Beantwoorden
Maykel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik denk er eventueel aan om mijn digicorder te ruilen voor de nieuwe TV-Box, maar zou eerst graag weten of de beeldkwaliteit beter is.

 

Zoniet, kan ik nog wel eventjes mee met mijn digicorder aangezien er nog geen 4K content is (zenders). Youtube en Netflix heb ik zoals de meesten als app op mijn 4K smart-tv staan, dus nog een reden om dan nog niet voor de nieuwe TV-Box te gaan.

0 Likes
92 reacties
Aikibana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Happy New Year! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

Mijn ervaring dat de beeldkwaliteit sinds de Tv Box opvallend verslechterd is, blijkt nu officieel bevestigd in deze review van de Ziggo Next Box (identiek hetzelfde toestel dat bij onze Noorderburen gelanceerd is): https://tweakers.net/reviews/7182/ziggo-mediabox-next-4k-kijken-en-opnemen-in-de-cloud.html

 

Check vooral ook de reacties onder het artikel.

 

"Als je via de Mediabox live tv kijkt, en dus gebruikmaakt van dvb-c, krijg je, als het goed is, exact dezelfde beeldkwaliteit als bij de oude settopbox of bij het kijken via een tv met CI+-kaart. Helaas laat Ziggo, sinds de laatste firmware-update, wat extra sharpening op het beeld toepassen door de Mediabox Next. Wij zien liever dat de het beeld ongewijzigd wordt doorgegeven; sharpening kan de eindgebruiker desgewenst zelf toepassen via de instellingen op de tv. We hopen dan ook dat Ziggo deze wijziging in een volgende update weer ongedaan maakt."

 

"Als je een uitzending terugkijkt of als je een live uitzending langere tijd pauzeert, schakelt de Mediabox Next bijna naadloos van dvb over op iptv. Op dat moment wordt dus niet langer gebruikgemaakt van de coaxkabel, maar loopt het signaal via de kabelmodem en de eventuele losse router via de netwerkkabel of wifi naar de Mediabox. Beelden die via ip naar de settopbox worden verstuurd, maken gebruik van de efficiëntere hevc-codec (h265). Welke bitrate Ziggo gebruikt voor Replay TV en opnamen, vertelt het bedrijf niet, maar op dit moment is de beeldkwaliteit duidelijk wat lager dan bij live tv via dvb-c."

 

"Hoe goed dit verschil zichtbaar is, hangt af van een aantal factoren: de afstand die je van je tv afzit, hoe groot je tv is en hoeveel beweging er in het opgenomen beeld zit. Wij konden bijvoorbeeld bij het terugkijken van sport een duidelijk lagere beeldkwaliteit zien op onze 65"-televisie, waar we twee en een halve meter vandaan zaten. Bij het kijken naar praatprogramma's of als we op een grotere afstand van de tv gingen zitten, was het verschil nauwelijks te zien."

 

"Meeste kwaliteits-TVs doen aan 1:1 hardware pixel re-mapping in het paneel om 1080i/p materiaal natuurgetrouw weer te geven. Software 4K upscaling legt het tegen die kwaliteit altijd af en zal lelijke subpixel bleeding opleveren, waar de hardware re-mapping mooi scherp zal zijn.

Durf er haast vergif op in te nemen dat dat is waarom Ziggo later een geforceerde beeldverscherper toegevoegd heeft: subpixel bleeding levert beeld op wat aan rechte randen 'fuzzy' aandoet. Een extra pass met een verscherper kan dat enigzins verbloemen. (Naast het feit dat het natuurlijk de globale kwaliteit van het beeld grondig aantast als je het te hoog afstelt of een naief algoritme gebruikt.)"

 

Geen idee in hoeverre Ziggo en Telenet samenwerken aan de software-kant, maar het lijkt me toch hoog tijd dat ze deze issues bloedernstig nemen, want los van alle toeters en bellen is de beeldkwaliteit voor mij primordiaal bij het kiezen van een content provider. 

 

@Suzy Zou fijn zijn als je kan bevestigen dat hieraan gewerkt wordt. 

0 Likes
Flitskikker
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik weet niet of jullie mijn vergelijkingsafbeeldingen op het Ziggo-forum hebben gezien?

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514/index12.html...

 

Dit zijn 1:1 captures van de HDMI-uitvoer van de Humax versus de Next. Dus geen foto's van een tv.

 

Hieronder een copy-paste.

 

---

 

Ook ik merk duidelijk de aanwezigheid van het scherptefilter.

Om de precieze verschillen beter te kunnen zien, heb ik een testje gedaan.
Tussen de Next (met vermeende verscherping) en mijn oude Humax (die het signaal 1:1 doorstuurt).

Ik heb dezelfde programma's bekeken op zowel de Next als de Humax.
Op de Next lineair, dus geen eventuele compressie van Replay TV.
Op de Humax via Timeshift. De complete DVB-stream wordt dan weggeschreven en teruggekeken, dus ook geen compressie.
Beide boxen staan ingesteld op 1080i.

Tijdens het afspelen heb ik opnamen gemaakt met een capture card. In de allerhoogste kwaliteit die de card ondersteunt.
Let wel: ik heb de boxen rechtstreeks daarop aangesloten. Er zit dus geen tv tussen die eventuele beeldverwerking doet, en de capture card doet zelf ook geen beeldverwerking (en anders minimaal en bij beide signalen precies hetzelfde).

De opnamen zijn dus 1:1 wat de beide boxen uitvoeren over HDMI.

Ik heb uit beide opnamen exact dezelfde frames op precies dezelfde momenten geëxporteerd. Deze kun je dus heel nauwkeurig vergelijken.

Ik heb de frames geüpload op de website ScreenshotComparison, zodat je ze goed kunt vergelijken. Je ziet eerst de afbeeldingen van de Humax (zonder verwerking). Als je de muisaanwijzer op de afbeelding houdt, verschijnt de afbeelding van de Next (met verscherping).
Aangezien de afbeeldingen 1920x1080 zijn, heeft het natuurlijk geen zin om dit op een mobiele telefoon of tablet te bekijken. Ik zal verderop wat kleinere close-ups plaatsen.

Goed dan, nu eerst de oorspronkelijke vergelijkingen:

http://screenshotcomparison.com/comparison/1524/picture:0
Het zenderoverzicht. Het zenderoverzicht van de Next heeft een iets andere inhoud, maar je kunt goed zien hoe de rest (die wel hetzelfde is) veel korreliger is door de overdreven verscherping.

http://screenshotcomparison.com/comparison/1524/picture:1
Overzichtsshot uit een serie. Veel oplichtende randen, vooral bij de ondertiteling.

http://screenshotcomparison.com/comparison/1524/picture:2
Ook oplichtende randen. Het gezicht lijkt nu opeens een SD-video. De fijne details zijn gewoon weg.

http://screenshotcomparison.com/comparison/1524/picture:3
Close-up op een gezicht. De fijne details op bijvoorbeeld de wangen zijn helemaal uitgevaagd.

http://screenshotcomparison.com/comparison/1524/picture:4
De details in de verte zijn niet meer te onderscheiden. De tekst op het busje is bij de Humax nog net te lezen, bij de Next helemaal niet meer.

Hier nog een aantal voorbeelden voor de mensen die op mobiel zitten of bij wie de vergelijkingswebsite niet werkt. Links is van de Humax, rechts van de Next.

 


De oplichtende contouren van het verscherpen zijn duidelijk zichtbaar.

En nog een vergelijking van een detailscreenshot die ik eerder had gemaakt (heb helaas de bron niet meer).


Hier zijn alle fijne details in de verte, zoals de mensen en de tekst, helemaal vaag geworden.

Toegegeven: niemand zal zo dicht op het scherm zitten dat je zulke fijne details kunt zien, maar alsnog; het lijkt me niet de bedoeling dat het beeld op deze manier wordt gemanipuleerd.

Een scherptefilter zorgt er alleen maar voor dat de beelden scherper lijken. In de werkelijkheid gaan de details gewoon verloren. Dit kun je ook niet oplossen door met de instellingen van je tv te spelen; de details zijn weg en kunnen niet meer worden teruggehaald. Vergelijk het met het verkleinen van een plaatje en die vervolgens weer groter maken: de pixels zijn bij het verkleinen gewoon verloren gegaan.

Mijns inziens moet een mediabox het signaal gewoon 1:1 doorgeven, zonder enige vorm van beeldverwerking. De verscherpingstechnieken van tv's, waar de box doorgaans op is aangesloten, zijn vaak veel geavanceerder.

Wellicht zijn de meeste (doorsnee-)gebruikers wel tevreden met dit pseudo-scherper beeld. Dat is prima. Maar er zijn dus ook gebruikers die zich eraan storen.
Vandaar het verzoek om dit scherptefilter optioneel te maken. Wat mij betreft mag die standaard aan staan, zodat de huidige tevreden gebruikers niet benadeeld worden. Voor mijn part mag het ook zoals de bridgemodus werken, dat Ziggo het op afstand kan aanpassen. Dan zijn ook de mensen die deze beeldverwerking niet willen, tevreden.

 

---

 

Zul je net zien, de website die ik gebruik is stuk...

Ik heb de originele afbeeldingen (grote PNG's, dus pas op voor je databundel) op Imgur gezet:
https://imgur.com/a/UrtkoCN

Vergelijken gaat dan alleen wel wat lastiger; je moet ze echt naast elkaar leggen op de originele resolutie (full HD).

Ik heb een scriptje van internet geplukt waarmee je met de muisaanwijzer kunt vergelijken:
https://www.flitskikker.com/dump/ziggoscreens

Ook hier geldt weer; zorg dat je er op een groot genoeg beeldscherm naar kijkt (minstens 1920x1080) om het echt goed te kunnen vergelijken.

 

---

 

Wat betreft de verschillen in de ritssluiting; dat lijkt niet te wijten aan het scherptefilter, maar aan de deinterlacing die de Next lijkt uit te voeren. Op Tweakers schreef ik daar het volgende over:

 

Met "aliasing (of is het interpolatie van de beeldlijnen" doel je waarschijnlijk op de deinterlacing.

 

Naast de sharpening lijkt de Next ook daarbij steken te laten vallen. Het lijkt alsof de (on)even beeldlijnen 'ontbreken' (of slecht geïnterpoleerd zijn), en dat er daardoor kartelige schuine randen ontstaan (zoals in het patroon bij de straatstenen bij afbeelding #5).

 

Ontbrekende (of verkeerd geïnterpoleerde) beeldlijnen leiden inderdaad tot detailverlies (bijvoorbeeld een stoppelbaard wordt dan meer een grijze waas).

 

Vreemd genoeg is dit zowel zichtbaar op de resolutie-instelling 1080p als 1080i, ook op de tv zelf.
Ik zou bij 1080i verwachten dat mijn tv de deinterlacing zelf doet (het beeld is dan immers interlaced).
Zelfs als ik de uitvoer op 720p zet, zie ik gekartelde contouren (al dan natuurlijk wel met een lagere resolutie). Het lijkt wel alsof de Next het beeld altijd (matig) deinterlacet en dan het eindresultaat converteert/uitvoert naar de ingestelde resolutie. Maar dat blijft giswerk natuurlijk.

 

De Humax gaat maar tot 1080i, en daar zie ik bij dezelfde content geen kartelige contouren, waarschijnlijk omdat die dan de originele interlaced beelden uitvoert en mijn tv de deinterlacing doet.


Het lijken twee aparte problemen die beide afzonderlijk bijdragen aan het detailverlies van het beeld. Mocht het scherptefilter worden verwijderd, dan kan ik de deinterlacing nog eens apart onder de loep nemen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit TV-Box


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy Je zou een sticky kunnen aanmaken ivm de nieuwe tv box en een modem only. Zou veel mensen al veel verder helpen...


@Ex-Netweter er zijn al verschillende topics over modem-only in combinatie met de TV-box waarbij er overal een oplossing werd gemarkeerd, namelijk dat de TV-box op dit moment niet werkt met een modem-only. Van zodra je zoekt naar 'modem-only' of 'EMTA' in het TV-box gedeelte vind je vrij snel de nodige informatie. Bedankt voor je suggestie! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Aikibana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Happy New Year! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

Beste Netweters,

 

Ik merk dat er bij onze Noorderburen, die dezelfde Tv Box gebruiken (Ziggo Mediabox Next), veel meer te doen is rond de verminderde beeldkwaliteit (op sommige tv's). 

 

Symptomen: gladgestreken gezichten (zonder veel details), minder scherp beeld en kleuren die niet correct weergegeven worden. 

 

Twee foto’s om het verschil te laten zien: 

 

 

Dit effect is niet alleen bij Netflix te merken, maar bij alle video-content die mijn Tv Box naar mijn LG OLED stuurt.

 

Nuttige info van gebruikers op het Ziggo-forum:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/tips-voor-de-beste-beeldkwaliteit-40055

 

En ook meer actie langs de kant van de aanbieder (Ziggo) die erkent dat er nog zaken verbeterd moeten worden en zelfs klantenpanels zal opstarten om alle feedback te verzamelen:

 

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514

 

Dankzij jullie input hebben we in software-update 4.17 onder andere de optie HDMI-CEC automatisch aan- of uitzetten (van de randapparatuur) toegevoegd, is de framerate van Netflix in te stellen en kunnen de resolutie-instellingen goed opgeslagen worden.

Nu zien we dat er nog gezonde discussies zijn over de beeldkwaliteit waarvoor nog geen aanpassingen zijn gedaan in software-update 4.17. Met de Mediabox Next kunnen we frequent updates doen. Niet elk veelbesproken topic op de Community komt direct aan bod. Er is ook tijd nodig om met aandacht naar een onderwerp te kijken.

Onze video engineers kijken goed naar jullie feedback. Jullie berichten gebruiken we dankbaar om in kaart te brengen of we de beeldkwaliteit verder kunnen verbeteren. Binnenkort gaan we ondersteuning vragen van kritische gebruikers binnen ons klantpanel om o.a. de specifieke meldingen over de beeldkwaliteit op die manier zo goed mogelijk aan te pakken. We houden jullie op de hoogte.

 

@Suzy Wat is de stand van zaken bij onze video engineers van Telenet? Werken zij samen met Ziggo voor deze updates? Ze lijken dezelfde verbeteringen te bevatten...

 

 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik heb gisteren bij wijze van test het VTM-nieuws eens opgevraagd in de tv-theek maar de beeldkwaliteit is bedroevend en erbarmelijk.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit TV-Box

@Suzy Waarom worden topics zoals deze genegeerd? Terwijl dit toch wel een groot probleem is...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Ex-Netweter jullie feedback hierover werd meermaals doorgegeven richting de collega's en ze hebben deze grondig bekeken en onderzocht. Erna konden ze me geen updates in detail bezorgen over dit onderwerp, gezien er hier continue aan gewerkt wordt. 

 

Updates over wat er wordt verbeterd in elke software update, kan je steeds terugvinden in de topics die ik erover start. Indien er iets noemenswaardig over een specifiek probleem in zit, zal dit daarin zeker benoemd worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Aikibana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Happy New Year! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Suzy Bedankt om alles door te geven aan je collega's. Je doet wat je kan. Alleen blijft het frustrerend om te merken dat er bij elke nieuwe TV Box-update met geen woord gerept wordt over de beeldkwaliteit, zelfs niet in de lijst van "gekende problemen waar nog aan gewerkt wordt".

 

Dit geeft weinig vertrouwen. Stem zeker ook eens af met jullie NL collega's van Ziggo die exact dezelfde TV Box gelanceerd hebben. Hun klantenforum telt maar liefst al 67 pagina's over de verminderde beeldkwaliteit van de TV Box vergeleken met de vorige bakjes.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514/index67.html 

 

Opvallende vaststelling: de klachten over de beeldkwaliteit zijn overal (in alle landen waar de nieuwe TV Box uitgerold is) pas begonnen bij software versie 4.13. Versie 4.12 was er niets aan de hand. Het kan toch niet zo moeilijk zijn voor jullie software engineers om even uit te zoeken wat er precies veranderd is? Wellicht werd in versie 4.13 een extra beeldbewerking toegepast, zoals een verscherpingsfilter, die helaas een averechts effect heeft. Louter een optie voorzien om deze beeldbewerking aan/uit te zetten, lijkt volgens velen de beste oplossing. Benieuwd naar de feedback van je collega's hierover, @Suzy 

 

Zijn er op dit forum testers die dit kunnen beamen? Ik ben pas later ingestapt toen de TV Box officieel gelanceerd is.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Aikibana ik ben in oktober 2018 begonnen met de TV Box te testen. Ik weet niet aan welke versie ze toen zaten, maar moet eerlijk zeggen dat er bij ons een verbetering van de beeldkwaliteit is tegenover bij de HD Digicorder. Tijdens de test is het wel eens voor gevallen dat er een periode was dat beeldkwaliteit van opnames slecht was, maar dat was vooral toen de cloud enkel werkte als ze de kwaliteit drastisch verlaagden.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik ben die post op het Ziggo forum ook al een tijdje aan het volgen, en ik moet zeggen daar gaat het soms wel heftig aan toe.

@Hofkens als je daar komt verkondigen dat je de beeldkwaliteit van de nieuwe box best wel goed vindt, dan wordt je ter plekke gefusilleerd, of allleszins weggezet als iemand die er niet veel van kent,(wat ik zelf absoluut niet beweer voor de duidelijkheid) door ene 'Jantje51' en zijn fanboy 'Zeeburgia'.

 

Hier gaat het er gelukkig een stuk beschaafder aan toe.  Het blijft een subjectief gegeven. Er wordt kunstmatig verscherpt en dat kan er vanop een afstand best wel goed uit zien.

Maar als je dichter gaat kijken dan zie je dat er geknoeid is, zoveel zelfs dat de subtiliteit van het originele beeld weg is.

 

Ik ben er persoonlijk ook voorstander van om de keuze van Aan of Uit van die 'beeldverbeteraar' aan de gebruiker over te laten.  Een beetje zoals de nieuwe schakelaar voor Dolby in 4.19.  Of het feit dat je 4K upscaling kan uitzetten door 1080i als uitvoer te kiezen. (upscaling naar 4K laat je doorgaans beter over aan je TV toestel).

 

Dus inderdaad een feature request om die verbeteraar te kunnen uitzetten door de gebruiker.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Beeldkwaliteit TV-Box


@Steven-E  schreef:

Ik ben die post op het Ziggo forum ook al een tijdje aan het volgen, en ik moet zeggen daar gaat het soms wel heftig aan toe.

@Hofkens als je daar komt verkondigen dat je de beeldkwaliteit van de nieuwe box best wel goed vindt, dan wordt je ter plekke gefusilleerd, of allleszins weggezet als iemand die er niet veel van kent,(wat ik zelf absoluut niet beweer voor de duidelijkheid) door ene 'Jantje51' en zijn fanboy 'Zeeburgia'.

 


Kan inderdaad goed zijn dat ze me daar zot verklaren. Ik deel ook enkel maar mijn persoonlijke mening. En misschien is dat idd ook iets dat bij iedereen verschilt. Zo zijn er bijvoorbeeld ook mensen die nog steeds problemen hebben met Netflix-app of veelvuldig wegvallen van de verbinding voor het bekijken van opnames of programma's uit de TV Theek, wat hier gelukkig ook amper voorvalt.

En misschien was de beeldkwaliteit van hun vorige decoder ook beter dan de vorige generatie hier.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit TV-Box

Dus zou het wel zin hebben om die verscherping te kunnen uitzetten.

Jij zet em aan, en ik zet hem af. Iedereen tevreden 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Aikibana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Happy New Year! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

In Nederland laat Ziggo weten dat ze werk maken van de "beeldkwaliteit" via een speciale update die eerst binnen een apart klantpanel uitgetest zal worden:

 

Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. Het zal jullie niet zijn ontgaan, deze software-update bevat (nog) geen wijziging voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Ik informeer jullie graag over de status hiervan.
 

Eerder heeft Mark aangegeven dat wij werken aan het verbeteren van de beeldkwaliteit en dat we deze verbeteringen eerst laten testen door de Mediabox Next testers uit ons klantpanel. Het is zover! De testers ontvangen in week 43 speciale 4.19 testsoftware (let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold) waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend en dat willen we natuurlijk ook behouden. Ons klantpanel beoordeelt de testsoftware en de vervolgstappen hangen af van hun bevindingen.
 

Is het resultaat van de test positief? Dan rollen we deze software-update landelijk uit. Dit doen we dan ook vóór de volgende officiële software-update. Als de wijzigingen niet het gewenste resultaat geven dan gaan we hier natuurlijk direct mee aan de slag.

 

@Suzy Mogen we ons in België aan eenzelfde aanpak verwachten?

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik vermoed dat toch niet iedereen het beeld kwaliteits probleem heeft. Ik heb een Samsung TV beneden en boven een LG TV. Geen enkele kost meer dan € 500 en ik heb nergens last van beeldkwaliteit sinds ik de TV boxen heb...

zie hier de TV boven:

 

DB9BC9EF-2C0F-49F3-BD58-F550B25B563E.jpeg

en zie hier de Samsung beneden:

 

5D4C5AA1-F479-4234-97AA-2B16C2FFD47A.jpeg

 

🤔

Never trust in Dust
0 Likes
Aikibana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Happy New Year! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Suzy  In Nederland zijn de eerste testen positief met de speciale update die de beeldkwaliteit verbetert. Zal deze in België ook uitgerold worden? 

 

Hoi iedereen,

 

Onlangs informeerden we jullie dat de Mediabox Next testers van ons klantpanel speciale testsoftware zouden krijgen waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Graag geven we jullie een korte update.

 

 

 

De testsoftware is inmiddels beschikbaar gemaakt voor de testers en we krijgen veel positieve reacties. We gaan de komende periode de software goed laten testen en als er geen nieuwe fouten worden ontdekt dan maken we de software voor iedereen beschikbaar. Hoe lang dit zal duren is nog niet bekend, maar houd in elk geval rekening met weken en niet maanden.

0 Likes