uitvalt, zonder dat het WiFi symbool verdwijnt en bij de instellingen staat dat je nog steeds verbonden bent met uw netwerk, maar toch niet kunt surfen, gelieve bovenstaande te proberen. Het is in 99% van de gevallen de oplossing.

MENSEN DIE GEEN PROBLEMEN HEBBEN MET WIFI UITVAL, AUB BLIJF VAN DE INSTELLINGEN DAN, EN DIT OM HET KANAAL NIET TE OVERBELASTEN!!!

Never trust in Dust
Never trust in Dust