Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Badges: aanpassing & enkele leuke nieuwtjes

Netweters,

In het verleden kregen we af en toe meldingen van nieuwe leden die aangaven dat ze het gevoel hadden overspoeld te worden door nieuwe badges. 
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Badges dienen als motivatie op De Netweters, niet als trigger voor frustratie. 
Nu is dit gevoel gelukkig steeds beperkt gebleven tot een klein aantal leden, omdat de meeste Netweters geleidelijk aan actief worden op de community. 
Leden die daarentegen direct heel actief deelnemen, verdienen badges veel sneller op korte periode, waardoor ze dit gevoel kunnen ervaren. 

Ondanks de beperkte impact hebben we nu toch beslist om een aanpassing door te voeren in onze badges.

Wat verandert er?

We hebben op De Netweters verschillende types van badges die je belonen voor het creëren van berichten. Je kan badges verdienen voor het starten van topics, voor het schrijven van antwoorden, maar ook voor de beide tezamen (genaamd posts). Deze laatste categorie zorgde vaak voor "overlappende" badges op bepaalde niveaus. Leden die bijvoorbeeld 5 antwoorden schrijven, verdienen de badge van 5 antwoorden, maar verdienen in één keer ook de badge van 5 posts.

Daarom gaan we de badge-categorie voor het verdienen van 'posts' uitdunnen. Er blijven zeker nog badges over in de posts-categorie, maar dit zijn de hogere mijlpaalbadges. Voor de lagere aantallen zal je worden beloond in de antwoorden-categorie of in de topic-categorie.

Badges die worden verwijderd:

  • Hallo! Welkom! (1 post)
  • Hey, jij weer! (5 posts)
  • Je eerste full page! (10 posts)
  • Nice talking to you! (25 posts)
  • Dat begint te tellen! (50 posts)
  • Klasse! (250 posts)

Iedereen die deze badges al verdiende in het verleden, zal deze badges zien verdwijnen in zijn of haar overzicht. 
Geen zorgen, er blijven nog meer dan voldoende badges over om te verdienen op De Netweters. 😉

Nieuw jaar, nieuwe uitdagingen! 

We hebben trouwens enkele nieuwe event-badges toegevoegd voor 2023. Kom dus regelmatig naar De Netweters als je ze allemaal wil verdienen! Je weet namelijk niet op voorhand voor welke feestdagen of 'dag van de'-dagen we een event badge hebben gecreëerd. Maar als je in de periode (5 dagen ervoor/5 dagen erna) aanmeldt, zal je worden verrast. 🎁

Ook zijn er in elke categorie 1 of 2 nieuwe high-tier badges bijgekomen voor de meest actieve leden onder jullie.
Because everyone loves a challenge, no? 

Ere wie ere toekomt.

Testers, we zijn jullie niet vergeten! Voor een aantal bèta testen die hebben plaatsgevonden de afgelopen 2 jaar, moeten we nog badges uitdelen. Dat wordt bij deze update voor de meeste bèta's die we hebben georganiseerd op onze community in orde gebracht. Sorry dat jullie een tijdje op jullie welverdiende bèta-badge moesten wachten. 

Last but not least verbeteren we ook de badges voor onze Kraks! Voorheen kon je enkel de actieve Krak-badge of de Ere-Krak badge verdienen, maar zo had je geen zicht op hoe lang je nu effectief Krak bent geweest op De Netweters. Daar brengen we nu verandering in! Voor elk jaar dat je Krak bent op onze community, krijg je vanaf nu een aparte badge in je overzicht. 

Wist-je-dat...?

  • de 4 badges die worden getoond naast jouw avatar de 4 badges zijn die het meest uniek zijn in jouw collectie? Met andere woorden de badges die door het minst aantal Netweters al zijn behaald. Zo worden steeds je meest unieke persoonlijke verwezenlijkingen in de kijker geplaatst. 

    Suzy_0-1671181609276.png
  • we in totaal 132 badges op De Netweters hebben?

  • er 16 event badges bestaan? De allereerste event-badge kon je in 2016 verdienen met Kerstmis.

  • er al 12 bèta-testen werden georganiseerd waar je een badge voor kon verdienen? 

  • er 1 badge is die je kan verdienen door je avatar te personaliseren?


Voilà, dat zijn alle updates en wist-je-datjes die we met jullie willen delen. 
Laat die persoonlijke badge-collecties groeien en veel plezier met het ontdekken van de nieuwe event-badges in 2023!

Gotta catch 'em all! 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Badges: aanpassing & enkele leuke nieuwtjes

Ik heb het gezien, @Suzy . Ik deed het forum open en hopla, een tiental nieuwe meldingen, die ik zo vroeg op de dag zeker niet verwacht had. Het werd meteen duidelijk, het waren allemaal nieuwe badges 😋

Dankuwel voor uw inspanningen om aan de kleine dingen (die het wel aangenaam maken) toch veel werk en energie te besteden 😀


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vk01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Badges: aanpassing & enkele leuke nieuwtjes

Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?

Marc Cornely
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Badges: aanpassing & enkele leuke nieuwtjes

@vk01 

Ik kan dat Latijn wel lezen, maar wat bedoel je er eigenlijk concreet mee? Wie verwijt je wat?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vk01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Badges: aanpassing & enkele leuke nieuwtjes

Ik wou zeggen dat ik met jou volledig akkoord ben.  Ik ben niet eens met Catilina die altijd ruzies maakt met Cicero  met bettreking tot kleuren en smaken: "Tot wanneer, Catilina, wil je ons geduld misbruiken?" 

Marc Cornely
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Badges: aanpassing & enkele leuke nieuwtjes

@vk01 

Jawadde, dat was een doordenker .. je hebt het over mijn onderschrift in de handtekening ... OK, nu ben ik mee 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.