Beantwoorden
Tommy1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Je kan er de klok op juist zetten, iedere dag rond een bepaald uur meestal rond +/-15u30 valt mijn wifi signaal even weg. Zeker irriterend als je thuis aan het werken bent op de vpn en telkens opnieuw moet inloggen. Hij doet dit meermaals /dag vooral in de avond.

Wie kan mij vertellen waar dit aan ligt.

Wil er nog wel even bij vermelden dat het normaal niet aan mijn signaal ligt heb 1 hoofdmodem in de kelder staan en 2 accespoint op 10 meter van mij staan. dus hier zal het vermoedelijk niet aan liggen. Het kost me dus al genoeg om degelijk wifibereik te hebben mijn idee. Ik heb even een speedtest gedaan en beschik over 258 Mbps download en 18,6 Mbps upload.

 

0 Likes
14 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@Tommy1973 

Heb je al eens bij de klantendienst(technische problemen) dat probleem voorgelegd.

Laat ze daar eens op het uur dat het zich voordoet nagaan of er iets abnormaal gebeurt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@Tommy1973 Sommige bedrijven stoppen automatisch vpn als je een bepaald aantal uren werkt. Ligt het misschien aan je vpn of is het de wifi dat wegvalt?

Je moet ook eens kijken of er bepaalde toestellen op dat uur worden ingeschakeld. Het kan zijn dat je wifi elektrische storingen ontvangt doordat bepaalde toestellen ingeschakeld worden op dat uur.

Het kan misschien ook zijn dat uw buren wifi inschakelen op dat uur omdat ze voordien niet thuis zijn en de wifi uitschakelen. Dat signaal zou dus ook uw wifi signaal kunnen wegdrukken en dus storingen geven.Heb je een vast ingesteld wifi kanaal of staat dit automatisch ? 

Soms kan het helpen om de wifi op een vast kanaal in te stellen omdat bij sommige routers dit problemen geeft (vooral oude toestellen)

Dus er kunnen verschillende oorzaken zijn natuurlijk.

Eén voor één de oorzaken uitsluiten en dan zal je wel een oplossing vinden 🙂

Succes!

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@Tommy1973 

Zit je op het 5 GHz wifi? Indien ja, dan kan het zijn dat je op een frequentie zit met bevoorrechte gebruikers.

0 Likes
Malfred
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Happy New Year! Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem. Mijn WiFi signaal is perfect ik haal 278 mb/s down en up 18mb/s. Ik zit maar een paar meter van mijn acces point dus daar ligt het niet aan.Vooral ´s avonds heb ik van die korte storingen een paar seconden valt mijn verbinding weg en dan werkt alles weer perfect. Vroeger had ik dit nooit.

0 Likes
Tommy1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Dag Janneman,

 

Inderdaad ik zit op de 5GHz, is dit dan het probleem?

En wat bedoel je met bevoorrechte gebruikers?

0 Likes
Tommy1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Dag Kristof,

 

Aan de vpn ligt het niet, heb dit ook al met het IT-bedrijf van onze firma besproken.

Mijn internet radio valt ook even enkele seconden uit dus dit heeft volgens hen niets met de vpn te maken.

 

Staat inderdaad op automatisch maar oude toestellen zijn het ook niet wan heb alles laten vernieuwen 2tal maanden geleden door nieuwe routers van telenet.

 

Als ik het dus goed begrijp, wat u mij verteld en met de uitleg die ik heb gekregen van Janneman, ligt het aan de 5GHz en dat het op automatisch staat.

 

 

 

 

 

0 Likes
Tommy1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Dag Louis,

 

Dit zou ik inderdaad eens kunnen doen maar weer aan de telefoon hangen met iemand die het ook maar afleest van een scherm wat misschien de oorzaak kan zijn heb ik momenteel geen zin in. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarom dat ik via deze weg even de vraag stel.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@Tommy1973 

Lees dit eens.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@Tommy1973 

 

Dat artikel gaat specifiek over de Fritzbox. Er zijn ook toestellen die eenvoudigweg switchen naar een ander kanaal (en daar dan ook blijven) wanneer ze even moeten opzij gaan voor een radar.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@StefaanH 

Dat klopt, maar het gaat over de algemene regel. De laatste zin van het punt 1 duid de algemeenheid aan binnen de EU: Dit gedrag wordt dynamische frequentieselectie (Dynamic Frequency Selection) genoemd en is verplicht in alle landen van de Europese Unie.

 

Tommy1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Dan zal ik morgen eens proberen om de wifi over 2.4GHz te laten gaan dan ipv de 5 GHz.

Dit is toch wat jullie voorstellen hé. Of begrijp ik dit verkeerd?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

@Tommy1973  

Als ik de posten terug lees dan wordt je die aanbeveling wel gedaan .  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg


@Tommy1973  schreef:

Dan zal ik morgen eens proberen om de wifi over 2.4GHz te laten gaan dan ipv de 5 GHz.

Dit is toch wat jullie voorstellen hé. Of begrijp ik dit verkeerd?


Ik maak daar iets anders uit op: blijf weg van de frekwenties die betrokken zijn in DFS. Maar blijf gerust op de 5 GHz vanwege de hogere throughput. Kanalen genoeg, meer dan de verzadigde 2,4 GHz. En niet alle kanalen van de 5 GHz band zijn dus betrokken in het DFS verhaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt iedere dag op bepaald uur enkele seconden weg

Gebruik een 5 GHz kanaal kleiner dan 100.

0 Likes