|
26.829
netweters
|
166.749
antwoorden
|
|
22.363
vragen
|
vanmorgen gebeld om over te schakelen naar de tv-box, gezien gisteren ineens de epg en terugkijk tv uitviel. Nochtans geen 1 oktober gisteren.
Men zei dat mijn one for 1 abonnement wat ik heb/had niet meer beschikbaar is, en deze opgezegd wordt en aangepast aan de nieuwe formule, bij overschakelen naar de tv-box; nochtans staat op de website dat klanten met one for 1 deze behouden bij overschakelen naar de tv-box. volgens mevrouw aan de lijn kan dit niet.
ondertussen een mail ontvangen met de opzegging van de one for 1 en het starten van de nieuwe formule.
deze kost me nu 97 euro met de tijdelijke korting, nadien 108 euro, doe daar nog netflix (16.99 euro) wordt dit 124.99, tot op vandaag betaalde ik 111.49 euro, verschil van 13.99 euro, mede door het sociaal tarief van 11.50 euro, welk ik nu kwijt ben gezien de abonnementsformule is aangepast. zonder sociaal tarief zou ik voorheen 122.99 betalen, dus nieuw formule is 2 euro duurder.
Mijn zus heeft hetzelfde meegemaakt nadat ze bij een telenetcenter haar digicorder ging omwisselen, toen ze terug thuis was had ze al een mail dat haar abonnement aangepast werd. Zonder dat de medewerker van het telenetcenter hier iets heeft over gezegd. Zus heeft toen gebeld met telenet en men zei doodleuk dat ze niet meer naar haar oude abonnement kon terugkeren gezien deze niet meer bestaat.
Dit even ter info dat je dus niet alles mag geloven wat men op de website beweerd.
Dat zou niet mogen, en werd een tijdje geleden bevestigd door het Moderator-team. Is dit dan recent veranderd @Moderator ?
staat nog altijd op de telenet website dat je je oude formule kan behouden
in mijn geval nu niet meer mogelijk, omdat ze het al aangepast hebben en niet kunnen terugdraaien wegens niet meer bestaande 😞
Dan zou ik vragen dat ze dit commercieel oplossen, bijv ik zeg maar iets: je zes maanden 10 euro korting geven.
Dan heb je toch al een 30 maanden gecompenseerd.
Uiteindelijk is Telenet in de fout gegaan. Als het technisch niet kan terug gedraaid worden, dan kan het altijd met een commerciële geste.
EDIT: nee ze moeten met meer over de brug komen, want je sociaal tarief is hiermee nog niet gecompenseerd.
Neen je blijft alles behouden maar zou toch vragen om de link in mijn Telenet te gebruiken dan loopt alles goed en behoud je alles , in een winkel blijft het interessanter om een nieuw produkt te verkopen dat is de taak van de verkoper in de winkel , je kan proberen om in orde te krijgen dan moet je schakelen niet na een week dan is te laat
nog eens gebeld maar dan met een andere dienst, en die zeggen dat in "mijn telenet" de one for 1 nog staat, wat na nazicht klopt, en de info in de mail foutief is, dat mijn one for 1 blijft behouden, en ik de mail kan negeren. Ben benieuwd.
De mail is altijd een bevestiging van nieuw contract,je bent best dat via de chat gaat heb je een bewijs dat er een fout is gemaakt
@cercle schreef:nog eens gebeld maar dan met een andere dienst, en die zeggen dat in "mijn telenet" de one for 1 nog staat, wat na nazicht klopt, en de info in de mail foutief is, dat mijn one for 1 blijft behouden, en ik de mail kan negeren. Ben benieuwd.
Toevallig vroeg ik vorige week ook om eens een prijssimulatie te maken voor wijziging formule voor internet op het studentenkot van mijn zoon.
Die "simulatie" triggerde ook enkele emails mbt wijziging product en contractaanpassing.
Maar de medewerkster had de aanpassingen niet doorgevoerd. Toen ik terugbelde had ik toevallig dezelfde medewerkster aan de lijn, en die bevestigde me dat er niets veranderd was. En dat het systeem die emails idd onterecht had uitgestuurd door de simulatie.
Mogelijks is dit bij jou ook het geval, en is er dus niets aan de hand.
Misschien dat iemand van het @Moderator team kan bevestigen dat die emails effectief gestuurd worden bij enkel een prijssimulatie?
ik heb nog een digicorder.
volgens ik hier nu lees.wanneer telenet zelf beslist om te stoppen met de digicorders(of mijn digicorder defect zou raken),
zal ik "gedwongen" zijn om over te schakelen naar een nieuwe internetformule.ofwel ik een sociaal internettarief zou krijgen.
Je moet zien of in aanmerking komt
Een ja kan je krijgen of een neen
https://www.vlaanderen.be/sociaal-internetaanbod
wat ik zei was eigenlijk in het algemeen dat wie nu nog zijn digicorder moet inleveren,
op dat moment "moet" overschakelen op een nieuw internettarief bij telenet.
want bij telenet is dit dan wellicht de enige optie.