24748
netweters
|
152286
antwoorden
|
20688
vragen
|
Zijn er nog mensen bij wie de google assistant voor geen meter werkt? Ik kan de digicorder niet bedienen. Als ik zeg: ok google vraag aan telenet om de digicorder aan te zetten dan zegt een stem: ok, ik zet je box af en dan verlaat hij het gesprek. als ik dan vraag om het volume minder te zetten zegt hij ook weer ik zet je box af en dan gaat inderdaad de digicorder uit... wat mij betreft staat deze besturing alles behalve op punt. Ik kan dus niets bedienen met de smartphone ook als ik vraag om een programma af te spelen doet hij niets.
@freddy4 schreef:
Telenet is niet beschikbaar voor apparaten die zijn ingesteld op jouw taal of land. Sorry daarvoor
Alle iOS gebruikers die deze foutmelding krijgen, moeten hun taal instellen op Nederlands (Nederland). Blijkbaar is dit iets dat niet goed zit met de Google integratie. Dit wordt uiteraard zo snel mogelijk rechtgezet. Eens opgelost ga je Nederlands (België) kunnen instellen. Android gebruikers zullen dit probleem niet ervaren.
@freddy4 schreef:Met Android .
Instellingen , taal en invoer , Nederlands België .
Hier moet je die instellingen niet doen. Zoals aangehaald moet je dit onder Google Home doen en daar is dit (nog) geen optie.
Heb dat uitgetest en nee , het werkt nog niet
zelfde uitspraak zoals mijn instellingen op België stonden !
In de store krijg ik bij Google assistent de boodschap 'dit item is niet beschikbaar in uw land'. Ik heb wel in de instellingen van de Google app de zoekregio op België kunnen zetten. 'Praat met Telenet' opent gewoon de browser met zoekresultaten over Telenet. (op een Galaxy S10+)
Als ik Google Assistent vraag om met Telenet te spreken en vervolgens m'n Tv-box (de nieuwe 4k) aan te zetten wordt mijn account ontkoppeld. Zie screenshot hieronder. Dit geeft hetzelfde resultaat op m'n Galaxy S10+, IPad als Google Nest hub.
Bug?
Ik heb hetzelfde probleem. In de playstore staat "Dit item is niet beschikbaar in je land" en als ik via google op het microfoontje druk kan ik tegen google spreken maar antwoorden doet hij niet en antwoord via google search en dus enkel tekst en websites
Ook een Galaxy 10?
Voor iedereen die de Google Assistent niet aan de praat krijgt op zijn Belgische S9 of S10, hieronder de tip van een andere gebruiker op het Samsung forum die bij mij meteen werkte:
Je gsm staat terug in het Nederlands en de assistent ook. Ook in de Google app onder instellingen vind je nu de assistent terug en kan je de meeste instellingen in het Nederland Belgisch zetten.
Mijn tablet is de Galaxy Tab S3 nog steeds Android 8.0. Als ik de stappen van @Ex-Netweter volg krijg ik in de Google app inderdaad Assistent te zien. Maar in deze app heb ik nog altijd niet de keuze Nederlands (België).
Op 3 juni 2019 is er van deze app een update geweest. De vorige update was van eind mei 2019. Als ik de taal instellingen vergelijk tussen de originele Google app (je kan deze app niet verwijderen, enkel de updates kan je verwijderen) met de huidige dan zie ik bijvoorbeeld dat Français (Canada) toegevoegd werd (had dit ook al gezien bij de update van eind mei).
Conclusie: Google is er nog niet in geslaagd om de gepaste update vrij te geven voor de Belgische taalvarianten voor de Assitent.
Nu komt het erop aan dat de 'partners' van Google, Google onder druk zetten. Als het voor sommigen een troost kan zijn, het is niet alleen bij Telenet dat men blijkbaar er niet in slaagt om een adequate testprocedure in te stellen en te volgen. Ik vind het alleen maar spijtig van onze gezamenlijke pers dat ze klakkeloos de juichkreten van de Alphabet mastodont overnemen en hierdoor hun kritisch vermogen ernstig aangetast lijkt.
Inderdaad bij de talen in de app staat er enkel nederlands (Nederland) en niet België. Dus vermoed ik dat de interactie met de Belgische partners niet echt gaat werken.
Heb ik al geprobeerd, dan krijg ik de boodschap in het Engels: this item is not available in your country. Je moet daarvoor het systeem naar een ander land zetten en dat is niet zo eenvoudig...
Ik heb Google assistent Belgie wel zien werken op een vorige week aangekochte goedkopere Nokia.
Niemand beweert dat Google assistent nergens werkt in België. De bewering is wel dat er heel wat toestellen zijn waarop dat het niet werkt. Neem nu Android 8. Daarin is Google assitent een onderdeel van de Google app. Noch met de update van eind mei, noch met de update van 3 juni 2019 van de Google app heeft Google de nodige updates gedaan zodat onder andere Nederlands (België) in de lijst zou komen. Zolang Google niet de gepaste updates doet, zal het niet lukken.
Ik spreek me niet uit over Android 9, noch over vorige Android versies.
Hallo
Bij mij werkte het eerst ook niet.
Nu met de juiste commando's is er geen probleem meer.
Iedere keer zeggen; praat met Telenet.
Dan box aan of af zeggen.
of pauseren,
Dit zijn voor het moment de weinige zaken die werken.
Succes