We blijven deze thread en andere threads zo goed mogelijk opvolgen. Maar de afgelopen maanden was het voor het moderatieteam soms ook moeilijk om te onderscheiden wie nu precies welk probleem ervaarde, zeker als er geen screenshots gedeeld werden. Er zijn ook verschillende threads waarin de problemen door elkaar worden benoemd, wat het voor ons en andere leden met zelfde problemen niet echt overzichtelijk maakt. We hebben af en toe proberen afbakenen en onderwerpen samengevoegd, maar dit lukte niet altijd door de vele reacties.
Daarnaast hebben we gemerkt dat we weinig feedback krijgen van leden wanneer we naar een status/update vragen over een specifiek probleem dat ze in het verleden ervaarden. Zonder feedback van klanten die nog steeds het probleem ervaren, worden tickets gesloten. Dat willen we uiteraard vermijden en is natuurlijk jammer als dan achteraf blijkt dat het probleem toch nog niet opgelost is.
Ik geef jullie graag een overzicht van de problemen die hier op De Netweters benoemd zijn en waarvan we weet hebben dat ze intern zijn doorgegeven en welke nog in onderzoek zijn.
Verbeterpunten
MAC-adres bij bridging Bij het invullen van het MAC-adres moet je hoofdletters gebruiken, kleine letters niet aanvaard. Er zou dus best een info-bericht toegevoegd worden, ofwel zouden beide schrijfwijzen mogelijk moeten zijn.
Issues in onderzoek
Geavanceerde instellingen onbereikbaar met melding 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken." Gemeld door o.a. @Stepdes @Geronimo206 @Starr0w_ @MrUltimate in deze thread
Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw. Hier heb ik vorige week op De Netweters een update over gevraagd. Maar we hebben slechts van 1 iemand antwoord gekregen, namelijk @igvfer .
Portforwarding regels die niet verwijderd/leeggemaakt kunnen worden (enkel het wijzigen van de regel lijkt te lukken) Uitgeprobeerd en bevestigd als issue door @HoogstoelK
ng.omapi-404-errorfield Voor dit probleem waar je als klant de foutmelding ng.omapi-404-errorfield te zien krijgt staat momenteel niets meer open, of toch niet zo ver wij kunnen vinden. We zien wel dat er, buiten @TRL, nog iemand eergisteren is bijgekomen op De Netweters met dit probleem. Om het overzichtelijk te houden, stel ik voor dat iedereen met dat issue deelneemt aan dit nieuwe onderwerp, op deze manier kunnen we voldoende voorbeelden verzamelen van klanten met dit probleem.
>> omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet
Het lijkt vanuit het perspectief van een klant misschien niet altijd zo, maar we proberen steeds al jullie meldingen te verzamelen, de meldingen die over hetzelfde gaan met elkaar te verbinden en deze dan intern door te geven of tickets voor aan te maken voor verder onderzoek. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat dit alleen kan met jullie hulp. En dit kunnen jullie doen door ons zoveel mogelijk informatie te geven in de juiste onderwerpen: welk probleem ervaar je, wat zou het normale gedrag moeten zijn, tijdstippen wanneer je dit hebt ervaren, screenshot(s) van het probleem/de foutmelding.
Laten we er samen naar streven dat al deze issues (hopelijk snel) opgelost geraken.
... Meer weergeven