24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20684
vragen
|
Hallo,
Op verschillende fora lees ik (oude) berichten dat een WiFree signaal niet kan versterkt worden dmv een wifi repeater.
Ik wil een WiFree signaal versterken omdat de ontvangst heel slecht is. Ik zit dus niet op mijn eigen netwerk thuis maar in een vakantiewoning.
Kan ik met een toestel zoals de HooToo wifi repeater (https://www.youtube.com/watch?v=rYBI1CKuFQ8) het wifree signaal vanuit de buurt opkrikken tot een bruikbaar wifi signaal ?
Als ik de instellingen zet op Repeater Mode zonder beveiliging dan zie ik het WiFiRepeater netwerk niet eens... Met beveiliging kan ik mijn login en paswoord van mijn draadloos thuisnetwerk natuurlijk wel ingeven maar daar heb ik hier natuurlijk niets aan.
Of zijn er andere mogelijkheden om buitenshuis een wifree signaal te versterken ?
Ok, maar een Homespot signaal valt blijkbaar ook niet te versterken
Dus blijft er nog juist een hotspot opzetten via tethering op mijn android gsm over om een deftig signaal te krijgen...
Maar waarom kan men (blijkbaar ?) geen Wifree versterken ? Technisch moet dat toch perfect mogelijk zijn ? Daar is bovendien toch niks illegaal aan ? Ik ben vaak op bezoek bij mijn moeder (88jr) die geen Internet, wel tv en tel. heeft. Wifree`s, telenet-abo`s in de buurt genoeg. In de veranda, waar we vaak vertoeven, pover bereik. Vooraan in de woonkamer perfect !
Een eenvoudig repeatertje moet toch de oplossing zijn ?
(Trouwens met een Nanostation M2 Ubiquiti perfect mogelijks volgens mij, maar prijzig met veel te veel overbodige functies)
Wel,
het internet verbruik? -> door degene die inlogt op het netwerk. Die krijgt dat op zijn telemeter geregistreerd, via wifi extender of rechtstreeks op de hotspot, maakt niet uit
het elektriciteitsverbruik? De persoon bij wie die extender geinstalleerd staat en die, voor zover ik de originele poster begrijp, daarvan op de hoogte is en goedkeuring voor geeft.
Het is technisch mogelijk maar het probleem is dat alle wifi versterkers die ik tot nu toe heb gezien geen EAP ondersteunen.
Ik weet niet echt wat de gebruiksvoorwaarden zijn dus mogelijk is het wel illegaal.
Ik gebruik een Netgear EX6100 versterker. Is er een mogelijkheid om een homespot (Wifree) signaal te versterken ?
@dokwerker44 schreef:Ik gebruik een Netgear EX6100 versterker. Is er een mogelijkheid om een homespot (Wifree) signaal te versterken ?
Als je even zoekt in dit forum zul je al snel meerdere postings vinden met deze vraag en het antwoord is steeds hetzelfde: neen, een wifree of homespot kun je niet versterken met een repeater of range extender.
Versterken, nee. Maar je kunt er wel op aanloggen en er een eigen netwerk achter steken... De ubiquiti nanostation bvb. kan aanloggen op WiFree, daarachter zet je dan een access point.