Beantwoorden
Yesterdayman
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Aanmeldproblemen Telenet TV app

Ik heb een paar weken geleden een chromecast google film in mijn Samsung TV in de slaapkamer gestoken, de instellingsprocedure met succes doorlopen en de telenet TV app op de chromecast geïnstalleerd en ik kon een avondje leuk TV kijken via de app. Toen ik het gisterenavond nog eens wou proberen vroeg de app om mij aan te melden. Er is enkel een QR code te zien. Wanneer ik die scan krijg ik een ellenlang websiteadres te zien. Als ik dat open op mijn smartphone kom ik terecht op telenet TV waar dan mijn inloggegevens worden gevraagd voor de app. Als ik die ingeef ben ik aangemeld op mijn smartphone, maar niet op de TV. Op de TV is onder de QR code enkel een knop 'later aanmelden' te zien. Als ik daarop klik kom ik gewoon weer op het scherm met een nieuwe QR code en begint het spelletje gewoon opnieuw. Hoe raak ik uit deze loop en aangemeld in de app in de chromecast google? Ik heb vandaag al twee helpdeskmedewerkers van Telenet aan de lijn gehad. De eerste zei me de telenet app rechtstreeks op mijn TV te downloaden, maar Samsung ondersteunt de telenet app niet. De tweede ging raad vragen bij een technicus en me terugbellen (wat tot hiertoe niet is gebeurd).      

3 reacties
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

Na het aanmelden in Telenet TV op je smartphone krijg je normaal een scherm met de vraag of je wil aanmelden op de TV. Raar dat dat niet werkt bij jou

Boven de QR staat normaal ook een korte URL (https://qr.telenet.tv/xxxxx ) wat doet die? (Eventueel proberen op een PC ipv je smartphone)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Yesterdayman is je chromecast op dezelfde wifi of netwerk verbonden dan je gsm? Dit moet tijdens het scannen van je qr code. Als je gsm via 4g of 5g verbonden is lukt alleen het aanmelden op je gsm. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yesterdayman
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Chromecast en gsm allebei verbonden met wifi netwerk.