Beantwoorden
Karen5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

Ik heb een nieuw toestel met dezelfde simkaart. (Mijn oud toestel is kapot, ik heb geen beeld meer.)

Als ik whatsapp wil opstarten, moet ik een verificatiecode ingeven, die ik op mijn oud toestel moet verifiëren. Dat gaat dus niet aangezien ik op mij  oud toestel geen beeld meer heb.

Het is toch niet logisch dat whatsapp aan het toestel hangt en niet aan het nummer?

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Whatsapp op nieuw toestel

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

@Karen5 

In plaats van een code te ontvangen zou je ook moeten kunnen kiezen om te bellen om op die manier de code te ontvangen. 

Je kan al deze informatie hier nalezen en zien wat je kan doen als je de code niet kan ontvangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)


@Karen5  schreef:

 ... knip ...

Het is toch niet logisch dat whatsapp aan het toestel hangt en niet aan het nummer?

... knip ...


@Karen5 

Bij mijn weten is dat ook niet het geval ... Ik heb nog niet zo heel lang geleden een nieuwe foon aangeschaft. Dus nieuw toestel, oud nummer. Geen enkel probleem met WhatsApp ..

Als ik het mij goed herinner moest ik wel opnieuw een verificatie sms krijgen de eerste maal, maar die komt dus uiteraard ook op het nieuwe toestel toe ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

@StefaanH 

Die van ons, haar ma en pa hadden met nieuw toestel, en ook oversteken van simkaart, ook een verificatie code toegestuurd gekregen op oud toestel. (Weet dit, omdat ik hier van iedereen de backups, instellingen, accounts... Moet overzetten of instellen)

Dus gewoon om ff te zeggen dat het wel kan hoor.

Zonder bevestiging zal je whatsapp ook kunnen gebruiken, maar niet de bestaande logs/backups.

Echter, eens je je account toch hebt geverifieerd, kan je deze persoonlijke code uitzetten en weer aan om daarna een code in te geven die je dan hopelijk "weer" niet vergeet 😂

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Karen5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

Die verificatie SMS komt in whatsapp zelf. Waar ik dus nog niet in kan, zonder verificatie...

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

@Karen5 

Als je WhatsApp moet activeren zonder verificatiecode omdat je geen sms of oproepen kunt ontvangen, volg je deze procedure:

Stap 1. Installeer of installeer de WhatsApp-applicatie opnieuw.

Stap 2. Activeer de vliegtuigmodus of het profiel Offline om geen sms of oproepen te ontvangen, maar de verbinding met het wifi-netwerk niet te verbreken.

Stap 3. Open nu de app en voer uw telefoonnummer in om te registreren.

Stap 4. Omdat WhatsApp geen sms'jes of oproepen kan ontvangen, vraagt WhatsApp je om het account te verifiëren. Je kunt ook Verzenden per e-mail selecteren.

Stap 5. Voer uw e-mailadres in en tik op accepteren, maar u moet snel op annuleren klikken voordat deze procedure is voltooid.

Stap 6. Controleer nu uw e-mailinbox, u zou een e-mail moeten ontvangen met de activeringssleutel, kopieer deze en keer terug naar WhatsApp.

Stap 7. Voer het gevraagde wachtwoord in om WhatsApp te verifiëren en je hebt je account op een alternatieve manier geactiveerd zonder je telefoonlijn of gsm nummer te verifiëren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

Als uw smartphone plots stuk is, dan verlies je uw volledige geschiedenis van Whatsapp. Je steekt de sim-kaart van het kapotte toestel in een nieuw (of ander toestel) en daarop installeer je whatsapp. De SMS kan enkel naar uw nummer gestuurd worden en niet naar deze of gene gsm. Het is de sim-kaart die bepalend is. WhatsApp weet wel dat dit het een ander toestel is. Daarom moet er bevestigd worden.

Je toestel is stuk en met je nieuw toestel gebruik je ook een nieuwe sim. Vermits dat je toch uw volledige geschiedenis kwijt bent en je uw niuew nummer moet meedelen aan al je WhatsApp correspondenten, begin je met een schone lei alsof het de eerste keer is dat je WhatsApp gebruikt.

Karen5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

Dank je voor de hulp. Het is ondertussen gelukt.

danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Whatsapp verifiëren niet mogelijk (oud toestel is stuk)

 Wat was nu de oplossing?

0 Likes