Beantwoorden
StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

Hallo,

Op mijn vorige modem van telenet was het heel de tijd het probleem dat ik verbonden was met de modem, maar geen internetverbinding kreeg.

Ik heb dan een nieuwe modem gekregen, maar deze nam mijn netwerknaam niet over.

Een installateur is dan gekomen en deze nieuwe modem was al stuk en hij heeft nu de modem vervangen door het nieuwe model Docsis 3.1 en alles ingesteld.

Dit was een week goed, maar nu al de hele tijd opnieuw het probleem dat als ik verbind via wifi, dat ik de melding krijg verbonden, geen internet.

Dit is heel random, soms werkt het wel en tijdje later niet meer...

Het is dagelijks meerdere keren dit probleem en zowel op tablet als smartphone of pc.

Ik werk in dezelfde ruimte als de modem en heb dus het volledige bereik.

Op de verdieping heb ik een Wifi booster van telenet en deze geeft dit probleem niet, maar dekt ook niet de hele bovenverdieping en delen die overlappen met modem beneden.

 

Een extra probleem dat er nu nog is bijgekomen sinds de nieuwe modem is dat ik niet kan verbinden met de Chromecast aan de tv.

Hier is steeds de melding dat deze niet kan worden teruggevonden in het netwerk.

Alhoewel deze op de tv de netwerknaam als de ingestelde naam toont en zelfs als achtergrond foto's van google maps kan weergeven.

Als ik deze reset en opnieuw instel, kan ik er soms een avond mee werken, maar soms veel reset pogingen nodig.

 

Bij de klantendienst zeggen ze dat ik de modem moet herstarten, dat dit kolt omdat er storingen ergens in de straat eens zijn geweest. Maar na herstart blijven de problemen...

 

Moet ik nu weer een nieuwe modem aanvragen?

Zit met het idee om een eigen router achter de modem te gebruiken en wifi signaal van telenet modem uit te zetten, maar heeft dan weer hoge kostprijs.

Of een extra wifibooster en signaal van modem uitzetten.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen wat ik best doe.

0 Likes
25 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@patrick37 

Die functie kan gewoon niet werken op een E-router vermits die helemaal geen WiFi aan boord heeft. Dan valt er ook niks op te splitsen hé...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StefaanH 

 

Het zou niet mogen werken en de functie zou niet eens zichtbaar mogen zijn. In de vroegere EMTA was deze functie ook niet zichtbaar. Want die had ook geen wifi dus een onnodige functie die niet zichtbaar moet zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StefaanH 

Dat zal dan waarschijnlijk voor een gedeeltelijk betrekking hebben op de eventuele powerlines

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@janne_man  als je de powerlines van Telenet er aan koppelt dan heb je normaal gezien een 'aparte' zichtbare lijn extra in de modem om je powerlines te beheren. Zou dan eens een setje moeten gaan halen en kijken of die functie daarop ook daadwerkelijk werkt zoals je zegt. Maar ik denk eerlijk gezegd van niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi verbonden, maar geen internet

 

@StefaanH  schreef:

Dat is straf !! Had ik nooit gedacht ...

Hier heeft Telenet dan toch een steekje laten vallen. Een menu mag geen items bevatten die onmogelijk zijn ...



@patrick37  schreef:

Het zou niet mogen werken en de functie zou niet eens zichtbaar mogen zijn. In de vroegere EMTA was deze functie ook niet zichtbaar. Want die had ook geen wifi dus een onnodige functie die niet zichtbaar moet zijn.


 

Dat is appels met peren vergelijken. De EMTA was geen router, daar kon je onmogelijk WiFi instellingen (en andere router instellingen zoals port forwarding) op zien.

 

De E-router is wel een router. En de originele gedachte achter de E-router is om die te laten werken met de WiFi boosters (Powerlines of AP's) in die locaties waar een modem met WiFi zinloos is (voorbeeld modem staat in de garage/kelder/technische ruimtes ...). Vandaar dat de eerste AP gratis is, die vervangt namelijk de ingebouwde WiFi van de modem.

De IPv4 bridge is er maar achteraf bijgekomen ...

 

Trouwens, via "Mijn Telenet" open je (jammer genoeg) niet de web-interface van de router, maar een kopie van jouw routerinstellingen op de Telenet servers. Als je dan iets wijzigt, wordt dit (met enige vertraging) naar jouw modem gepusht.

 

Als je bijvoorbeeld overstapt van een HGW naar de E-router, heeft Telenet jouw oude WiFi instellingen (SSSID, paswoord, één WiFi netwerk, ...) bewaard. Als je dan een Telenet AP aansluit, worden jouw WiFi instellingen gepusht naar het AP (hoewel jouw E-router zelf geen WiFi aan boord heeft).

 

Ik begrijp dan jullie verwondering niet dat je WiFi instellingen kan zien op een "router zonder WiFi" 🤔. Dat is hoe Telenet werkt, met een "cloud" kopie van jouw routerinstellingen (in plaats van rechtstreekse toegang tot je router interface) ...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi verbonden, maar geen internet


@Cru  schreef:

docsis 3.1

gaat toch voor de duidelijkheid over een CH8568 dan? en geen CV8560E


@StijnW 

Zou je eens het exacte type van jouw modem/router kunnen opgeven, anders blijven we speculeren. Dit zou eigenlijk altijd de eerste vraag moeten zijn die wij stellen, als iemand een probleem meldt zonder de juiste info te geven 😊...

 

Alles over mijn Telenet Modem

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wifi verbonden, maar geen internet


@StefaanH  schreef:

@patrick37 

Die functie kan gewoon niet werken op een E-router vermits die helemaal geen WiFi aan boord heeft. Dan valt er ook niks op te splitsen hé...


begrijp je ivm die SSID settings van E-router

 

cv8560e is speciaal geval, heeft idd geen wifi maar je kan toch settings aanpassen

 > voorbeeld: wil je powerlines of ap andere naam geven moet je zoals bij een HGW single SSID uitschakelen

 

ga je van HGW1 naar een cv8560 en later terug naar HGW2

dan neemt HGW2 settings over van cv8560 (die zelf SSID en pass van HGW1 heeft staan)

 

zelfde als je wifi boosters plaatst, die krijgen dan terug de settings van vorige modem

 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet


@patrick37  schreef:

@janne_man  als je de powerlines van Telenet er aan koppelt dan heb je normaal gezien een 'aparte' zichtbare lijn extra in de modem om je powerlines te beheren. Zou dan eens een setje moeten gaan halen en kijken of die functie daarop ook daadwerkelijk werkt zoals je zegt. Maar ik denk eerlijk gezegd van niet. 


Ik weet wel dat hetgeen specifiek voor de powerlines is aparte vermeld wordt. De keuze om hetzelfde SSID en wachtwoord (het zogenaamde één netwerk) te gebruiken voor beide wifi-frequenties is echter op het niveau van de router. In de veronderstelling dat die optie aanwezig is, schrijf ik gedeeltelijk.

StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

Ik heb inderdaad een CH8568.

Ik heb het opsplitsen gedaan zoals @StefaanH had voorgesteld, maar ben nog vaak verbonden zonder internet. En als ik dan wel verbonden ben, heb ik ook nog problemen met de connectie met de chromecast.

 

Nu heb ik gezien dat ik voor de Wifi-booster (powerline) de SSID ook kan aanpassen, heb dit nu gedaan zodat ik dus 4 unieke SSID heb.

Dus op de verdieping werkt de wifi perfect op de 2.4Ghz van de wifi booster.

In de woonkamer op de 2.4Ghz van de modem, beb ik dus de problemen dat deze altijd wegvalt of verbonden, geen internet...

Hierdoor kan ik dus de chromecast ook niet vinden in het thuisnetwerk.

Nu kan ik met mijn smartphone ook verbinden met de 5Ghz van de modem en heb nu de chromecast ook ingesteld om deze 5Ghz en dit lijkt met kort testen wel stabiel te werken om te casten.

 

Nu verspringt wel het wifi signaal niet automatisch tussen deze verschillende SSID en moet ik dus dit manueel veranderen. Enig idee wat nu best te doen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StijnW 

Wat het beste is, is iets wat je zelf moet uitmaken. Persoonlijk gebruik ik twee SSID's: één voor 2,4 GHz en een ander voor 5 GHz. 

Voor mij werkt dat prima. 

Probeer verschillende combinaties in functie van de plaatsen waar je gebruik maakt van WiFi en zie wat je het meeste comfort geeft.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StijnW 

 

Zoals hierboven aangehaald is dat uw eigen keuze. Ik persoonlijk heb een verschillend SSID per toegangspunt en type, in mijn geval vijf stuks, in huis.

 

Aangezien onder andere mijn foon heel slecht is in zelfstandig het beste signaal uitkiezen heb ik graag zelf de controle in handen.

 

Uit de praktijk blijkt dat sommige toestellen die enkel op 2,4 GHz werken wel eens in de war raken wanneer ze een tweede signaal met zelfde SSID op de 5 GHz waarnemen en dan zeggen: ik kan niet verbinden ...

 

Ik zou dus zeggen: probeer verschillende scenario's en gebruik wat voor u het beste bevalt. Je hebt het voordeel dat in deze materie niets onomkeerbaar is en in een wip weer op de vorige toestand gezet.

 

Veel succes gewenst 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.