|
25.738
netweters
|
159.350
antwoorden
|
|
21.483
vragen
|
@Moderator Waarom kunnen berichten maar tijdelijk bewerkt worden en waarom kunnen berichten ook niet gewoon verwijderd worden? 🤔
Bv op Facebook kan je ten alle tijden u berichten die je hebt gepost bewerken/verwijderen, daar staat geen tijdslimiet op.
Kan toch zo moeilijk niet zijn om die optie te activeren. 🙂
Je legt de lat wel erg laag: Facebook? Wat mij betreft is tijdelijk bewerken en verwijderen een goede regeling. Het doet mensen tweemaal nadenken vóór ze iets posten. Verwijderen kan je altijd aan een moderator vragen. Op Usenet kunnen we geen van beide dingen en de kwaliteit is er niet door verminderd. Nu en dan eens een pijnlijke spelfaut, maar daar kan ik mee leven.
@Peter78 schreef:
@Moderator Waarom kunnen berichten maar tijdelijk bewerkt worden en waarom kunnen berichten ook niet gewoon verwijderd worden? 🤔
Bv op Facebook kan je ten alle tijden u berichten die je hebt gepost bewerken/verwijderen, daar staat geen tijdslimiet op.
Kan toch zo moeilijk niet zijn om die optie te activeren. 🙂
@Peter78 Zoals @sb al aangeeft, is dit net de policy van onze community. Dit om ervoor te zorgen dat leden niet hun onderwerp opeens veranderen, terwijl andere leden hier al aan hebben bijgedragen. Ook om te vermijden dat leden tot in het oneindige hun tekst kunnen wijzigen, zodat de reacties hierop plots geen steek meer houden. Als er toch iets moet verwijderd worden, is er altijd de mogelijkheid dit te melden als 'ongepaste inhoud'. De moderatoren kunnen topics offline halen als dat nodig blijkt.
Ik denk dat je het zo moet begrijpen:
Op Facebook heb je een eigen prikbord. Jij zet daar berichten op en kan die verwijderen en aanpassen.
Netweters heeft zijn eigen prikbord. Iedereen kan daar berichten op plaatsen, maar het prikbord blijft van Netweters.
Maar ik weet dat er Facebook groepen bestaan. Kan je daar ook ten allen tijde berichten aanpassen of verwijderen?
Ik geloof dat het op Reddit wel zo werkt, maar dat is dan ook echt een poel van verderf. Daar Ik je echt geen voorbeeld aan nemen.
Ik ben actief op een paar andere webforums en die hanteren dezelfde werkwijze als Netweters: je bericht aanpassen kan binnen een bepaalde periode, maar verwijderen kan niet.
Ik ben al jaren actief op Usenet en daar heb je gewoon geen keuze: aanpassen of verwijderen kan niet. Je kan proberen om een zgn. cancel te doen, maar er zijn verschillende news servers en als er eentje is die de cancel niet opvolgt, dan blijft je bericht alsnog staan.
kan ook nuttig zijn als je als lid opeens zou beseffen dat je iets hebt gepost,
dat je nadien zou inzien dat je dat beter niet had gepost.
bv als je iets tegen de regels zou hebben gepost,of bv onbeschoft zou zijn geweest.
als je je bericht dan nog zou kunnen verwijderen,kan je voor jezelf de schade misschien nog beperken.
Vandaar dat het geen slechte stelregel is om je bericht nog eens na te kijken en 10 minuten te laten bezinken vóór je het post.
@sb schreef:
Maar ik weet dat er Facebook groepen bestaan. Kan je daar ook ten allen tijde berichten aanpassen of verwijderen?
@sb op smoelenboek kan je alles wat je zelf post ten alle tijden aanpassen en verwijderen, op je eigen tijdlijn of ergens anders zelfs iets van jaren terug, er is daar geen enkele beperking op.
@ChristofM schreef:@Peter78 Zoals @sb al aangeeft, is dit net de policy van onze community. Dit om ervoor te zorgen dat leden niet hun onderwerp opeens veranderen, terwijl andere leden hier al aan hebben bijgedragen. Ook om te vermijden dat leden tot in het oneindige hun tekst kunnen wijzigen, zodat de reacties hierop plots geen steek meer houden. Als er toch iets moet verwijderd worden, is er altijd de mogelijkheid dit te melden als 'ongepaste inhoud'. De moderatoren kunnen topics offline halen als dat nodig blijkt.
Ik vind dit een goede discussie, en toch de moeite om eens over na te denken.
Ik begrijp de policy, maar de vrees dat leden hun onderwerp opeens veranderen, is volgens mij een beetje ongegrond. De meesten onder ons zijn geen kinderen meer, en zij de er misbruik van maken vallen wel door de mand (meestal worden de originele posts geciteerd, dan zie je wel of de post gewijzigd werd achteraf).
Persoonlijk zou ik ook een iets langere tijd willen voor verbeteringen. Soms herlees ik pas na enkele uren, en wil ik wat correcties aanbrenegen. Meesstal zijn dat dan enkele spellingsfouten, leestekens, etc ... maar soms ook nog enkele zinnen extra.
Een correctietijd van vb 4 uur zou ik aangemeten vinden.
Of wat van volgend compromis: zolang er geen antwoorden zijn kan je de post verbeteren? Dan is er geen mogelijkheid meer dat leden hun onderwerp opeens veranderen, terwijl andere leden hier al aan hebben bijgedragen? Of dat reacties op een post plots geen steek meer houden...
De bemerking van @Peter78 is op zich geen heel slecht punt wat die aanhaalt. Mensen vergeten wel eens dingen te vermelden woordoor er al een reactie komt maar van de person zelf dat kan verwarrend zijn.
Waarom kan het niet gelanceerd worden dat je bijvoorbeeld je post kan bewerken zolang er geen reacties zijn ? Met andere woorden geen reactie is je post veranderen maar zodra er en reactie is dat je niks meer kan aanpassen ?
Weet nu niet of dit kan technisch op dit platform maar het zou wel makkelijker maken voor de TS om zijn f haar bericht te bewerken. Op deze manier kunnen ze info bijvoegen als ze die zijn vergeten , wat kan gebeuren. Dat voorkomt een 'extra' reactie van TS die dacht oh ja ik moest dit nog vermelden. Ze kunnen dan hun post aanpassen en ze zijn vertrokken. Denk ook aan onderwerpen die ze maken misschien geven ze de titel verkeerd en zeggen ah nee das toch deze titel. Jullie als moderatoren moet toch soms titels aanpassen maar op deze manier gun je ze wat extra tijd voor de aanpassing. Ga niet zeggen dat jullie dan nooit nog wat moeten aanpassen maar het kan makkelijk zijn en geeft ook wat minder werk voor jullie.
Het is maar een voorstel dat ik lanceer want de policy begrijp ik maar al te goed de beweeg reden begrijp ik ook heel goed.
@Peter78 denk enkel niet dat je oneindig moet willen en kunnen bewerken. Als er reactie komt van iemand en jij besluit na een dag je tekst te veranderen kan dit ook weer erg verwarrend zijn voor de andere die al een reactie hebben geplaatst. Daar kan ik in komen dat dit geen goed idee is zoals je zegt op Facebook. Als iemand een tekst zet mijn mobiele data werkt niet en daar een hele uiteg bij en er komen reacties dan ben je vertrokken. Maar als die person dan nog eens een dag later compleet zijn tekst zou aanpassen ja dan slaan de reacties ook nergens meer op.