Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
Ex-Netweter
 

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:

“Soft launch” meer precies ? In praktijk ? Waarom?


Een beperkte lancering via winkels. Over het waarom is het gissen. Telenet zal wellicht nog niet klaar zijn om eSIM via de website aan te bieden. De identiteit van iedereen die een simkaart (dus ook eSIM) aanschaft, moet kunnen geverifieerd worden. In een fysieke winkel is dat eenvoudiger dan online via de website.


@Willy14  schreef:

En de fysieke kaart niet meer nodig in je iPhone?


Inderdaad, het fysieke simkaartslot is dan vrij om eventueel een tweede provider te gebruiken.


@Willy14  schreef:

En de verbinding met de Apple Watch gaat via de eSim iingesteld op de  iPhone?


De simkaart of eSIM zorgt voor de verbinding met het mobiele 4G-netwerk.
De Apple Watch (4G) heeft een eigen eSIM en 4G-verbinding. De verbinding met de iPhone verloopt via Bluetooth, Wifi of het mobiele 4G-netwerk.
Dus eigenlijk heeft de eSIM voor smartphones niet rechtstreeks iets te maken met je smartwatch.


@Willy14  schreef:

mogelijkheud om een andere fysieke Sim- of Simdata kaart te kunnen gebruiken met deze nieuwe eSim?


Ja, je kan op je iPhone twee verschillende providers instellen: één via de eSIM en een andere via de fysieke simkaart. Dat kan vandaag al want Proximus en Orange bieden al jarenlang eSIM voor smartphones aan.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:

En de verbinding met de Apple Watch gaat via de eSim iingesteld op de  iPhone? 

Zoals eerder gezegd gaat dit uitsluitend over eSIM voor Smartphones. eSIM voor Smartwatches blijft apart en noemt men Telenet One Number 


@Willy14  schreef:

En de fysieke kaart niet meer nodig in je iPhone? 

...
mogelijkheud om een andere fysieke Sim- of Simdata kaart te kunnen gebruiken met deze nieuwe eSim?


De meest recente modellen iPhone kan je een fysieke SIM en één eSIM tegelijk gebruiken. Of zelfs 2 eSIM's (zonder fysieke SIM dus). Maar dat is dus enkel nuttig als je een tweede abonnement hebt (al dan niet bij een andere provider). In één iPhone zowel een fysieke SIM als eSIM van Telenet die aan het zelfde telefoonnummer en abonnement gekoppeld zijn heeft immers geen nut.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Bedankt voor de info, had het artikel noet gelzen vooraleer.

Ik heb mijn vragen bij dit antwoord van jou :

"De simkaart of eSIM zorgt voor de verbinding met het mobiele 4G-netwerk.
De Apple Watch (4G) heeft een eigen eSIM en 4G-verbinding. De verbinding met de iPhone verloopt via Bluetooth, Wifi of het mobiele 4G-netwerk.
Dus eigenlijk heeft de eSIM voor smartphones niet rechtstreeks iets te maken met je smartwatch."

Als ik heden geen fysieke simlkaart in mijn iPhone heb, is het niet mogelijk om mijn eSim van van Apple Watch in te stellen. Heb een Ulta Watch van Apple en ik kan je zeggen dat ik nooit deze heb mogen activeren zonder eerst een fysieke simkaart in mijn iPhone te hebben.  Ik zeg niet dat dit éénmaal ingesteld, de Apple Watch kan werken op het mobiel netwerk, integendeel.

Nu moet je weten, maar dit is een ander onderwerp, deze eSim dikwijls zijn verbinding met de Telenet server of antenne verliest! Maar daarvan zal ik een ander ondrwerp plaatsen.

Hoop bij deze gelukkige te logen zijn die snel een eSim mogen ontvangen.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:

Als ik heden geen fysieke simlkaart in mijn iPhone heb, is het niet mogelijk om mijn eSim van van Apple Watch in te stellen. Heb een Ulta Watch van Apple en ik kan je zeggen dat ik nooit deze heb mogen activeren zonder eerst een fysieke simkaart in mijn iPhone te hebben.  Ik zeg niet dat dit éénmaal ingesteld, de Apple Watch kan werken op het mobiel netwerk, integendeel.


Uiteraard moet je iPhone op het moment van configuratie actief verbonden zijn met het Telenet-netwerk (en dus een actieve SIM hebben) om de Apple Watch te kunnen configureren (en daarna om de volledige functionaliteit te kunnen blijven gebruiken), dat klopt. Telenet had nog geen eSIM voor smartphones; dus is het toch evident dat een fysieke SIM vereist is/was? Alles over Telenet One Number 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

We vragen niet waarom het niet kan, maar wel oplossingen hoe het wel zal kunnen. 

in Nederland kan het blijkbaar WEL voor ca. 60€ …

DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Je ontgaat mijn point dat Telenet, eens aan spits van de vooruitgang, langzaam maar zeker afstevend op oudere technologie en bijna geen vernieuwingen. 

nu eerst met een esim komen is too little too late om het tij te laten keren. 

telenet wake up, wij willen sneller vast én mobiel internet aan goedkopere prijzen. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

eSIM voor smartphones komt eraan!

@DolfkeB  Als je sneller en goedkoper internet wilt bestaan er andere providers daarvoor via andere verbindingen (lees fiber) mits het beschikbaar is op je adres en je wilt veranderen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@DolfkeB 

Jou punt ontgaat mij niet maar we gaan te veel off topic door er andere dingen bij te halen waar je niet mee tevreden bent dat is het punt. Daar kun je een ander topic over openen. 

Nu to the point , het is niet te laat om de E-sim te lanceren voor de gsm. Andere providers gingen voor maar welke provider , en noem me er minstens 1 , heeft een E-sim gelanceerd voor de smartwatch ...? Niemand inderdaad en daar heeft Telenet ook een streepje voor mee. Ik lees ook wel andere forums en daar vragen ze er achter om gelanceerd te krijgen maar is niet het geval. 

Ja ok de lancering van de E-sim voor de gsm toestellen is wat laat aangezien andere providers dit al eerder aanboden maar de reden die er is dat Telenet het uitstelt zal er ook wel zijn. En vermoedelijk gaat het grote deel met de nieuwe software te maken hebben intern die veranderd is en er zullen misschien nog andere redenen zijn dat er een uitstel is geweest. 

Maar uiteindelijk is Telenet nu wel de enige provider die de twee ondersteund voor E-sim en er zijn geen andere die dit ook kunnen zeggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

eSIM voor smartphones komt eraan!

@patrick37  De volgende stap is alles goed te laten werken met de E-Sims 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Master-Magic 

Eenmaal alles intern op punt zullen de problemen ook van de baan zijn 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Dat klopt er zullen aantal zijn die geluk hebben wand deze moeten opgevolgd worden dat alles klopt wat ze doen

Daarmee dat ze het een “Soft launch” noemen  om in te grijpen bij problemen

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Volgens mij zou er nog extra informatie beschikbaar komen ivm e-sim omdat vandaag de softlaunch is, is er al iemand in de winkel langsgeweest?

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

eSIM voor smartphones komt eraan!

Ben vanmiddag naar Telenetwinkel geweest voor aanvraag esim, super snel geholpen. Ze hebben je GSM nummer nodig en identiteitskaart. Eenmaal dat ze de aanvraag gedaan hebben ontvang je een e-mail met QR- code. Zorg dat je je pin code bij de hand hebt van je huidige sim kaart. Dan open je de mail bijvoorbeeld op je PC scan de QR code met je camera.  bevestig dat je de esim wil downloaden. Geef dan nog je pin code in voor je esim die je ontvangen hebt via mail, dat is het. Maak je naast esim ook gebruik van een sim kaartje geef dan nog je voorkeuren in omtrent welke kaart je wil gebruiken voor data en sms. Bij mij is alles vlot verlopen.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

eSIM voor smartphones komt eraan!

Ik ga dan denk ik ook eens passeren in de winkel, aangezien ik de komende maanden een kaar keer buiten de EU ben en dus best een lokale sim gebruik (e-sims nog vrij duur in het buitenland als prepaid).

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mr_BananaPants
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Ben net naar de Telenet winkel in Oostende gegaan. Medewerker die mij bediende wist niet van de lancering van de eSIM. Na gesprek met de manager was hij op de hoogte en heeft hij mijn SIM omgezet. Heb geen identiteitskaart moeten tonen of dergelijke. Enkel het telefoonnummer moeten zeggend ik zou willen omzetten naar een eSIM (wat wel wat verontrustend is aangezien iedereen dit dus voor iedereen kan veranderen).

iets later kreeg ik een e-mail met de QR code om mijn eSIM in te stellen. Dit ging zonder problemen op mijn iPhone 13 Pro. Mijn fysieke SIM werkt nu niet meer.