|
25.733
netweters
|
159.320
antwoorden
|
|
21.479
vragen
|
@Moderator Waarom kunnen berichten maar tijdelijk bewerkt worden en waarom kunnen berichten ook niet gewoon verwijderd worden? 🤔
Bv op Facebook kan je ten alle tijden u berichten die je hebt gepost bewerken/verwijderen, daar staat geen tijdslimiet op.
Kan toch zo moeilijk niet zijn om die optie te activeren. 🙂
Je legt de lat wel erg laag: Facebook? Wat mij betreft is tijdelijk bewerken en verwijderen een goede regeling. Het doet mensen tweemaal nadenken vóór ze iets posten. Verwijderen kan je altijd aan een moderator vragen. Op Usenet kunnen we geen van beide dingen en de kwaliteit is er niet door verminderd. Nu en dan eens een pijnlijke spelfaut, maar daar kan ik mee leven.
@Peter78 schreef:
@Moderator Waarom kunnen berichten maar tijdelijk bewerkt worden en waarom kunnen berichten ook niet gewoon verwijderd worden? 🤔
Bv op Facebook kan je ten alle tijden u berichten die je hebt gepost bewerken/verwijderen, daar staat geen tijdslimiet op.
Kan toch zo moeilijk niet zijn om die optie te activeren. 🙂
@Peter78 Zoals @sb al aangeeft, is dit net de policy van onze community. Dit om ervoor te zorgen dat leden niet hun onderwerp opeens veranderen, terwijl andere leden hier al aan hebben bijgedragen. Ook om te vermijden dat leden tot in het oneindige hun tekst kunnen wijzigen, zodat de reacties hierop plots geen steek meer houden. Als er toch iets moet verwijderd worden, is er altijd de mogelijkheid dit te melden als 'ongepaste inhoud'. De moderatoren kunnen topics offline halen als dat nodig blijkt.
Ik denk dat je het zo moet begrijpen:
Op Facebook heb je een eigen prikbord. Jij zet daar berichten op en kan die verwijderen en aanpassen.
Netweters heeft zijn eigen prikbord. Iedereen kan daar berichten op plaatsen, maar het prikbord blijft van Netweters.
Maar ik weet dat er Facebook groepen bestaan. Kan je daar ook ten allen tijde berichten aanpassen of verwijderen?
Ik geloof dat het op Reddit wel zo werkt, maar dat is dan ook echt een poel van verderf. Daar Ik je echt geen voorbeeld aan nemen.
Ik ben actief op een paar andere webforums en die hanteren dezelfde werkwijze als Netweters: je bericht aanpassen kan binnen een bepaalde periode, maar verwijderen kan niet.
Ik ben al jaren actief op Usenet en daar heb je gewoon geen keuze: aanpassen of verwijderen kan niet. Je kan proberen om een zgn. cancel te doen, maar er zijn verschillende news servers en als er eentje is die de cancel niet opvolgt, dan blijft je bericht alsnog staan.
kan ook nuttig zijn als je als lid opeens zou beseffen dat je iets hebt gepost,
dat je nadien zou inzien dat je dat beter niet had gepost.
bv als je iets tegen de regels zou hebben gepost,of bv onbeschoft zou zijn geweest.
als je je bericht dan nog zou kunnen verwijderen,kan je voor jezelf de schade misschien nog beperken.
Vandaar dat het geen slechte stelregel is om je bericht nog eens na te kijken en 10 minuten te laten bezinken vóór je het post.