Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Snap 't probleem niet helemaal, was je verplicht om een esim te nemen?
Staat ook duidelijk in 't artikel, dat 't in testfase is, en idd omdat 't nog niet officieel is wordt 't niet gepromoot...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eSIM voor smartphones komt eraan!

Vandaag binnengesprongen bij Auva (Telenet-winkel) in Hasselt en gevraagd om mijn tweede nummer om te zetten naar een eSIM. Er werd wel degelijk gevraagd achter mijn eID, naam en nummer. Op een paar minuten was alles geregeld en terwijl ik nog in de winkel stond ontving ik een mail met QR-code en nieuwe PUK/PIN code. Thuisgekomen QR-code gescand, enkele instellingen gedaan (standaardnummer instellen voor telefoon en SMS, PIN-code veranderd) om zo makkelijk de eSIM toe te voegen aan mijn Pixel 6. Even getest en jawel: bellen/gebeld worden en sms werkt.

Voor deze functie hoeft niemand ons dus nog door te sturen naar een andere provider. <eg> Ik zal er alvast reclame voor maken. Dankjewel, Telenet!

Nota bene: Het omzetten van SIM naar eSIM is gratis en ook mogelijk voor SIM zonder abo (prijs volgens verbruik).

(Eén nadeel: als ik mijn ene toestel misplaatst heb thuis, dan kan ik het andere niet meer gebruiken om mezelf even te bellen. First world problem...)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@PhilipP  schreef:

Ik stelde in de winkel wel vast dat de winkelbediende (die dat voor de eerste keer moest uitvoeren) met een paar muiskliks op zijn computer dit geregeld heeft, en dat ik vervolgens een mail kreeg met QR-code. Met andere woorden, ik had helemaal niet naar die winkel moeten rijden (half uur tijdverlies en 22 km met de auto), de klantendienst had dit dus WEL vanop afstand kunnen in gang zetten.


Daarom is het dus een soft-launch, dwz test periode. Niet alle advisors van de telefonische klantendienst hebben de juiste rechten in het systeem om een eSIM te wisselen. De gewone klantendienst kan dit dus nog NIET op afstand. Dit is een bewuste keuze van Telenet om als er problemen optreden klanten meteen vooruit te helpen (moesten er toch problemen optreden kan er meteen teruggegrepen worden naar een fysiek simkaart - anders moet die per post verstuurd worden en zit de klant zonder ontvangst).


@PhilipP  schreef:

Waarom is het voor een communicatie-bedrijf toch zo moeilijk om duidelijk te communiceren? Trouwens, als het niet was voor deze mededeling in de Netweters, zou ik niet eens geweten hebben dat het nu mogelijk is ... op de Telenet site is het ofwel NIET vermeld ofwel heel goed verstopt ...


Waarom is begrijpend lezen voor mensen toch zo moeilijk? In Suzy haar aankondiging stond duidelijk dat het enkel via een beperkt aantal kanalen gaat in een eerste fase.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het klopt is een test periode je moet naar de winkel om de nieuwe e sim te testen

bij fouten moet je het melden in de winkel die maken een dossier op

DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Hoe kan ik met mijn iPhone die QR code scannen als ik geen ander toestel heb om die e-mail van Telenet te lezen ??

ik gebruik uitsluitend een iPhone voor al mijn zaken maar kan daar uiteraard geen mail mee scannen die ik daarop ontvang !

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@DolfkeB  schreef:

Hoe kan ik met mijn iPhone die QR code scannen als ik geen ander toestel heb om die e-mail van Telenet te lezen ??

ik gebruik uitsluitend een iPhone voor al mijn zaken maar kan daar uiteraard geen mail mee scannen die ik daarop ontvang !


Maak met je iPhone een foto van die QR code of neem een screenshot hiervan zodat deze ook in je foto bibiliotheek komt te staan.

Ga dan naar 'Instellingen', kies 'Mobiel netwerk' en maak dan de selectie 'Voeg e-sim toe'. Selecteer dat je gebruikt wenst te maken van een QR-code. Daar heb je de mogelijkheid met 'Open Foto's' om de gemaakte foto van de QR code te selecteren.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



balleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Zonet ook overgeschakeld naar een esim.
Ging super vlot. Ben natuurlijk ook naar een Telenet service center (Computer Checkpoint in Wetteren) geweest. Persoon die me hielp wist dat het bestond (ze hadden er gisteren communicatie over gekregen). Dus alles ging vlot, na 2 minuutjes was alles al rond. Identiteitskaart ingelezen en esim was zo aangevraagd. Na een 20-tal minuten een Telenet-mail gekregen met QR-code. Deze netjes gescand + nieuwe pin-code en hup.... esim is up-and-running.
Super easy.
Thanks Telenet 😉 

BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

eSIM voor smartphones komt eraan!

is er buiten deze post ondertussen al enige officiële communicatie omtrent Esim?

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Goedemorgen aan allen 🤗

heb je niet opgevolgd maar neen persoonlijk heb ik geen mailtje of bericht gelezen betreffende de sim voor de iPhone of smartphone in het algemeen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@BEL  schreef:

is er buiten deze post ondertussen al enige officiële communicatie omtrent Esim?


@BEL aangezien de eSIM nog in een soft launch fase zit, is er nog geen informatie te vinden op de website. Zodra Telenet beslist om de soft launch af te ronden (we hebben geen informatie wanneer dit precies is), zal er uiteraard ook communicatie volgen op de website in informatie worden toegevoegd aan de klantenartikels. Alle medewerkers met wie je in contact komt telefonisch, via social of in een Telenet winkelpunt zijn alvast geïnformeerd en kennen de procedure. Wat we 2 weken geleden in de aankondiging vertelden, is dus nog steeds van toepassing op dit moment. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Suzy Heb je toevallig ook al informatie over de combinatie van de nieuwe eSIM met de eSIM voor smartwatches (Telenet One Number)? Ik stel deze vraag omdat het voor mij nu wat onduidelijk is om die combinatie nu "vlekkeloos" werkt of niet. Ik merk op dat er blijkbaar sommige problemen hebben met het opnieuw koppelen van hun Telenet One Number met hun nieuwe eSIM. Is dit misschien toeval bij die klanten en zou het in principe wel moeten werken of werkt dit überhaupt helemaal nog niet tijdens de soft launch?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

 
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Beste Suzy,

ik had de eSIM voor de fysieke simkaart vervangen en kon mijn eSIM van de Apple Watch niet koppelen nadien maar het is moeilijk te zeggen want nadat ik deze terug heb vervangen met een fysieke kaart en dat een eSIM op de watch actief One Number, 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Sorry Suzy mijn boodschap is vertrokken en ik wou gewoon aan de lijn gaan om een zin verder te schrijven

dus waar ik was op het einde is dat men is zien van mijn helpen wat niet kon verbinden met mijn iPhone via de Apple Watch maar nu dat ik niet meer heb voor mijn fysieke kaart moet ik spijtig genoeg zeggen dat mijn eSIM voor mijn Apple Watch nog steeds niet werkt. Ga van Telenet is daarvoor gisteren opgebeld en ze wou in contact blijven om dit op te volgen (c’est un problème Van Apple Watch).


ik hoop dat er iemand tussen de netweters iemand met beide eSikaarten heeft en die beide actief en werken!

zou daarvan graag een bevestiging willen lezen.

KevinD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your ninth party! Complimentendag Alles op zijn plek! Star Wars Day

eSIM voor smartphones komt eraan!

Weet er iemand of deze esim herbruikbaar is zoals bij Proximus  of dat de QR code slechts 1 maal te gebruiken is?