Beantwoorden
bsdaddict
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Hallo,

Op verschillende fora lees ik (oude) berichten dat een WiFree signaal niet kan versterkt worden dmv een wifi repeater.

Ik wil een WiFree signaal versterken omdat de ontvangst heel slecht is. Ik zit dus niet op mijn eigen netwerk thuis maar in een vakantiewoning.

Kan ik met een toestel zoals de HooToo wifi repeater (https://www.youtube.com/watch?v=rYBI1CKuFQ8) het wifree signaal vanuit de buurt opkrikken tot een bruikbaar wifi signaal ?

Als ik de instellingen zet op Repeater Mode zonder beveiliging dan zie ik het WiFiRepeater netwerk niet eens...  Met beveiliging kan ik mijn login en paswoord van mijn draadloos thuisnetwerk natuurlijk wel ingeven maar daar heb ik hier natuurlijk niets aan.

Of zijn er andere mogelijkheden om buitenshuis een wifree signaal te versterken ?

0 Likes
11 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WiFree signaal versterken met een repeater ?

wifree kan je niet versterken

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bsdaddict
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Ok, maar een Homespot signaal valt blijkbaar ook niet te versterken Man Verdrietig

Dus blijft er nog juist een hotspot opzetten via tethering op mijn android gsm over om een deftig signaal te krijgen...

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WiFree signaal versterken met een repeater ?

open kanalen kan je niet versterken, dus wifree, home of hotspot is niet mogelijk

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Je kan een laptop verbinden met het netwerk en dan een access point aansluiten op de ethernet poort en via netwerk instellingen in Windows kan je je wifi verbinding delen met de ethernet verbinding.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ludo2
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Maar waarom kan men (blijkbaar ?) geen Wifree versterken ? Technisch moet dat toch perfect mogelijk zijn ? Daar is bovendien toch niks illegaal aan ? Ik ben vaak op bezoek bij mijn moeder (88jr) die geen Internet, wel tv en tel. heeft.  Wifree`s, telenet-abo`s in de buurt genoeg. In de veranda, waar we vaak vertoeven, pover bereik. Vooraan in de woonkamer perfect !
Een eenvoudig repeatertje moet toch de oplossing zijn ?
(Trouwens met een Nanostation M2 Ubiquiti perfect mogelijks volgens mij, maar prijzig met veel te veel overbodige functies)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFree signaal versterken met een repeater ?

En wie moet die toestellen (en hun verbruik) dan bekostigen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Swen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Wel,  

 

het internet verbruik? -> door degene die inlogt op het netwerk. Die krijgt dat op zijn telemeter geregistreerd, via wifi extender of rechtstreeks op de hotspot, maakt niet uit

 

het elektriciteitsverbruik? De persoon bij wie die extender geinstalleerd staat en die, voor zover ik de originele poster begrijp, daarvan op de hoogte is en goedkeuring voor geeft. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

@Ludo2

 

Het is technisch mogelijk maar het probleem is dat alle wifi versterkers die ik tot nu toe heb gezien geen EAP ondersteunen.

 

Ik weet niet echt wat de gebruiksvoorwaarden zijn dus mogelijk is het wel illegaal.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dokwerker44
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Netjes!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Ik gebruik een Netgear EX6100 versterker. Is er een mogelijkheid om een homespot (Wifree) signaal te versterken ?

Tags (1)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFree signaal versterken met een repeater ?


@dokwerker44 schreef:

Ik gebruik een Netgear EX6100 versterker. Is er een mogelijkheid om een homespot (Wifree) signaal te versterken ?


Als je even zoekt in dit forum zul je al snel meerdere postings vinden met deze vraag en het antwoord is steeds hetzelfde: neen, een wifree of homespot kun je niet versterken met een repeater of range extender.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

WiFree signaal versterken met een repeater ?

Versterken, nee. Maar je kunt er wel op aanloggen en er een eigen netwerk achter steken... De ubiquiti nanostation bvb. kan aanloggen op WiFree, daarachter zet je dan een access point.

0 Likes