Beantwoorden
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Netweters,

 

Sinds een tijdje (enkele maanden) heb ik regelmatig het probleem, dat mijn iPhone X en iPhone 6s (beiden werken iOS12), wel verbinding maken met het wifi netwerk, maar geen internetconnectie hebben. 

 

Wanneer ik op mijn telefoon in vliegtuigmodes inschakel en weer uitschakel, werkt de internetverbinding in sommige gevallen weer en kan ik gewoon surfen. Na een paar minuten valt de internetverbinding op mijn iPhone weer weg. Op dat moment kan ik wel gewoon via mijn pc (middels UTP verbonden) en Windows Tablet  (verbonden met zelfde wifi netwerk) surfen. Deze lijken nergens last van te hebben.

 

Ook wanneer ik een aparte AccessPoint ( Ubiquiti UniFi AC Pro AP) aansluit op witte Telenet modem en de iPhones verbinding laat maken met dit Wifi netwerk, heb ik hetzelfde probleem.

 

Ik heb van Telenet al een nieuw modem gehad en er is een installateur van Telenet geweest, echter kon deze geen problemen constateren in de verbinding en/of het wifi signaal. Ook hij heeft gezien dat mijn iPhone niet konden browsen, maar wist de oplossing niet. Zou probleem van Apple zijn.

 

Nu geloof ik gelijk dat Apple/iOS12 niet foutloos is :-), maar ik heb geen problemen met internet wanneer ik op andere (niet-Telenet) wifi netwerken zit. Mensen die bij mij thuis op bezoek komen en ook gebruik willen maken van mijn wifi netwerk ervaren (als ze een iPhone hebben), dezelfde problemen als ik. 

 

Vandaag sprak ik iemand op het werk en toevallig kwam het onderwerp wifi ter sprake en hij heeft sinds een tijdje exact hetzelfde probleem als ik. Ook hij heeft een wit telenet modem staan en ook bij hem valt de internetverbinding (niet het wifi signaal) regelmatig weg op zijn iPhone 7 met iOS12. Keer wifi op iPhone uit aanzetten en dan lijkt hij het weer even te doen.

 

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, maar begin nu stilaan "out-of-options" te geraken:

 

Wat heb ik gedaan:

- SSID veranderd

- 2.4 uit, enkel 5ghz aan

- 5ghz uit, enkel 2.4 aan

- 2 lossen netwerken voor 2,4 en 5 ghz

- wifi kanalen gecheckt op overlappen (zitten geen andere wifi netwerken in de buurt)

- 2 wifi boosters  aangesloten

- nieuw AccessPoint aangesloten en wifi op telenet moden uitgeschakeld

- google DNS servers handmatig ingevoerd in iPhones

- op iPhone wifi netwerk verwijderen en opnieuw ingeven

- op iPhone de netwerk instellingen gereset

- de iPhone volledig gereset

 

- Tevens Google afgestruind en aantal tips uitgevoerd 

-- locatie voorziening wifi netwerken uitgeschakeld op iPhone

-- Bluetooth uitschakelen op iPhone (zou interferentie kunnen geven op wifi signaal)

-- Datum/tijd automatisch instellen op iPhone uitgeschakeld

 

Wie of wie heeft de oplossing? (nee niet overstappen op Android ;-))

 

Alvast bedankt!

Gr. Ruud

 

 

 

0 Likes
80 reacties
Luk4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Ruud,

 

Als je me op de hoogte kan houden van de uitkomst van de interventie van Telenet graag.

Vandaag ook nog vanalles geprobeerd maar zoals bij u zelfde resultaat. Met een ipad valt het nog redelijk mee, maar met die iphones is het echt kommer en kwel. Wij zijn eigenlijk al een jaar aan het sukkelen vanaf het moment dat wij die nieuwe modem hebben met 2 acces points. Soms zetten wij  onze iphones op 4G wat nu ook niet echt de bedoeling is af je thuis bent. Op andere netwerken eveneens geen problemen met onze telefoons.

 

groeten Luc

 

Ook nog beste wensen voor 2019 aan iedereen en een opgelost wifi netwerk 🙂

0 Likes
Patrik1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De 3 wijzen! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste,

 

ik ben recent overgestapt met mijn GSM iPhone SE van Proximus naar Telenet. De rest had ik al bij Telenet. Ik heb nu ook het probleem wat jullie aangeven. Met mijn Proximus GSM abonnement had ik met de witte Telenet router geen enkel probleem. Ik ben dus ook geïnteresseerd in de oplossing.

 

met vriendelijke groeten,

Patrik

0 Likes
BartDebels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De 3 wijzen! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Volledig zelfde fenomeen bij mij, Iphone X, IOS 12.1.x  -- Telenet dus best kijken naar een oplossing.  Ik merk ook op dat het fenomeen zich niet voordoet wanneer ik binnen bereik van de Telenet Wifi Extender, maar enkel binnen het Wifi bereik van de "witte" telenet modem. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Is natuurlijk zeer moeilijk na te gaan of iOS (Apple) of Telenet het probleem kan oplossen aangezien alleen iPhones het hebben bij de witte Telenet modem... Gefrustreerde smiley


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12


@m-jan20  schreef:

Is natuurlijk zeer moeilijk na te gaan of iOS (Apple) of Telenet het probleem kan oplossen aangezien alleen iPhones het hebben bij de witte Telenet modem... Gefrustreerde smiley


Klopt, dat is op zich al zeer bizar, maar het risico bestaat dat dit gaat ontaarden in een ping-pong spelletje tussen Apple en Telenet (in samenwerking met de producent van de witte modem)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12


@RuudVis  schreef:

 

Telenet heeft een privé bericht naar mij gestuurd naar aanleiding van deze posts, met de vraag of ze een keer in de tweede helft van januari een senior technieker mogen laten langskomen om het nader te onderzoeken. Ik moet alleen nog een datum met ze kortsluiten en zal hier laten weten of er iets van een oplossing uit voort is gekomen. 


@RuudVis, Ruud, heb je ondertussen al een afspraak kunnen vastleggen? De engineer bij wie ik het probleem had gelegd om te onderzoeken, liet me deze ochtend weten dat hij nog geen antwoord van jou heeft gehad op zijn mails om iets af te spreken. Heb je deze misschien niet goed ontvangen? Willen zeker zijn dat je de communicaties toe krijgt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
LievenW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt, hier hetzelfde probleem ondertussen.... wel WiFi, geen internet, tenzij ik even op vliegtuigmodus ga en WiFi terug aanzet, en dan slechts enkele min OK. (iPhone SE, IOS 12.1.2

0 Likes
BartDebels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De 3 wijzen! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste, ik had dit probleem ook, echter sinds 1 week heb ik geen probleem meer.  Wat heb ik gedaan ? Toggle On/Off van de setting : "Wifi assistentie" in de instellingen/Mobiel netwerk.  Mvg Bart Debels 

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ook ik heb helaas hetzelfde probleem.  Witte wifi modem van telenet en wat verder in de woning een wifi booster....  Nu een paar dagen een iPhone XR in huis en helaas regelmatig geen internet op gsm. Wel een vol wifi signaal. Afzetten wifi en heraanzetten op het toestel lost het even op.  Herstellen netwerkinstellingen op ios geeft hetzelfde resultaat.  

 

Is er hier al verder resultaat geboekt ?

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

BTW : wifi assistentie stond reeds uit

 

Ik hoop dat ik niet terug een eigen router moet plaatsen 😞  

Enige tijd terug verhuisd naar mijn woning ( die enige tijd onbewoonwaar was ) . van telenet ineens een swap gehad van de oudere zwarte modem naar een witte modem. IN het begin dus geen iPhoneXR en alles ok, dus dacht ik .. laat ik maar de eigen router de deur uit doen (was toen ng geen half jaar oud ) … en nu merk ik dus terug issues op ...

0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste,

 

inmiddels een afspraak gemaakt met Telenet voor een interventie op 14 februari bij mij thuis. Ik laat jullie de uitkomst weten.

 

m.vr.gr. Ruud

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

hier op de iPhone7 en enkel witte modem router van telenet Docsis 3.0 geen problemen met internet via wifi dat wegvalt,

heel evenveel snelheid als via 4G rond de 190/19 

maar heb wel andere problemen met de iPhone 7 dat niet gerelateerd zijn met wifi gebruik of 4G.

denk gewoon dat er in de iOS 12 een paar bugs zitten die ze nog niet hebben kunnen oplossen.

zo is er het probleem met de bluetooth icoon die niet word weergegeven waneer je deze hebt aanstaan wat al sinds iOS 12 problemen geeft.

ik merk problemen met mijn batterij ook die tijdens opladen bv op 70% staat en na herstart staat die opeens veel lager in %.

er zou binnenkort weer een update komen dus ben benieuwd, zitten ondertussen aan 12.1.3 al.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Met ios 12.1.2 had ik idd het issue. Ben zelf beta tester ios en heb gisteren beta 12.2 geinstalleerd. Zelfde issues ervaren. Ook op t moment van de problemen een rapportje voor apple gemaakt ikv beta feedback en wifi diagnose doorgezonden samen met syslog. Hopelijk wordt er nu een stap vooruit gemaakt ? En hopelijk weet Telenet ook iets te zeggen, daar het bij mij enkel icm is met de witte modem ( en enkel ik in mijn huishouden heb t probleem )

 

grtn

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@rolelael, men gaat voor dit issue langs bij @RuudVis om dit in detail te onderzoeken. Als er daar iets van oorzaak kan ontdekt worden of een oplossing, zal ik dit zeker delen hier. We blijven dit sowieso nog mee opvolgen voor jullie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Bedankt Suzy

 

ng even t volgende meegeven: achteraan in de woning heb ik een wifi powerline v telenet en daar heb ik geen enkel probleem. Dus het is wel degelijk een issue met de witte modems v telenet.  

 

Mocht ikzelf enige assistentie kunnen bieden laat t gerust weten. Ben werkzaam in de IT en grondige kennis van netwerken ed.

 

Rob