Wifi 6 router van TP-Link achter Telenet router zetten?
Hoi Netweters,
Ik schotel jullie enkele vraagjes voor om zeker te zijn vooraleer ik toestellen en abonnement aankoop, bij voorbaat dank voor de input ! 😉
Omdat ik vind dat m'n internet door de jaren heen niet meer is wat het geweest is dacht ik om te upgraden naar OneUP (voor de 1Gbps)
Als ik overschakel wens ik ook m'n modem te switchen naar de CV8560E.
Daarachter zou ik dan deze zetten: TP-Link Archer AX73 router
1. Zijn deze 2 een goeie combinatie voor goed dekkend internet in een klein appartement (2 slaapkamers/2 verdiepingen)?
En wat ik me al enkele dagen afvraag maar nergens geen duidelijk antwoord op vind:
2. Die "Blauwe WAN" poorten, is dat om de 2 routers met elkaar te verbinden ?
Ik heb erover gezocht online but I'm still in the dark ! Voor zover ik begrepen heb is dat om een groot netwerk op te zetten voor bedrijven, niet nodig in mijn geval !
Maar omdat die 1Gbps ondersteund zou het wel handig zijn moest die de 2 routers kunnen verbinden...
Ik weet dat WAN = Wide Area Network. Zoals het www eigenlijk is.
Soit
Dat ik via de Telenet router geen wifi heb lijkt mij alleen maar veiliger, TP-Link heeft betere security settings voor zover ik weet.
3. En hoe zit het dan met bekabeling van LAN ? Is dat in deze nog steeds Cat5e zoals 10 jaar geleden of is andere beter, sneller ?
De overige vragen welke in m'n brein genesteld zijn ontgaan me even, misschien kom ik er later op terug 😉
Bedankt alvast,
Steven
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
router