Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Suzy 

Gaat op termijn ook de data simkaart op E-sim kunnen gaan of enkel maar de gewone simkaarten ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Dus als iemand jou sim zou willen kapen, dan merk je dat gelijk...

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Waarom zou er verschil zijn met een data kaart, ga er maar vanuit dat dat nu al kan...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Zal niet lang duren of iedereen zal de e sim kunnen gebruiken  op zijn  toestel

https://techpulse.be/nieuws/456205/google-lanceert-esim-transfertool-voor-alle-android-telefoons/

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

30 januari 2924 : “Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari.”

Gisteren  wist niemand in de boetiek noch via de helpdesk iets van ?!

Wat zijn dzee ”beperkt” en “aantal kanalen” in praktijk?

Kan ik in een boetiek binnen stappen vandaag en deze omruilen (ik veronderstel let QR code vergezld?

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@luc55  schreef:

Zal niet lang duren of iedereen zal de e sim kunnen gebruiken  op zijn  toestel

https://techpulse.be/nieuws/456205/google-lanceert-esim-transfertool-voor-alle-android-telefoons/


De transfer tool waarnaar je refereert is niet een hulpmiddeltje om van je fysieke SIM kaart een eSIM te maken. Deze tools zijn er om ervoor te zorgen dat je je huidige eSIM eenvoudiger in een nieuwe of andere telefoon kan gaan gebruiken. Een fysieke SIM kaart kan je razendsnel verwisselen naar een andere telefoon. Een eSIM echter niet. Diverse operatoren gebruiken hun eigen procedures en bij bepaalde telefoons is het nog eens lastiger dan bij andere.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Beste, heb net mijn eSIM in de Telenet boetiek geactiveerd met een QR-code die ik heb ontvangen via e-mail. Paniek! Had geen telefoonverbinding meer met de mast dus geen actieve telefoonlijn meer. Terug naar de boetiek en waar lag het probleem? Met mijn vorige fysieke Woezel simkaart had ik de pincode van de simkaart op pdf gezet en deze pincode was dus niet actief. Na de eSIM te hebben geactiveerd bij Telenet, moet je deze nieuwe pincode eerst en vooral (de eerste maal) terug activeren en dus de nieuwe pincode intojoen die met de nieuwe eSim is gegeven via e-mail om het mobiel netwerk te doen werken. Dus niet vergeten om uw pincode de eerst maal terug te gebruiken zelf als u deze nadien gaat wissen!

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Is er nu al iemand die meer informatie heeft over de eSIM bij Telenet? 

Wordt bijvoorbeeld het protocol eSIM Carrier Activation ondersteunt? Of is het alleen maar mogelijk om nu en in de toekomst alternatieve methodes zoals een QR code of de Telenet app te gebruiken voor de activatie van de eSIM?

Wat met het overzetten van de eSIM naar een ander toestel? Wordt het protocol eSIM Quick Transfer ondersteunt?  Indien niet, kan je dit dan volledig zelfstandig uitvoeren via de 'MyTelenet' app? Of heb je hiervoor opnieuw ondersteuning van de klantendienst nodig?

Zijn er al enkele die de overgang hebben gerealiseerd met een Telenet One Number? Zijn er hiermee problemen mee?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Volgens mij is 't systeem in Beta, dus je kan gaan speculeren over protocollen, maar nu is 't QR code, trouwens net nog mijn Mobile Vikings esim overgezet met QR code vanuit de App en dat kost 1 minuut, nu kan ik mooi 4 lijnen op 1 telefoon hebben...

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren in een winkel een eSim gevraagd en dus een nieuwe eSimkaart die geen fysieke kaart is. Eenmaal dat de bediende deze via hun systeem heeft aangevraagd, vervalt automatisch de oude fysieke kaart in je telefoon en wordt deze weggenomen van het Telenet netwerk.

Enkele momenten nadien, heb ik een mailtje ontvangen die deze nieuwe bevestigd (dat ik dus een nieuwe eSimkaart heb) en dit is het mailtje waarvan ik de de QR code heb gewist zoals tevens de pin- en pukcode van deze eSimkaart.!

Je scant dus de QR met de app scanner of andere van je mobiele telefoon (als je de mail op een computer opent) en wat heel belangrijk is, je moet de NIEUWE pincode van de eSim invoegen anders krijg je GEEN verbinding met de “mast” van Telenet en dus geen enkel signaal!!!

Nadien was alles ok en je mag de “oude” fysieke simkaart weggooien.

Ps.  Ik heb gelezen dat je met een iPhone tot 8 eSimkaarten kan activeren maar moet dit door Apple Store laten bevestigen.

Uiteraard is het, voor de een “only data” simkaart, dezelfde procedure maar je kan er dus niet mee bellen,daar je nummer je niet toelaat om te bellen (wel via facetime audio, whatsapp, enz.).

Alles werkt perfect. Veel plezier en het beste aan allen.

"

Dag Willy,

Je koos onlangs voor een Telenet-eSIM voor het nummer XXXXXXXXX. Goede keuze! Je activeert snel en eenvoudig je eSIM met behulp van onderstaande instructies. Overloop de stappen en je bent klaar om aan de slag te gaan met je eSIM!

Hoe activeren?

Je activeert je eSIM makkelijk door de QR-code hieronder te scannen met het toestel waarop je je eSIM wilt installeren.
Tip: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt.

  • Gebruik je momenteel een computer? Dan kan je de QR-code hieronder gewoon scannen en je eSIM-profiel downloaden.

  • Gebruik je momenteel een mobiel toestel? Neem dan een screenshot van de QR-code hieronder met je mobiele toestel. Daarna ga je naar de optie eSIM toevoegen in je toestel en scan je de QR-code door de screenshot te selecteren.

Je pin- en pukcode

Om je nieuwe eSIM te kunnen gebruiken, heb je je pincode nodig. Pincode verloren of vergeten? Dan moet je je pukcode ingeven. Hou deze gegevens goed bij. Je vindt ze ook altijd terug in Mijn Telenet onder Je simkaarten.

  • Je pincode: XXX
  • Je pukcode: XXXXXXX

Veel plezier met je eSIM!

Vriendelijke groeten,
Het Telenet-team

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Willy14 Heb je nu extra instellingen via je eSIM in de MyTelenet app? Want hoe zet je nu je eSIM over naar een andere telefoon? Kan je via de app een nieuwe qr code aanmaken of ben je genoodzaakt om terug contact met de helpdesk te maken?

Aangezien er met qr codes gewerkt wordt ga ik ervan uit dat eSIM Quick Transfer niet wordt ondersteund. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Als je op de iPhone (weet niet op Android slmartphones) de eSim toevoegt (add eSim) heb je de keuze of van je huidige mobiele telefoon de gegevens naar een andere telefoon door te sturen dus ik veronderstel dat dan je eSim mee wordt ingegeven maar ik persoonlijk heb dirt niet gedaan, heb maar één iPhone in gebruik.

Op MijnTelenet onder mijn  nieuw eSimkaartstaat nu het volgende geschreven :

"

Informatie over je eSIM voor een smartwatch
Status
Active
eSIM opnieuw toewijzen

Koppel het eSIM-profiel opnieuw aan een andere gebruiker.

eSIM opnieuw toewijzen
Blokkeren

Blokkeer alle uitgaande gesprekken, sms'en en mobiele data.

Blokkeer eSIM-profiel
Gedeeltelijk blokkeren

Blokkeer eenvoudig en tijdelijk bepaalde diensten zoals gesprekken, sms'en en mobiele data in België of in het buitenland.

Blokkeer een dienst
Nieuwe fysieke simkaart (€ 5)

Vraag een nieuwe fysieke simkaart aan met behoud van je huidige mobiele nummer. Je zal je nieuwe simkaart per post ontvangen.

Nieuwe fysieke simkaart aanvragen
eSIM voor smartwatch deactiveren

Je kan de eSIM (voor je smartwatch) deactiveren terwijl je de mobiele nummerdiensten actief laat op de fysieke simkaart.

eSIM voor smartwatch deactiveren"
 
B zetreffende Quick Transfer moet dit lukken daar ik neit denk dat hiervoor iets aan veranderd, je kaart is gewoon wzeg niet fyiek in het toestel maar is uit te proberen azls je dit moet doen.
Beste aan allen.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:

Als je op de iPhone (weet niet op Android slmartphones) de eSim toevoegt (add eSim) heb je de keuze of van je huidige mobiele telefoon de gegevens naar een andere telefoon door te sturen dus ik veronderstel dat dan je eSim mee wordt ingegeven maar ik persoonlijk heb dirt niet gedaan, heb maar één iPhone in gebruik.

Dat is nu net mijn vraag omdat ik vermoed dat die procedure niet gaat werken. Telenet is bij Apple (nog) niet aangemeld als een telecom die Quick Transfer ondersteunt. Aangezien er ook gekozen is voor de qr codes vrees ik dat die methodes nooit ondersteunt gaan worden. Jammer want dat maakt het wel eenvoudig voor degene die toch geregeld wisselen van telefoon. 

Hoe het dan nu zit blijft dan nog een vraagteken. Misschien kan je wel zelfstandig aan de slag met de MyTelenet app of misschien ook niet. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@BillyX  schreef:

Is er nu al iemand die meer informatie heeft over de eSIM bij Telenet? 

Wordt bijvoorbeeld het protocol eSIM Carrier Activation ondersteunt? Of is het alleen maar mogelijk om nu en in de toekomst alternatieve methodes zoals een QR code of de Telenet app te gebruiken voor de activatie van de eSIM?

Wat met het overzetten van de eSIM naar een ander toestel? Wordt het protocol eSIM Quick Transfer ondersteunt?  Indien niet, kan je dit dan volledig zelfstandig uitvoeren via de 'MyTelenet' app? Of heb je hiervoor opnieuw ondersteuning van de klantendienst nodig?

Zijn er al enkele die de overgang hebben gerealiseerd met een Telenet One Number? Zijn er hiermee problemen mee?


@BillyX we hebben jouw vragen over de protocollen intern een nagevraagd. Het antwoord dat we kregen is dat men bij Telenet zeker nog zal bekijken hoe de journeys voor de eSIM verder verbetert kunnen worden, maar dat er nog geen concrete timings gekend zijn hiervoor.

@patrick37  schreef:

@Suzy 

Gaat op termijn ook de data simkaart op E-sim kunnen gaan of enkel maar de gewone simkaarten ? 


@patrick37 Ook deze vraag hebben we gesteld, al waren we al redelijk zeker van het antwoord. 😉
Maar we kunnen bevestigen dat je als klant ook voor de datasim zonder problemen een eSIM kan aanvragen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Eindelijk ... ben net naar de Telenetwinkel geweest (op instructie van de Business Klantendienst - ze konden dit niet vanop afstand regelen, ik moest fysiek in een winkel gaan voor de omruiling) en de omruiling is nu succesvol.

Ik stelde in de winkel wel vast dat de winkelbediende (die dat voor de eerste keer moest uitvoeren) met een paar muiskliks op zijn computer dit geregeld heeft, en dat ik vervolgens een mail kreeg met QR-code. Met andere woorden, ik had helemaal niet naar die winkel moeten rijden (half uur tijdverlies en 22 km met de auto), de klantendienst had dit dus WEL vanop afstand kunnen in gang zetten.

Waarom is het voor een communicatie-bedrijf toch zo moeilijk om duidelijk te communiceren? Trouwens, als het niet was voor deze mededeling in de Netweters, zou ik niet eens geweten hebben dat het nu mogelijk is ... op de Telenet site is het ofwel NIET vermeld ofwel heel goed verstopt ...

Werk aan de winkel voor de communicatie-dienst van Telenet ...